Gjest nysgjerrig på adopsjon Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg har null peiling på adopsjon men jeg bare lurte på om ikke-etniske nordmenn som feks andregenerasjons innvandrere også adopterte fra utlandet?. Jeg har ikke hørt om noen, men det er kanskje vanlig? Noen erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest både og - som for etniske nordmenn Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg vet flere innvandrere, både første- og andregenerasjons som adopterer barn. Men noen religiøse praksiser setter vel begrensninger, samt at kulturelle ting forøvrig kan sette begrensninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg vet flere innvandrere, både første- og andregenerasjons som adopterer barn. Men noen religiøse praksiser setter vel begrensninger, samt at kulturelle ting forøvrig kan sette begrensninger. Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men jo, det skjer. Såvidt jeg vet vil de også ha fortrinnsrett hvis de søker fra det landet de eller deres familie opprinnelig kommer fra, f.eks. Kina eller India, (altså at Kina/India gir dem fortrinnsrett, i det norske systemet behandles alle saker likt såvidt jeg vet). Innenfor islam aksepteres ikke adopsjon, de har andre ordninger som skal erstatte det såvidt jeg har forstått. Det betyr at det ikke forekommer adopsjon fra muslimke land, men trenger vel likevel ikke nødvendigvis bety at muslimer i Norge ikke adopterer... Ellers er det selvfølgelig også en del par der den ene av ektefellene har en familiebakgrunn fra et annet land, og de er vel også inkludert i spørsmålet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg vet flere innvandrere, både første- og andregenerasjons som adopterer barn. Men noen religiøse praksiser setter vel begrensninger, samt at kulturelle ting forøvrig kan sette begrensninger. sorry, svaret mitt var selvfølgelig til trådstarter.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximia Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg møtte en kamerat av eksen med kone og 2 barn. Jeg "reagerte" (ikke negativt ment) på at barna hadde trekk som ikke samsvaret med foreldrene. Foreldrene var fra Tyrkia, men barna var adopterte fikk jeg vite da jeg spurte eksen om det. Barna var adoptert noen år etter at foreldrene kom til Norge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.