Lillemus Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1468996.ece Jadda - la oss nå endelig ikke oppfordre noen til å få flere barn! Og alle vet jo at de barna som kommer etter nr.2 er helt gratis å fø på. Å øke barnetrygda med 10% er en vits - vet han egentlig hvor stor barnetrygda er? Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Ja, dette var virkelig et tøvete forslag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ''Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd... '' Hele 97,- faktisk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Fantastisk. Tenk at de også vil øke denne med hele 10%. Utrolig med tanke på når denne ble økt sist..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Håvard Dahl, privat Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Et meget godt forslag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ''Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd...'' Barnetrygden for ett barn er kr 970,- pr måned, derfor vil en økning på 10% gi kr 97,- mer i måneden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Et meget godt forslag :-) Jeg regner med at de som synes det er et greit forslag, er personer med veldig lite behov for barnetrygd, eller så har de kun ett barn, kanskje to. Kan du begrunne hvorfor du synes det er et godt forslag? personlig synes jeg at barnetrygden burde heller økes noe, og heller kutte ut hele den kontantstøtten. For den synes jeg er helt bak mål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg regner med at de som synes det er et greit forslag, er personer med veldig lite behov for barnetrygd, eller så har de kun ett barn, kanskje to. Kan du begrunne hvorfor du synes det er et godt forslag? personlig synes jeg at barnetrygden burde heller økes noe, og heller kutte ut hele den kontantstøtten. For den synes jeg er helt bak mål. Enig i at de bør fjerne hele kontantstøtten først. Ang. barnetrygden så snakkes det om en behovsprøving med en øvre samlet inntektsgrense på 1 million. De færreste som tjener så mye TRENGER barnetrygd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ''Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd...'' Barnetrygden for ett barn er kr 970,- pr måned, derfor vil en økning på 10% gi kr 97,- mer i måneden. 3 kr. mer.. WOW. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ''Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd... '' Hele 97,- faktisk Juhu, gleder meg!! *tenker på hva jeg skal bruke de pengene på* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Enig i at de bør fjerne hele kontantstøtten først. Ang. barnetrygden så snakkes det om en behovsprøving med en øvre samlet inntektsgrense på 1 million. De færreste som tjener så mye TRENGER barnetrygd. ''Enig i at de bør fjerne hele kontantstøtten først. Ang. barnetrygden så snakkes det om en behovsprøving med en øvre samlet inntektsgrense på 1 million'' En kan spørre seg hvor mange ansatte de har tenkt å øke i NAV med for å forvalte denne behovsprøvingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 ''Det vil for ett barn tilsi en økning på hele 94,- i mnd... '' Hele 97,- faktisk Wow... 97,-... Det blir 1164,- i året. Jaja, det dekker fotballkontingenten til jentungen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Wow... 97,-... Det blir 1164,- i året. Jaja, det dekker fotballkontingenten til jentungen... I alle fall _litt_ bedre enn å la den stå på stedet hvil slik den vel har gjort siden jeg fikk den første barnetrygden for 20 år siden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ''Enig i at de bør fjerne hele kontantstøtten først. Ang. barnetrygden så snakkes det om en behovsprøving med en øvre samlet inntektsgrense på 1 million'' En kan spørre seg hvor mange ansatte de har tenkt å øke i NAV med for å forvalte denne behovsprøvingen. Er ikke sikkert det er nødvendig det. Myndighetene har jo alle data på oss alle i forbindelse med skatteoppgjør osv. fra før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Seriøst: Man bør ikke få barn dersom det er 970,- pr måned som avgjør hvorvidt man fikser det rent økonomisk eller ikke. Barnetrygd er en historisk konstruksjon som helt har utspilt sin rolle. Fjern hele ordningen og kanaliser pengene over i andre tiltak som kommer unger tilgode Syns faktisk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 I alle fall _litt_ bedre enn å la den stå på stedet hvil slik den vel har gjort siden jeg fikk den første barnetrygden for 20 år siden... ''I alle fall _litt_ bedre enn å la den stå på stedet hvil slik den vel har gjort siden jeg fikk den første barnetrygden for 20 år siden...'' Jepp - mulig den har gått opp eller ned 4-5 kroner siden poden ble født for 11,5 år siden... Skal tro hva Frp tror vi bruker barnetrygden til? At vi velter oss i luksus for 970,- i mnd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Seriøst: Man bør ikke få barn dersom det er 970,- pr måned som avgjør hvorvidt man fikser det rent økonomisk eller ikke. Barnetrygd er en historisk konstruksjon som helt har utspilt sin rolle. Fjern hele ordningen og kanaliser pengene over i andre tiltak som kommer unger tilgode Syns faktisk Fint at du har det så godt økonomisk. Ta fra meg de to barnetrygdene jeg har, altså 1880,- i mnd og jeg vil slite noe jævlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Fint at du har det så godt økonomisk. Ta fra meg de to barnetrygdene jeg har, altså 1880,- i mnd og jeg vil slite noe jævlig. 1940,- er det vel, men jeg trenger i alle fall de pengene for å få det til å gå rundt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Håvard Dahl, privat Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg regner med at de som synes det er et greit forslag, er personer med veldig lite behov for barnetrygd, eller så har de kun ett barn, kanskje to. Kan du begrunne hvorfor du synes det er et godt forslag? personlig synes jeg at barnetrygden burde heller økes noe, og heller kutte ut hele den kontantstøtten. For den synes jeg er helt bak mål. Det må selvsagt ikke gis tilbakevirkende kraft. Det største, men politisk for farlig til å nevne, problemet til menneskeheten fremover hva gjelder klima, miljø og forbruk, er at vi blir for mange. Noen vil si at dette er u-landenes problem, men jeg mener at alle må ta det samme ansvaret. Skal vi få flatet ut befolkningsveksten og helst reversert den, bør ingen få mer enn to barn. Som følge av det, mener jeg at staten heller ikke må subsidierer uønsket adferd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Seriøst: Man bør ikke få barn dersom det er 970,- pr måned som avgjør hvorvidt man fikser det rent økonomisk eller ikke. Barnetrygd er en historisk konstruksjon som helt har utspilt sin rolle. Fjern hele ordningen og kanaliser pengene over i andre tiltak som kommer unger tilgode Syns faktisk ''Fjern hele ordningen og kanaliser pengene over i andre tiltak som kommer unger tilgode :)'' Er du like positiv til en lønnsnedgang på 24.000 i året (hvis man har 2 barn)? Eller en annen ekstraskatt i det størrelsesområdet? Det koster utrolig mye mer enn 970 i måneden å ha barn,- at man får et lite tilskudd til det er vel rett og rimelig, så lenge det er ønskelig at Norge skal opprettholde innbyggertallet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.