Gjest høstløv Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Men herregud, de er da vel voksne og må lære seg å sette av penger til slike ting! Såvidt jeg har fått med meg er du uføretrygdet, mens dine barn er i jobb godt og vel. Da får du rett og slett la dem ta ansvar sjøl. Slik går bare ikke an, at de ikke skammer seg! Det er da bare hyggelig å kunne hjelpe barna, selv om de er blitt voksne, det viser at vi bryr oss om de. Ofte har barna en skyhøy husleie og det er ikke alltid like lett å spare, for det blir ofte lite igjen, når alle regningene er betalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg kjenner ikke din økonomiske situasjon, men sånn rent generelt sett så skjønner jeg ikke hva du skal behøve å hjelpe dem for til "de suger deg tom", all den tid de har mer penger enn deg? Kjærlighet til ungene, gjør at vi foreldre strekker oss veldig langt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg kjenner ikke din økonomiske situasjon, men sånn rent generelt sett så skjønner jeg ikke hva du skal behøve å hjelpe dem for til "de suger deg tom", all den tid de har mer penger enn deg? Uforutsette regninger er enda ikke kommet i kabalen. Boligspar er, men der skal man helst ikke ta ut og da går man til mor. Men jeg klager virkelig ikke altså, det er ikke ofte det går tomt hos dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Voksen datter, heldigvis! Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det er da bare hyggelig å kunne hjelpe barna, selv om de er blitt voksne, det viser at vi bryr oss om de. Ofte har barna en skyhøy husleie og det er ikke alltid like lett å spare, for det blir ofte lite igjen, når alle regningene er betalt. Nå var det vel snakk om å bli sugd tom her, da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Men herregud, de er da vel voksne og må lære seg å sette av penger til slike ting! Såvidt jeg har fått med meg er du uføretrygdet, mens dine barn er i jobb godt og vel. Da får du rett og slett la dem ta ansvar sjøl. Slik går bare ikke an, at de ikke skammer seg! Som skrevet, det er ikke ofte. Har du aldri opplevd at du har gått tom før tiden fordi du har feilberegnet litt og så kommer en uforutsett regning. Dessuten har dattera mi vært sykemeldt en mnd og da fikk hun bare grunnlønn og ikke tillegg og dermed ble lønningen mye mindre enn normalt + at hun måtte til lege og betale medisiner for noen tusen kroner + en rotfylling. Og hun har ikke allverden igjen hun heller når de faste regningene er betalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Voksen datter, heldigvis! Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Som skrevet, det er ikke ofte. Har du aldri opplevd at du har gått tom før tiden fordi du har feilberegnet litt og så kommer en uforutsett regning. Dessuten har dattera mi vært sykemeldt en mnd og da fikk hun bare grunnlønn og ikke tillegg og dermed ble lønningen mye mindre enn normalt + at hun måtte til lege og betale medisiner for noen tusen kroner + en rotfylling. Og hun har ikke allverden igjen hun heller når de faste regningene er betalt. ''Har du aldri opplevd at du har gått tom før tiden fordi du har feilberegnet litt og så kommer en uforutsett regning.'' Jo, i riktig unge og nyutdannede år. Da gikk jeg til de som skulle ha penger, forklarte situasjonen og fikk delt opp regningene slik at jeg kunne betale dem. En gang måtte jeg ta opp et lite lån i banken, som jeg betjente selv. Kunne ikke ramle meg inn å gå til de med mye mindre enn meg og tigge penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 ''Har du aldri opplevd at du har gått tom før tiden fordi du har feilberegnet litt og så kommer en uforutsett regning.'' Jo, i riktig unge og nyutdannede år. Da gikk jeg til de som skulle ha penger, forklarte situasjonen og fikk delt opp regningene slik at jeg kunne betale dem. En gang måtte jeg ta opp et lite lån i banken, som jeg betjente selv. Kunne ikke ramle meg inn å gå til de med mye mindre enn meg og tigge penger. ''Kunne ikke ramle meg inn å gå til de med mye mindre enn meg og tigge penger.'' Stor forskjell på å be om hjelp og tigging:( Hadde ett av mine tre barn bedt om hjelp, så hadde jeg skjønt det var alvor, de ville aldri spurt ellers. Og jeg hjelper gjerne mine barn på alle måter! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 ''Har du aldri opplevd at du har gått tom før tiden fordi du har feilberegnet litt og så kommer en uforutsett regning.'' Jo, i riktig unge og nyutdannede år. Da gikk jeg til de som skulle ha penger, forklarte situasjonen og fikk delt opp regningene slik at jeg kunne betale dem. En gang måtte jeg ta opp et lite lån i banken, som jeg betjente selv. Kunne ikke ramle meg inn å gå til de med mye mindre enn meg og tigge penger. Jeg har aldri fått noe penger av mora og faren min og har forbannet meg på at mine skulle jeg hjelpe hvis jeg kunne. Og nå kan jeg hjelpe innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg har aldri fått noe penger av mora og faren min og har forbannet meg på at mine skulle jeg hjelpe hvis jeg kunne. Og nå kan jeg hjelpe innimellom. Jeg kunne alltid gå til mine foreldre for krisehjelp, men jeg har alltid betalt tilbake. Jeg vil at barna mine skal komme til meg før inkasso... Og det vet de, og som du sier "vi tar det igjen engang",)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg kunne alltid gå til mine foreldre for krisehjelp, men jeg har alltid betalt tilbake. Jeg vil at barna mine skal komme til meg før inkasso... Og det vet de, og som du sier "vi tar det igjen engang",)) Det er viktigere at de går til tannlegen enn at tennene råtner ut fordi de ikke har vært hos tannlegen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Voksen datter, heldigvis! Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 ''Kunne ikke ramle meg inn å gå til de med mye mindre enn meg og tigge penger.'' Stor forskjell på å be om hjelp og tigging:( Hadde ett av mine tre barn bedt om hjelp, så hadde jeg skjønt det var alvor, de ville aldri spurt ellers. Og jeg hjelper gjerne mine barn på alle måter! Her var det snakk om å bli sugd tom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg kunne alltid gå til mine foreldre for krisehjelp, men jeg har alltid betalt tilbake. Jeg vil at barna mine skal komme til meg før inkasso... Og det vet de, og som du sier "vi tar det igjen engang",)) Tviler sterkt på at foreldre tar det igjen en gang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg syntes det var dyrest når man hadde barn i barnehage. Mener også at jeg har lest at det første året er det dyreste. http://www.kvinneguiden.no/artikler/dette_koster_et_barn/54631 http://e24.no/arkiv/article516111.ece http://www.lekegrinda.com/Hvor_mye_koster_det.shtml Husk at foreldre bruker mye penger på husvære med nok rom, men som man egentlig ikke tenker på utgifter direkte til barna. Tror det er størst potensiale for å spare når de går i barnehage. Da kan man arve klær og kjøpe brukt. Sportsutstyr får man både i rimelige og dyre butikker. Obs og SmartClub har ofte tilbud. Når de blir tenåring kan de etterhvert få seg ekstrajobb som barnevakt, reklamebud og annet. Jeg synes barna er hvert hver krone jeg også =) Man tenker ikke på det når man har fått en familie. Inntekt øker jo også ofte med årene, så jeg holder fast med at jeg syntes de første årene var magrest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Kjærlighet til ungene, gjør at vi foreldre strekker oss veldig langt. Det er jeg enig i, jeg er da mor selv. Men kjærlighet til barna kan også være å la dem ordne opp og klare seg selv, når de har høyere inntekt enn sin mor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke ta alt så bokstavelig da.. Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Her var det snakk om å bli sugd tom. Nei det var ikke snakk om ''De suger deg tom'' det var snakk om ''Nei, det slutter ikke der, de suger deg tom ;o)'' ;o) utgjør en vesentlig forskjell her.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-På Dol av og til Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Det er viktigere at de går til tannlegen enn at tennene råtner ut fordi de ikke har vært hos tannlegen. Helt enig med deg.Og har man mulighet iblandt, så er det da bare hyggelig å kunne hjelpe:). En annen gang er det kanskje vi som får hjelp av dem..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Vet at jeg leste for noen år siden at det kostet 1 mill. å ha et barn til de blir 18. Og det skulle jammen ikke forundre meg. Jeg har en 10-åring nå, og tror vel at vi er ferdige med de billigste årene nå.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.