Gå til innhold

Barnetrygd for max. 2 barn?

Lillemus

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1468996.ece

Jadda - la oss nå endelig ikke oppfordre noen til å få flere barn! Og alle vet jo at de barna som kommer etter nr.2 er helt gratis å fø på.

Å øke barnetrygda med 10% er en vits - vet han egentlig hvor stor barnetrygda er? Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

9

• Katt-ja

8

• Lillemus

7

• Angustia

7

Gjest ikke signatur i dag

''Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd...''

Barnetrygden for ett barn er kr 970,- pr måned, derfor vil en økning på 10% gi kr 97,- mer i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Et meget godt forslag :-)

Jeg regner med at de som synes det er et greit forslag, er personer med veldig lite behov for barnetrygd, eller så har de kun ett barn, kanskje to. Kan du begrunne hvorfor du synes det er et godt forslag?

personlig synes jeg at barnetrygden burde heller økes noe, og heller kutte ut hele den kontantstøtten. For den synes jeg er helt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at de som synes det er et greit forslag, er personer med veldig lite behov for barnetrygd, eller så har de kun ett barn, kanskje to. Kan du begrunne hvorfor du synes det er et godt forslag?

personlig synes jeg at barnetrygden burde heller økes noe, og heller kutte ut hele den kontantstøtten. For den synes jeg er helt bak mål.

Enig i at de bør fjerne hele kontantstøtten først. Ang. barnetrygden så snakkes det om en behovsprøving med en øvre samlet inntektsgrense på 1 million. De færreste som tjener så mye TRENGER barnetrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd...''

Barnetrygden for ett barn er kr 970,- pr måned, derfor vil en økning på 10% gi kr 97,- mer i måneden.

3 kr. mer.. WOW. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

''Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd...

''

Hele 97,- faktisk ;)

Juhu, gleder meg!!

*tenker på hva jeg skal bruke de pengene på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Enig i at de bør fjerne hele kontantstøtten først. Ang. barnetrygden så snakkes det om en behovsprøving med en øvre samlet inntektsgrense på 1 million. De færreste som tjener så mye TRENGER barnetrygd.

''Enig i at de bør fjerne hele kontantstøtten først. Ang. barnetrygden så snakkes det om en behovsprøving med en øvre samlet inntektsgrense på 1 million''

En kan spørre seg hvor mange ansatte de har tenkt å øke i NAV med for å forvalte denne behovsprøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd...

''

Hele 97,- faktisk ;)

Wow... 97,-... Det blir 1164,- i året. Jaja, det dekker fotballkontingenten til jentungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... 97,-... Det blir 1164,- i året. Jaja, det dekker fotballkontingenten til jentungen...

I alle fall _litt_ bedre enn å la den stå på stedet hvil slik den vel har gjort siden jeg fikk den første barnetrygden for 20 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Enig i at de bør fjerne hele kontantstøtten først. Ang. barnetrygden så snakkes det om en behovsprøving med en øvre samlet inntektsgrense på 1 million''

En kan spørre seg hvor mange ansatte de har tenkt å øke i NAV med for å forvalte denne behovsprøvingen.

Er ikke sikkert det er nødvendig det. Myndighetene har jo alle data på oss alle i forbindelse med skatteoppgjør osv. fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst: Man bør ikke få barn dersom det er 970,- pr måned som avgjør hvorvidt man fikser det rent økonomisk eller ikke. Barnetrygd er en historisk konstruksjon som helt har utspilt sin rolle. Fjern hele ordningen og kanaliser pengene over i andre tiltak som kommer unger tilgode :)

Syns faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall _litt_ bedre enn å la den stå på stedet hvil slik den vel har gjort siden jeg fikk den første barnetrygden for 20 år siden...

''I alle fall _litt_ bedre enn å la den stå på stedet hvil slik den vel har gjort siden jeg fikk den første barnetrygden for 20 år siden...''

Jepp - mulig den har gått opp eller ned 4-5 kroner siden poden ble født for 11,5 år siden...

Skal tro hva Frp tror vi bruker barnetrygden til? At vi velter oss i luksus for 970,- i mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst: Man bør ikke få barn dersom det er 970,- pr måned som avgjør hvorvidt man fikser det rent økonomisk eller ikke. Barnetrygd er en historisk konstruksjon som helt har utspilt sin rolle. Fjern hele ordningen og kanaliser pengene over i andre tiltak som kommer unger tilgode :)

Syns faktisk

Fint at du har det så godt økonomisk. Ta fra meg de to barnetrygdene jeg har, altså 1880,- i mnd og jeg vil slite noe jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du har det så godt økonomisk. Ta fra meg de to barnetrygdene jeg har, altså 1880,- i mnd og jeg vil slite noe jævlig.

1940,- er det vel, men jeg trenger i alle fall de pengene for å få det til å gå rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Håvard Dahl, privat

Det må selvsagt ikke gis tilbakevirkende kraft.

Det største, men politisk for farlig til å nevne, problemet til menneskeheten fremover hva gjelder klima, miljø og forbruk, er at vi blir for mange. Noen vil si at dette er u-landenes problem, men jeg mener at alle må ta det samme ansvaret.

Skal vi få flatet ut befolkningsveksten og helst reversert den, bør ingen få mer enn to barn. Som følge av det, mener jeg at staten heller ikke må subsidierer uønsket adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk

''Fjern hele ordningen og kanaliser pengene over i andre tiltak som kommer unger tilgode :)''

Er du like positiv til en lønnsnedgang på 24.000 i året (hvis man har 2 barn)? Eller en annen ekstraskatt i det størrelsesområdet?

Det koster utrolig mye mer enn 970 i måneden å ha barn,- at man får et lite tilskudd til det er vel rett og rimelig, så lenge det er ønskelig at Norge skal opprettholde innbyggertallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...