Gjest ydmyket Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 For et par uker siden skulle jeg snakke med læreren min til det ene barnet mitt. Jeg banket på døren til lærerværelset. Læreren kom bort til døren. Hun skulle hente noen papirer til meg på kontoret sitt. Hun gikk så på kontoret sitt og det tok for meg litt lang tid ettersom jeg hadde det litt travelt. Jeg skulle på jobben og skulle bare hente desse papirene. Jeg var derfor litt stresset, derfor gikk jeg bare inn på lærerværelset for å gå til hennes kontor. Det satt en eneste annen lærer også på lærerværelset. Denne læreren så også at jeg pratet med læreren til mitt barn og visste hva vi hadde snakket om. Når jeg så går inn på lærerværelset, så svarer denne andre læreren med et surt ansikt at "foreldre har ikke lov til å gå inn på lærerværelset". Jeg følte meg selvsagt dum der og da og beklagde det hele. Men etterpå kjente jeg en forferdelig irritasjon til denne læreren. Følte meg ydmyket rett og slett. Syns det var veldig smålig at hun kunne svare meg sånn. Var det virkelig så frekt av meg å gå inn på lærerværelset for og bare å gå til kontoret til læreren til mitt barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest merkelig oppførsel av en voksen. Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ...og hvordan skulle du vite dette da?? Står det utenpå døren eller noe annet sted at foreldre ikke har adgang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ydmyket Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ...og hvordan skulle du vite dette da?? Står det utenpå døren eller noe annet sted at foreldre ikke har adgang? Nei, det står ikke noe sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener nå denne damen Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Nei, synes ikke det var _så_ galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 '' lærerværelset'' Ordet gir meg assosiasjoner til 80-tallet. Jeg hadde neppe brydd meg om kommentaren. Du har jo ikke for vane å tråkke inn der i utide, og dette rommet er ikke hellig grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg har flere ganger vært innom lærerværelset, hvis jeg skal ha tak i en lærer. Føler ikke at jeg gjør noe 'galt' da. Jeg går imidlertid ikke inn på lærernes arbeidsrom.... Da venter jeg heller på utsiden til læreren kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg forstår godt at lærerne ikke ønsker å ha foreldre rennende ut og inn på lærerrommen i tide og uttide. Men dette låter mest som prinsipprytteri. Prinsippryttere finnes i de fleste yrkesgrupper og sammenhenger. Bruk minst mulig tid og følelsesmessig energi på det. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Du burde banka på, men så ille var det ikke.. Jeg går aldri inn lukkede dører uten å banke på først. Irriterende hvis folk bare kommer busende inn på konoret mitt hvis jeg har døra igjen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg tenker at denne læreren har sett seg litt lei av foreldre som til stadighet kommer uanmeldt inn på lærerværelset, hadde kanskje en dårlig dag, og det gikk ut over deg. Synes ikke du skal ta dette innover deg i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg skjønner at læreren ikke ønsker ikke-lærere på personalrommet, de fleste ønsker å ha pauser og lunsj i fred tror jeg, men det kan høres ut som dere begge har hatt en litt bakpå dag. Du kunne sagt "unnskyld, men jeg har dårlig tid og NN gikk for å hente papirer før jeg rakk å si at...osv" eller hun kunne sagt "unnskyld, dette er personalrommet, men kan jeg hjelpe deg med noe?". Men alt i alt: ikke noe å dvele med, og ingen grunn til å føle seg ydmyket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Her er det tydeligvis ulik praksis ute og går på skolene. På "min" skole står døra til lærerværelset åpen og jeg har til og med blitt invitert inn dit på kaffe. Jeg kan ikke forstå at det er så stort renn av foreldre inn på et lærerværelse at det skulle føles som noe problem for noen. Ikke tenk på det! - men jeg håper læreren som kom med kommentaren går litt i seg selv og tenker over om det var verdt å ødelegge dagen for noen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.