Gå til innhold

AAP - Kraftig "lønnshopp"

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Unner deg pengene, for alt i verden. men lurer på hvorfor du får 4800 brutto mer i måneden på aap, i forhold til det du gikk på før. Vet du hvorfor? Er bare litt nysgjerrig....

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

7

• zellica

2

• avidi

1

• hidi, the scorpion

1

Skrevet

''så godt kan man det i trygdenorge når man har vært syk.''

Ja, jammen har man det godt i Norge når man er syk - NOT. Jeg kan skrive under på det motsatte.

da sier du vel litt imot deg selv, når du tolket et helt lovlig opplegg ang uføretrygd og arbeid ved siden av uten å bli trekt, som trygdesvindel...

du trodde det var for godt til å være sant at det var lov liksom, og trodde det var svindel, noe det ikke var.

Gjest AAP- surr i surr!
Skrevet

Unner deg pengene, for alt i verden. men lurer på hvorfor du får 4800 brutto mer i måneden på aap, i forhold til det du gikk på før. Vet du hvorfor? Er bare litt nysgjerrig....

Hei

Jeg regnet feil. Det er 3900 pr mnd brutto. Det er fordi jeg gikk på TU før AAP ble innført. Når man har gått et år på TU, kunne man tjene inntil 1G før man ble trukket i trygda. Da AAP ble innført, kan man tjene 16 timer på to uker uten å bli trukket noe som helst ( som en kompensasjon for at man ikke kan tjene inntill 1 lenger)

Jeg arbeider 50%, og klarer ikke en time mer i uka enn det. Je skriver altså at jeg arbeider 37,5 timer på to uker (og det gjør jeg). Men jeg blir trukket kun for 21.

Dermed får jeg ganske mye mer utbetalt enn før. Har regnet på det, og på de 29 mnd jeg har igjen på vedtaket mitt får jeg 113100,- mer i trygd, enn jeg ville fått hvis TU hadde fortsatt som før. Jeg klarer ikke jobbe mer enn jeg gjør, så for meg er det nesten som å vinne i tipping. Jeg hadde uansett ikke kunnet tjene 1G ekstra. Skjønner?

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Hei

Jeg regnet feil. Det er 3900 pr mnd brutto. Det er fordi jeg gikk på TU før AAP ble innført. Når man har gått et år på TU, kunne man tjene inntil 1G før man ble trukket i trygda. Da AAP ble innført, kan man tjene 16 timer på to uker uten å bli trukket noe som helst ( som en kompensasjon for at man ikke kan tjene inntill 1 lenger)

Jeg arbeider 50%, og klarer ikke en time mer i uka enn det. Je skriver altså at jeg arbeider 37,5 timer på to uker (og det gjør jeg). Men jeg blir trukket kun for 21.

Dermed får jeg ganske mye mer utbetalt enn før. Har regnet på det, og på de 29 mnd jeg har igjen på vedtaket mitt får jeg 113100,- mer i trygd, enn jeg ville fått hvis TU hadde fortsatt som før. Jeg klarer ikke jobbe mer enn jeg gjør, så for meg er det nesten som å vinne i tipping. Jeg hadde uansett ikke kunnet tjene 1G ekstra. Skjønner?

Ok, ja jeg tror jeg forstår. Du jobbet 50%, og var på 50 % tu? Og når du gikk over på aap, så ble jo alle oppgradert til 100%, dermed kan du fortsatt jobbe 50%, men 16 av timene pr uke "får" du uten å bli trukket i trygda? ok, ja det var jo snedig. lurer på om nav har tenkt nøye over dette, for det gjelder sikkert mange. Men flott for deg, altså! Da kan jeg tenke at du er glad for at aap har startet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...