Gjest barn er så ulike Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 I barnehagen som min sønn (2) er begynt i, drar de på leirskole (3 overnattinger i strekk) med 5-åringene. Er dette vanlig? Hadde det vært mitt eldste barn (som nå går i 2.klasse) ville det aldri gått. Barnet vil ikke engang nå overnatte borte annet enn hos onkel og tante. Når deg gjelder 2-åringen min, vet jeg jo ikke ennå hvordan han vil takle dette om tre år, han er en annen type barn. Men er dette virkelig vanlig med så små barn? Jeg ble nokså betenkt når jeg hørte det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Nei det har jeg aldri hørt om før. Jeg vet at noen barnehager har overnatting i barnehagen en natt for de eldste, rett før de skal begynne på skolen, men da er det en natt, i kjente omgivelser. Det blir noe helt annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Det har jeg ikke hørt om før. Begge mine overnattet en natt i bhg da de var 5 år, tror ikke det hadde gått med leirskole for noen av mine to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Her til lands er det ikke vanlig. Men i Danmark er det, så vidt jeg vet, noe som gjøres i de fleste barnehager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Ei overnatting i barnehagen er vel det som er vanlig i de fleste steder. Jeg vet ikke om jeg hadde orka å sende fra meg en femåring i så mange netter nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har ikke hørt om det før nei og kunne ikke tenke meg å sende fra meg min 5-åring tre netter. Dette må vel bli i overkant for mange av 5-åringene vil jeg tro. Har hørt om overnatting i barnehagen, men heller ikke dette er vanlig her jeg bor og jeg er i grunnen likeglad for det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Synes overnatting i bhg én natt er mer enn nok i den alderen. Leirskole i 3 netter - det har jeg aldri hørt om før. Vet ikke om jeg hadde sendt barna mine fra meg så lenge hvis ikke jeg eller pappaen skulle være med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Vår barnehage hadde hyttetur med én overnatting, for alle barna og hele personalgruppa. Det var stas. Tre døgn ville jeg tro var i overkant både for mange av barna og for de voksne. Datteren min ville nok også ment det ble i lengste laget, men broren hennes ville elsket det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det er ikke vanlig i barnehagene rundt her jeg bor. Guttungen hadde en natt med overnatting i barnehagen før skolestart, det var stor stas. Guttungen hadde stortrives om han fikk reise på leirskole 3 netter som 5-åring, men flesteparten av kompisene hans hadde nok ikke likt det så godt. Lillesøsteren min hadde aldri blitt med da hun var 5 år. Så jeg vil tro en stor gruppe barn ikke passer inn i det opplegget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Datra skal på overnattingstur med 6-åringene nå rett før hun slutter i barnehagen. Denne årlige begivenheten for de store barna er noe hun har venta på i to år allerede. De har to hele dager og en overnatting på et slags leirskolested. en halvtimes kjøring unna barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjerne overnattingstur Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 I vår barnehage drar de eldste barna på overnatting, det dreier seg vel om to netter. Synes det er et supert opplegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 3 overnattinger i strekk? Det har jeg aldri hørt om. Her er det 1 overnatting _i barnehagen_. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det har jeg ikke hørt om før. Begge mine overnattet en natt i bhg da de var 5 år, tror ikke det hadde gått med leirskole for noen av mine to. ''Begge mine overnattet en natt i bhg da de var 5 år, tror ikke det hadde gått med leirskole for noen av mine to.'' Ditto, med unntak for antall barn! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Her er det normalt at de elste i barnehagen reiser bort to hele dager og en natt rett før sommeren Har vært med på dette både som ansatt i barnehage og hatt barn som har vært på tur. Aldri opplevd at dette har blitt for mye for noen av barna ihvertfall, men hadde heller aldri sendt med barnet mitt på tre overnattinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Da mine gikk i barnehagen hadde avgangskullet overnattingstur i juni. De dro da til hytta til en av de ansatte, måtte med tog og det var stooor stas. De var imidlertid bare borte en natt og det tror jeg holdt i massevis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 3 netter var mye, synes jeg. I vår barnehage er det tradisjon at skolestarterne drar på overnattingstur våren før de slutter i barnehagen. De har vært på forskjellige steder, men det er bare 1 natt. De drar fra barnehagen på dagen torsdag, og kommer tilbake i barnehagen på dagen fredag. Synes det er akkurat passe. Tror det har vært 2 barn i løpet av de 8 årene vi har vært i barnehagen som har blitt hentet - ellers har alle kost seg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Da jeg jobbet i barnehage for noen år siden dro vi på tur med de eldste hvert år. Vi satte oss på toget mandag morgen, og kom tilbake fra skilek og overnattinger på fjellet onsdag ettermiddag. Kjempesuksess hvert eneste år ) Men vi hadde alltid med oss frivillige foreldre, slik at man var 1 voksen pr 3 barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Begge mine var på overnatting siste året i barnehagen, førstemann i selve barnehagen, andremann var på tur til en hytte i skogen. Begge synes det var stas, men jeg tror det holdt med én natt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg jobbet tidligere i barnehage og vi brukte å ta med de eldste på overnatting, mange hadde aldri overnattet borte før og det ble en suksess for alle, men her var det snakk om ei overnatting. Ingen barn blir tvingt til å dra på slike overnattinger, og det er selvsagt lov til å stå over. Barnet kan jo evt være med på dagtid for så å dra hjem å sove om dette ikke er så langt unna, men oftest så går disse overnattingene bedre enn forventet, barna er jo veldig trygge på de voksne som de faktsik nesten er mer med enn foreldrene i hverdagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Vår barnehage har en tur på vinteren/ våren med de eldste før de begynner på skolen. Da overnatter de to dager. Iår reiste de grytidlig onsdag morgen og var tilbake fredag sen ettermiddag. Alle mine tre barn har vært gjennom denne turen nå- uten foreldre med. De har vokst veldig på det og har ikke lengtet hjem (mer enn bittelitt ved leggetid). De kjenner personalet og de andre barna svært godt etter flere år i barnehagen. En kjempetur. Eldstejenta som nå går i 5. klasse snakker fremdeles om denne turen. Yngstemann som nettop var på tur lurte færl på om vi hadde vært på hytten osv. i den perioden hun var på reise........ Min veninnes barnehage praktiserer samme opplegg men med tre overnattinger. Kjempesuksess også der. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.