Gjest Arvelig belastet Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Har ei på 7 år som plutselig har begynt å klage på at hun har kraftige øyebryn, dvs. mørke og en anelse sammenvokst over nesa. Det er på ingen måte så ille at folk snur seg etter henne på gata, men både faren hennes og jeg har mørke, ganske kraftige øyebryn. Jeg napper litt mellom øyenbrynene mine selv, og dette har hun fått med seg, og vil at jeg skal gjøre det på henne også. "Ingen andre enn meg har hår der", sier hun og peker mellom øyenbrynene sine. Jeg syns det er litt sårt at hun allerede nå har blitt oppmerksom på dette. Jeg spurte om noen hadde sagt det til henne, men det var noe hun hadde kommet på selv. Jeg kan jo ikke begynne å nappe på ei så lita jente. Noen som har gode forslag til hva jeg kan si for å få henne til å føle seg bedre? hun er ellers ikke spesielt opptatt av utseende, helt normal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest napp da vel Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det er ikke moro å skille seg ut på noen som helst måte. Napp hårene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Så det Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er ikke enig i svaret du har fått under her! Det er å signalisere at man ikke er bra nok som man er, noe jeg tror er viktig å snakke om. Vi er som vi er, og lære seg å like hvordan vi er syns jeg er det rette her. Har også ei lita ei med kraftige øyenbryn, og den dagen hun er stor nok til å nappe selv, er det i orden. Inntil da kommer jeg til å understreke at vi er som vi er! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arvelig belastet Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det er ikke moro å skille seg ut på noen som helst måte. Napp hårene! Seriøst? Syns du ikke at jeg ved å nappe, vil signalisere at det ikke er ok å se ut som hun gjør nå, at hun må bli penere? 7 år er ikke gammelt i denne sammenhengen. Og jeg vil gjenta: øyenbrynene ser _ikke_ oppsiktsvekkende ut. Man må komme helt innpå jenta for å se at det er litt mer hår mellom hennes øyenbryn enn mange andres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Nei, det hadde jeg ikke gjort! Bruk heller tiden på å forklare henne at alle er forskjellige, har forskjellig hårvekst osv. Jeg tenker også at ved å nappe brynene hennes sier du på en måte at: "det ser rart ut, jeg skal hjelpe deg så du ikke skiller deg ut mer". Hun er jo bare 7, tenk når hun blir 10, 13, 15, listen over ting som gjør at hun skiller seg ut kommer til å bli uendelig. Jeg hadde vel og merke samme problem med min datter: da hun var 11-12 år ville hun barbere leggene, hun hadde sett noen små hår, jeg sa at den dagen dette virkelig ble ett problem for henne skulle hun få lov. Hun begynte vel da hun var 13-14. Helst hadde jeg sett at hun ventet ennå lengre, men da var det ingen bønn! :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjør det du mener er best for ungen Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 http://www.stormvlad.net/resources/2007/lourdes-leon-hija-madonna-carlos.jpg Bildet er av datteren til Madonna. Ser ikke ut som hverken hun eller moren har tenkt på napping der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest min erfaring med uønsket hår Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 http://www.stormvlad.net/resources/2007/lourdes-leon-hija-madonna-carlos.jpg Bildet er av datteren til Madonna. Ser ikke ut som hverken hun eller moren har tenkt på napping der. Er det datteren til madonna? Jeg tenkte ikke så mye over øyebrynene, men synes synd på henne som har så mye hår på overleppa, for det kommer hun til å få høre. Jeg har opplevd det selv og sliter med det enda. (I dag fjerner jeg det, og ingen kan se det) Man føler seg så stygg og lite feminin. Moren min ville også forklare at jeg var pen som jeg var, at alle har noe hår osv, men det hjalp ikke meg. Samtidig turte jeg ikke gjøre noe med de, av redsel for at det skulle bli værre, man hørte rykter om at hår blir kraftigere osv. Samtidig ble jeg spurt hvorfor jeg hadde bart, når jeg skulle begynne å barbere meg, når jeg skulle få skjegg osv. Det hadde vært bedre om moren min hadde hjulpet meg å fjerne det før mobberne hadde oppdaget det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arvelig belastet Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 http://www.stormvlad.net/resources/2007/lourdes-leon-hija-madonna-carlos.jpg Bildet er av datteren til Madonna. Ser ikke ut som hverken hun eller moren har tenkt på napping der. For å si det sånn: øyenbrynene til jenta mi er _ingenting_ i forhold til de som dattera til Madonna har! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er det datteren til madonna? Jeg tenkte ikke så mye over øyebrynene, men synes synd på henne som har så mye hår på overleppa, for det kommer hun til å få høre. Jeg har opplevd det selv og sliter med det enda. (I dag fjerner jeg det, og ingen kan se det) Man føler seg så stygg og lite feminin. Moren min ville også forklare at jeg var pen som jeg var, at alle har noe hår osv, men det hjalp ikke meg. Samtidig turte jeg ikke gjøre noe med de, av redsel for at det skulle bli værre, man hørte rykter om at hår blir kraftigere osv. Samtidig ble jeg spurt hvorfor jeg hadde bart, når jeg skulle begynne å barbere meg, når jeg skulle få skjegg osv. Det hadde vært bedre om moren min hadde hjulpet meg å fjerne det før mobberne hadde oppdaget det. 1. Jeg så ikke at datteren til Madonna hadde hår på overleppen før du skrev det, det sier litt om hvor tydelig det var. 2. Mobbere trenger ikke noen grunn til å mobbe: dersom det ikke er hår på overleppen eller mellom øyebrynene, er det noe annet, de finner en grunn dersom de ønsker det! En kan f.eks. bli mobbet for å være for høy, hva gjør foreldrene da? Du kan være for tynn, for tykk, ha for fattige foreldre, for rike foreldre, listen er uendelig! Jeg synes IKKE vi skal lære barna våre at de skal passe inn i et skjønnhetsideal for å slippe å bli mobbet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liker pene øyenbryn Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det er sikkert ikke politisk korrekt å si dette. Men personlig så synes jeg at kraftige og sammenvokste øyenbryn er svært lite pent - også på menn, særlig hvis de er mørke og svært synelige. Man skal liksom ha TO øyenbryn, ikke ETT. Og jeg må innrømme at jeg stusser litt når jeg ser, særlig jenter / kvinner, som lar kraftige bryn "vokse vilt" uten å trimme/stelle dem. Jeg synes øyenbrynene betyr ganske mye for en persons utseende, og for mye hår er negativt for meg. For meg havner dette litt i samme kategori som at man vanligvis fjerner andre typer kroppshår som regnes som "skjemmende" Når det gjelder barn, så blir det jo litt vanskeligere. Man vil jo helst unngå å sette fokus på "feil" ved utseende deres. I ditt tilfelle har jo datteren din oppdaget dette selv og ytret ønske om å gjøre noe med det. Og hvis dette egentlig er et reellt "problem" ( da mener jeg at brynene hennes virkelig ER endel kraftigere og mørkere enn vanlig) så synes jeg det blir feil å avfeie problemet. Brynene hennes vil antagelig vokse seg enda kraftigere de neste årene. Og da er det kanskje bare et tidsspørsmål før hun får kommentarer om dette fra venninner eller andre. Hvis du synes napping er brutalt, hva med å prøve å bleke hårene som vokser mellom brynene? Da blir de ikke så tydelige ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest min erfaring med uønsket hår Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 1. Jeg så ikke at datteren til Madonna hadde hår på overleppen før du skrev det, det sier litt om hvor tydelig det var. 2. Mobbere trenger ikke noen grunn til å mobbe: dersom det ikke er hår på overleppen eller mellom øyebrynene, er det noe annet, de finner en grunn dersom de ønsker det! En kan f.eks. bli mobbet for å være for høy, hva gjør foreldrene da? Du kan være for tynn, for tykk, ha for fattige foreldre, for rike foreldre, listen er uendelig! Jeg synes IKKE vi skal lære barna våre at de skal passe inn i et skjønnhetsideal for å slippe å bli mobbet! I teorien er jeg enig med deg. jeg ville være skeptisk til å gjøre noe med det. Jeg vet at mobbere kan finne på mye rart å mobbe for, jeg har også blitt mobbet for andre ting enn bart, men det brydde jeg meg ikke like mye om. I vårt samfunn er hårvekst på damer tabu og å si noe annet er å lure seg selv. Hvis vi skal lære døtrene våre at det er greit med hår her og der, så må vi slutte å shave legger og underarmer, du er et forbilde med det du gjør, ikke det du sier 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 I teorien er jeg enig med deg. jeg ville være skeptisk til å gjøre noe med det. Jeg vet at mobbere kan finne på mye rart å mobbe for, jeg har også blitt mobbet for andre ting enn bart, men det brydde jeg meg ikke like mye om. I vårt samfunn er hårvekst på damer tabu og å si noe annet er å lure seg selv. Hvis vi skal lære døtrene våre at det er greit med hår her og der, så må vi slutte å shave legger og underarmer, du er et forbilde med det du gjør, ikke det du sier Jeg vet, og jeg shaver leggene selv...:-) Tror historien din grep meg fordi jeg også fikk høre at jeg hadde bart da jeg var barn. Jeg sa til min mor at jeg ville ta det vekk, og fikk kjapt svar: "nei, du har ikke bart". Da jeg ble noen år eldre så jeg jo at jeg slett ikke hadde det heller, ble da litt glad for at min mor hadde stoppet eventuelle forsøk på å fjerne en imaginær bart! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjør det du mener er best for ungen Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er det datteren til madonna? Jeg tenkte ikke så mye over øyebrynene, men synes synd på henne som har så mye hår på overleppa, for det kommer hun til å få høre. Jeg har opplevd det selv og sliter med det enda. (I dag fjerner jeg det, og ingen kan se det) Man føler seg så stygg og lite feminin. Moren min ville også forklare at jeg var pen som jeg var, at alle har noe hår osv, men det hjalp ikke meg. Samtidig turte jeg ikke gjøre noe med de, av redsel for at det skulle bli værre, man hørte rykter om at hår blir kraftigere osv. Samtidig ble jeg spurt hvorfor jeg hadde bart, når jeg skulle begynne å barbere meg, når jeg skulle få skjegg osv. Det hadde vært bedre om moren min hadde hjulpet meg å fjerne det før mobberne hadde oppdaget det. ''Er det datteren til madonna? '' Jepp. Her er et bilde av mor og datter som btw heter Lourdes. http://img2.timeinc.net/people/i/cbb/2008/07/24/lourdes_madonna_kabbalah_nyc_13_042.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liker pene øyenbryn Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 http://www.stormvlad.net/resources/2007/lourdes-leon-hija-madonna-carlos.jpg Bildet er av datteren til Madonna. Ser ikke ut som hverken hun eller moren har tenkt på napping der. Helt ærlig synes jeg hun hadde vært mye penere om hun i det minste hadde fjernet de overflødige hårene over neseroten. Når jeg ser på dette bildet, føler jeg at det er "jungelen" mellom brynene som tiltrekker seg mesteparten av min oppmerksomhet. Barten så jeg også med en gang Synes rett og slett det gir et litt "ustelt" inntrykk. Men jeg er kanskje litt fanatiker når det gjelder ansiktshår, og legger derfor ekstra lett merke til sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Helt ærlig synes jeg hun hadde vært mye penere om hun i det minste hadde fjernet de overflødige hårene over neseroten. Når jeg ser på dette bildet, føler jeg at det er "jungelen" mellom brynene som tiltrekker seg mesteparten av min oppmerksomhet. Barten så jeg også med en gang Synes rett og slett det gir et litt "ustelt" inntrykk. Men jeg er kanskje litt fanatiker når det gjelder ansiktshår, og legger derfor ekstra lett merke til sånt. Hallo!!! Synes du virkelig ett barn (eller tenåring) er ustelt uten å nappe brynene? Når datteren din begynner å få hår på kroppen i tenårene, er det da MOR som skal fortelle henne at dette må vekk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest min erfaring med uønsket hårvekst Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hallo!!! Synes du virkelig ett barn (eller tenåring) er ustelt uten å nappe brynene? Når datteren din begynner å få hår på kroppen i tenårene, er det da MOR som skal fortelle henne at dette må vekk? Det er ikke moren som har sagt det, det er jo jenta som sier til moren at hun har mer hår enn andre der, og at hun ikke vil ha det. Jeg er enig med hun som liker pene øyenbryn, den jenta hadde vært penere med mindre hår her og der. Det er en ærlig ting å si, men jeg ville selvfølgelig ikke sagt det om det var min datter! Derimot ville jeg hjulpet henne hvis hun ønsket å fjerne det, men samtidig vært nøye med å si at det ikke er noe galt med henne men at hun skal få lov hvis det er hennes ønske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liker pene øyenbryn Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hallo!!! Synes du virkelig ett barn (eller tenåring) er ustelt uten å nappe brynene? Når datteren din begynner å få hår på kroppen i tenårene, er det da MOR som skal fortelle henne at dette må vekk? "Hallo!!! Synes du virkelig ett barn (eller tenåring) er ustelt uten å nappe brynene?" Jeg sa at det gir et ustelt INNTRYKK - og jeg snakket om dette konkrete tilfelle (Madonnas datter) - som faktisk er ganske ekstremt! Det er langtifra det samme som å si at jeg synes ALLE barn/tenåringer som ikke napper brynene ER ustellte! "Når datteren din begynner å få hår på kroppen i tenårene, er det da MOR som skal fortelle henne at dette må vekk?" Dette har jeg da aldri påstått?? Hvor har du det ifra? Forøvrig tror jeg som regel ikke det er nødvendig. De fleste jenter finner ut dette på egenhånd når de kommer i en viss alder. I den grad mødrene har noe av skylda, så må det vel være fordi døtrene har sett dem fjerne hår selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest napp da vel Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 http://www.stormvlad.net/resources/2007/lourdes-leon-hija-madonna-carlos.jpg Bildet er av datteren til Madonna. Ser ikke ut som hverken hun eller moren har tenkt på napping der. http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=595506 Dette bildet er fra 6. april i år. Her er både bart og øyenbryn trimmet. Mye penere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=595506 Dette bildet er fra 6. april i år. Her er både bart og øyenbryn trimmet. Mye penere. I følge sladrebladene skyldes Lourdes' unappede bryn at Madonna ikke likte at datteren ble penere enn henne selv....;-/ http://fametastic.co.uk/archive/20090205/15330/madonna-getting-jealous-of-12-year-old-daughter-lourdes-looks/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 I følge sladrebladene skyldes Lourdes' unappede bryn at Madonna ikke likte at datteren ble penere enn henne selv....;-/ http://fametastic.co.uk/archive/20090205/15330/madonna-getting-jealous-of-12-year-old-daughter-lourdes-looks/ Høres tullete ut i mine ører. Hvilken mor er ikke stolt over sine nydelige barn? Alt hva de skriver for å fylle spalteplass altså. Det KAN jo hende Madonna prøver å la datteren beholde bakkekontakten i noen år til. At en 12-åring ikke får sin egen frisør før hun skal ut i offentligheten er et sunnhetstegn spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.