Gå til innhold

DS

grot

Anbefalte innlegg

Gutta her i huset ønsker seg DS og skal få det før sommerferien. Jeg har ingen peiling overhodet når det gjelder slike spill, siden vi ikke har noe som helst av dette fra før. Har kikka litt i en elektro-butikk og fått med meg at det er noe som heter DS og noe annet som heter DS lite. Lurer på om det var enda en variant?

Mannen min, som har like lite peiling som meg, mente at DS trolig var på vei ut og kanskje ikke i produksjon lenger, og at vi dermed burde gå for en ny variant om dette skal vare noen år.

jeg vet at svigerinna mi handlet DS til sine jenter på Gran Canaria for flere år siden, til halvparten av prisen. Er det noen sydenfare her som vet om det fortsatt er så stor prisforskjell. Jeg skal til Manchester i mai og kan også kjøpe der om det er en vesentlig prisforskjell.

Kan noen oppdatere meg på hva som er hva her, og hvor jeg evt bør handle?

Gutta er 5 og 8, om det har noen betydning, og det er minsten som ivrer mest for DS:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp Nintendo DSi eller DSi XL (større), disse har to kamera, og masse finesser som ikke finnes på DS Lite.. De har falt i pris. Kjøp på Elkjøp eller lignende, og ta gjerne med en forsikring. Den sikrer gratis reparasjon etc om uhellet skulle være ute - og ja, den kommer til å falle i gulvet *erfaren* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Nintendo DSi eller DSi XL (større), disse har to kamera, og masse finesser som ikke finnes på DS Lite.. De har falt i pris. Kjøp på Elkjøp eller lignende, og ta gjerne med en forsikring. Den sikrer gratis reparasjon etc om uhellet skulle være ute - og ja, den kommer til å falle i gulvet *erfaren* ;-)

''Den sikrer gratis reparasjon etc om uhellet skulle være ute - og ja, den kommer til å falle i gulvet *erfaren* ;-)''

Den ene ds'en er føk i golvet fra overkøya en gang så det smalt. Funker like fint. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...snakker vi om kamera også? Trodde dette bare var spill jeg.. men man kan ta bilder også?? Som du skjønner er jeg helt uvitende, he he..Hvilken forskjell ellers på disse to som du viser til? Er det ulik str på skjerm f.eks. Kan spillene man kjøper brukes på begge, eller har alle modeller egne spill? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt DSI, hadde jeg vært deg. Spill: Mariokart og Super Mario DS er glimrende "førstespill".

Vanlig DS funker også helt fint, men har ikke så mye tillegsfunksjoner som DSIen.

Sjekk tilbud på nettet, eller elkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...snakker vi om kamera også? Trodde dette bare var spill jeg.. men man kan ta bilder også?? Som du skjønner er jeg helt uvitende, he he..Hvilken forskjell ellers på disse to som du viser til? Er det ulik str på skjerm f.eks. Kan spillene man kjøper brukes på begge, eller har alle modeller egne spill? Pris?

Alle DS spill kan spilles på alle DS modellene. DSI kan ikke spille gameboy-spill, noe som ikke er noe problem, i og med at dere ikke har gameboy fra før. (Tror ikke det selges gameboyspill lengre, heller).

DSI XL er større enn DSI, og er vel _egentlig_ beregnet på et eldre marked. (Jeg har lyst på en sånn, jeg :-)

Pris?

http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=nintendo+DSI&fromform=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle DS spill kan spilles på alle DS modellene. DSI kan ikke spille gameboy-spill, noe som ikke er noe problem, i og med at dere ikke har gameboy fra før. (Tror ikke det selges gameboyspill lengre, heller).

DSI XL er større enn DSI, og er vel _egentlig_ beregnet på et eldre marked. (Jeg har lyst på en sånn, jeg :-)

Pris?

http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=nintendo+DSI&fromform=true

Var inne og kikka litt både på DSi og DS XL. Ser at xl er beregna på de yngste og eldre. Men vil ikke den være fin for barn i småskolealder også? Ser at man kan søke på nettet og ta bilder og tenker at det må være bedre for øynene om man slipper stirre på disse små skjermene. Det blir ikke særlig aktuelt å putte i lommene for å ta med seg uansett, da det ikke er lov å ha med slike spill på skolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og kikka litt både på DSi og DS XL. Ser at xl er beregna på de yngste og eldre. Men vil ikke den være fin for barn i småskolealder også? Ser at man kan søke på nettet og ta bilder og tenker at det må være bedre for øynene om man slipper stirre på disse små skjermene. Det blir ikke særlig aktuelt å putte i lommene for å ta med seg uansett, da det ikke er lov å ha med slike spill på skolen..

Gutta mine har vanlig DS, og jeg synes de ser mer hendige ut for barnehender enn DSI XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det blir ikke særlig aktuelt å putte i lommene for å ta med seg uansett, da det ikke er lov å ha med slike spill på skolen..''

Bare vent - de drasses med på besøk til kompiser, på tur og på ferier... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den sikrer gratis reparasjon etc om uhellet skulle være ute - og ja, den kommer til å falle i gulvet *erfaren* ;-)''

Den ene ds'en er føk i golvet fra overkøya en gang så det smalt. Funker like fint. :o)

En var våre fikk knekt leddet som holder sammen konsollens nedre og øvre skjerm. Vi fikk gratis rep. Hvis det hadde skjedd deg som ikke har forsikring, så hadde du ikke hatt noen velfungerende DS lengre. Bare en ødelagt en, og unger som var lei seg... En annen gang: hele skjermsystemet på den nederste skjermen var forskjøvet. Konsollen var nær 3 år gammel... = splitter ny DS i posten. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En var våre fikk knekt leddet som holder sammen konsollens nedre og øvre skjerm. Vi fikk gratis rep. Hvis det hadde skjedd deg som ikke har forsikring, så hadde du ikke hatt noen velfungerende DS lengre. Bare en ødelagt en, og unger som var lei seg... En annen gang: hele skjermsystemet på den nederste skjermen var forskjøvet. Konsollen var nær 3 år gammel... = splitter ny DS i posten. :-D

''Hvis det hadde skjedd deg som ikke har forsikring, så hadde du ikke hatt noen velfungerende DS lengre''

Huh? Jeg har da full 3-års forsikring på begge ds'ene, hvor har du det fra at jeg ikke har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt DSi og Mariospill hvis jeg skulle kjøpt nytt nå. tror ikke jeg hadde kjøpt XL, det er bedre med en man kan putte i lomma.

Vi har tre DS Lite'r i hus (den ene er min), og de blir brukt masse, særlig av 10-åringen. De blir tatt med på overnattingsbesøk, bilturer, ferier, og andre steder der man må vente lenge (legekontorer f.eks). på SFO kan de eldste spille hver fredag mellom 15 og 1630.

Det er også gøy å koble sammen DS'ene og spille mot hverandre (blueray og WiFi), chatte (fra overkøya til underkøya f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt DSi og Mariospill hvis jeg skulle kjøpt nytt nå. tror ikke jeg hadde kjøpt XL, det er bedre med en man kan putte i lomma.

Vi har tre DS Lite'r i hus (den ene er min), og de blir brukt masse, særlig av 10-åringen. De blir tatt med på overnattingsbesøk, bilturer, ferier, og andre steder der man må vente lenge (legekontorer f.eks). på SFO kan de eldste spille hver fredag mellom 15 og 1630.

Det er også gøy å koble sammen DS'ene og spille mot hverandre (blueray og WiFi), chatte (fra overkøya til underkøya f.eks)

''chatte (fra overkøya til underkøya f.eks)''

Dette er ingen kritikk, altså,- men mon tro om ikke folk for hundre år siden hadde ment at vi var gale? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ingen kritikk, altså,- men mon tro om ikke folk for hundre år siden hadde ment at vi var gale? ;-)

Ganske sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis det hadde skjedd deg som ikke har forsikring, så hadde du ikke hatt noen velfungerende DS lengre''

Huh? Jeg har da full 3-års forsikring på begge ds'ene, hvor har du det fra at jeg ikke har det?

Fint! Det er smart :-) Feilkobling, bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta mine har vanlig DS, og jeg synes de ser mer hendige ut for barnehender enn DSI XL

''Gutta mine har vanlig DS, og jeg synes de ser mer hendige ut for barnehender enn DSI XL''

DSi XL ser ut som en minipc i størrelse *s* ;-)

Enig i at de vanlige utgavene er passe store for barnehender ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verdens beste kamera, da, men det er iallfall veldig morsomt å ta bilder av kamerater og bestemødre og bedrive "trynevrenging", dvs "strekker og drar" i bildet for å lage kjempelange neser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker for noen år siden da junior skulle ha fetteren på overnatting, og de lå på naborom med hverandre og "chattet" via DS. (Det var liksom ekstra gøy å være på hvert sitt rom pga denne funksjonen).

Min sønn var tydeligvis litt mer stø i rettskriving av ...øh... viktige ord, for plutselig hører vi han rope over til naborommet: "Det skrives ikke med to a-er, det skrives f-a-E-n"

Mor var selvsagt stolt over sønnens språklige evner! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og innspill alle sammen. Da går vi vel for DSi da tenker jeg:-)

Jeg anbefaler også DSi. Det er den nyeste spillmaskinen, og bedre da å gå for den enn DSLite. Den XL-varianten tror jeg ikke har flere funskjoner enn DSi'en - den er bare større (jeg har ihvertfall fått det inntrykket fra sønnen, som har adskillig mer peiling enn sin mor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...