Gjest spesielle regler osv. Skrevet 10. april 2010 Skrevet 10. april 2010 I skoleverket skal du ha utbetalt lønn i ferien hvis feriepengene utgjør mindre enn du ville fått i lønn. I den beregningen skal tas med feriepenger fra en eventuell annen arbeidsgiver. hmmm.... kan det stemme? Jeg fikk altså kun ca 3000 kroner utbetalt den ene måneden. Men full ferie selvsagt. 0 Siter
Gjest spesielle regler osv... Skrevet 10. april 2010 Skrevet 10. april 2010 Det siste jeg skrev gjelder i hvert fall for lærere. Andre ansatte i skolen vet jeg ikke. Jeg er ansatt som miljøarbeider/lærer 0 Siter
nick Skrevet 10. april 2010 Skrevet 10. april 2010 Nettopp. Når hun ikke har full utbetaling kan hun velge om hun vil ta ut full ferie. Hun kan enten bare ta den ferien hun har opptjent feriepenger for, eller full ferie men da en del av den uten lønn. Jeg skjønner hva du sier, men er ikke helt på nett når det gjelder praksisen der hun jobber. Hun jobber 50% og fikk nylig beskjed om at hun vil få betalt ferie. Det var tydeligvis en stor greie. Samtidig så opptjener hun feriepenger. Får hun da dobbelt opp, eller mener de som du sier, at hun egentlig bare får ferie for den perioden hun har opptjening. At dette blir "betalt" ferie? 0 Siter
Holmes Skrevet 10. april 2010 Skrevet 10. april 2010 Jeg er ansatt som miljøarbeider/lærer Enten er du ansatt som lærer eller miljøarbeider. Det er to forskjellige tariffområder. Og reglene for lærernes område finner du her. http://sl.enjoy-it.no/wp-content/uploads/2009/10/B_3_2007.pdf Les! 0 Siter
Gjest men takk for link Skrevet 10. april 2010 Skrevet 10. april 2010 Enten er du ansatt som lærer eller miljøarbeider. Det er to forskjellige tariffområder. Og reglene for lærernes område finner du her. http://sl.enjoy-it.no/wp-content/uploads/2009/10/B_3_2007.pdf Les! ''Enten er du ansatt som lærer eller miljøarbeider. Det er to forskjellige tariffområder. '' Jeg er faktisk ansatt som begge deler! de hadde ikke hundre prosent stilling som lærer til meg, resten er jeg ansatt som miljøarbeider! 0 Siter
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Følger opptjenigen av feriepenger kalenderåret? Ja. 0 Siter
Atene Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Jeg skjønner hva du sier, men er ikke helt på nett når det gjelder praksisen der hun jobber. Hun jobber 50% og fikk nylig beskjed om at hun vil få betalt ferie. Det var tydeligvis en stor greie. Samtidig så opptjener hun feriepenger. Får hun da dobbelt opp, eller mener de som du sier, at hun egentlig bare får ferie for den perioden hun har opptjening. At dette blir "betalt" ferie? Det vanlige er at man i juni betaler ut fjorårets feriepenger istedenfor lønn. Hvis hun har fire ukers ferie får hun i tillegg 1/26 månedslønn, hvis hun har fem ukers ferie trekkes hun 4/26 månedslønn. I ferien får hun vanlig lønn. Da kan hun ta ut full ferie, fordi trekket skjedde i juni. Hvis hun derimot skal ta mindre ferie, må det ordnes på annen måte, for eksempel ved at hun bare trekkes for de opptjente ukene i juni og bare tar så mange uker ferie, eller ved at hun får full lønn + feriepenger i juni, og ingen lønn når hun tar ut ferien. Om arbeidsgiver har tenkt å gi henne full ferie med lønn uten at hun har opptjent det, må de finne en praktisk måte å løse det på. 0 Siter
Speak Skrevet 12. april 2010 Skrevet 12. april 2010 Feriepenger som skal utbetales i år er trekkfrie! Uansett om du får dem nå eller i juni. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.