Nikki Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Du fikk ikke kun fra oktober, nei. Skatteklasser gis for hele år. Du må ikke forveksle skattetrekk med utlignet skatt. Betyr det at jeg, som ble separert i februar og hvor far fikk 60% av omsorgen fra mars, skal ha skatteklasse 2 for hele året fordi jeg forsørget ham og barna i januar og februar? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Betyr det at jeg, som ble separert i februar og hvor far fikk 60% av omsorgen fra mars, skal ha skatteklasse 2 for hele året fordi jeg forsørget ham og barna i januar og februar? Glem spørsmålet - jeg ser nå at det blir en helt annen situasjon! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Takker for svar. Har du forresten link? Skjønner meg ikke på detta jeg.. Foreløpig er jeg bare 9 uker på vei, og har ingen planer om å endre noe som helst før jeg vet med sikkerhet at vi får en til.. Det blir for dumt da. Hva er logikken? Skal jeg da betale mer skatt fordi jeg er gravid? Ehhh.. fordi? Burde vært omvendt, flere unger = mindre skatt.. Skal han da begynne å beatle for mitt barn (siden jeg betaler mer skatt) fordi vi venter barn i slutten av året? kan noen forklare meg? ''Når to personer ved inntektsårets utgang lever sammen og har felles barn, kan ingen av dem anses som enslig forsørger. Situasjonen ved årets utgang legges til grunn. Dette gjelder også om en av dem eller begge i tillegg har særkullsbarn. Se URD i Utv. 1983/30. '' http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Publikasjoner/Handboker/Lignings-ABC/Kapitler/K/?mainchapter=108853&chapter=108877#x108877 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.