Gå til innhold

Fra skatteklasse 2 til 1

Spirello

Anbefalte innlegg

Du fikk ikke kun fra oktober, nei. Skatteklasser gis for hele år. Du må ikke forveksle skattetrekk med utlignet skatt.

Betyr det at jeg, som ble separert i februar og hvor far fikk 60% av omsorgen fra mars, skal ha skatteklasse 2 for hele året fordi jeg forsørget ham og barna i januar og februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betyr det at jeg, som ble separert i februar og hvor far fikk 60% av omsorgen fra mars, skal ha skatteklasse 2 for hele året fordi jeg forsørget ham og barna i januar og februar?

Glem spørsmålet - jeg ser nå at det blir en helt annen situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Takker for svar. :) Har du forresten link? Skjønner meg ikke på detta jeg..

Foreløpig er jeg bare 9 uker på vei, og har ingen planer om å endre noe som helst før jeg vet med sikkerhet at vi får en til.. Det blir for dumt da. Hva er logikken? Skal jeg da betale mer skatt fordi jeg er gravid? Ehhh.. fordi? Burde vært omvendt, flere unger = mindre skatt.. Skal han da begynne å beatle for mitt barn (siden jeg betaler mer skatt) fordi vi venter barn i slutten av året? kan noen forklare meg?

''Når to personer ved inntektsårets utgang lever sammen og har felles barn, kan ingen av dem anses som enslig forsørger. Situasjonen ved årets utgang legges til grunn. Dette gjelder også om en av dem eller begge i tillegg har særkullsbarn. Se URD i Utv. 1983/30. ''

http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Publikasjoner/Handboker/Lignings-ABC/Kapitler/K/?mainchapter=108853&chapter=108877#x108877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...