Gå til innhold

Sykling uten hjelm og bremser

Gjest Sykling uten hjelm og bremser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• Axcia

5

• Katt-ja

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Hjelmen er en ting, men å sykle uten bremser er jo livsfarlig! Da hadde en eller annen fått i haste-oppdrag å fikse bremsene.

For ordens skyld - både ungene og jeg bruker alltid sykkelhjelm når vi sykler og jeg skjønner ikke de som suser rundt uten hjelm. Men det er vel gjerne slik at de som ikke bruker hjelm heller ikke har noe særlig å passe på mellom ørene... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten hjelm regner jeg med at de har syklet / kommer til å sykle før eller senere, jeg er ikke med tenåringer døgnet rundt. Det betyr ikke at jeg setter pris på at de sykler uten.

Hvis sykkelen ikke har bremser, skal den selvfølgelig ikke brukes. Det er lettere å forklare dem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten bremser er uaktuelt. Da hadde sykkelen blitt stuet vekk. Vet av erfaring at hjelm er vanskelig. Min stesønn brukte ikke det. Snuppa er bare 10, og stiller ingen spørsmål ved det å bruke hjelm. Selv bruker også jeg det da jeg sykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna72

Hjelmen er en ting, men å sykle uten bremser er jo livsfarlig! Da hadde en eller annen fått i haste-oppdrag å fikse bremsene.

For ordens skyld - både ungene og jeg bruker alltid sykkelhjelm når vi sykler og jeg skjønner ikke de som suser rundt uten hjelm. Men det er vel gjerne slik at de som ikke bruker hjelm heller ikke har noe særlig å passe på mellom ørene... ;o)

Datteren min brukte også hjelm - fram til hun var 13-14 år. Etter det tok hun på hjelmen når hun dro hjemmefra, for så å henge den på styret når hun var utenfor vår synsvidde. Når hun ble ennå eldre så lå i grunn hjelmen igjen hjemme. Men hun har allikevel mye mellom ørene selv om hun ikke brukte hjelm når hun ble ungdom. Det var i grunn ikke mange som hadde på hjelm når de syklet til ungdomsskolen dessverre.

Sønnen min er 9 år nå, og det er helt naturlig for han å bruke hjelm. Søsteren hans er voksen og bor ikke hjemme nå, og sykle har hun ikke gjort de siste 3-4 årene.

Jeg håper han vil fortsette å bruke hjelm også når han blir eldre.

Jeg har også hjelm, og bruker den :) Men jeg hater den hjelmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig, veldig få tenåringer (fra ungdomsskolen og oppover til de igjen blir fornuftige vesener en gang..) som bruker sykkelhjelm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten bremser ville sykkelen blitt reparert eller kondemnert.

Jeg ville forlangt hjelm. Men jeg er fullt klar over at jeg ikke kan kontrollere dette hele tiden. Men de får ikke forlate hjemmet på sykkel uten hjelm.

Om de nektet å bruke hjelm, hadde jeg nok parkert sykkelen. Har sett for mange stygge hodeskader.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men det er vel gjerne slik at de som ikke bruker hjelm heller ikke har noe særlig å passe på mellom ørene... ;o)''

LOL

Memoreres for sener bruk.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg tilbyr ikke gratis psykologtimer! ;-)

Med vennlig hilsen

Gratis,... mot utlevering av seg selv på den vestlige halvkule...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er vel gjerne slik at de som ikke bruker hjelm heller ikke har noe særlig å passe på mellom ørene... ;o)''

LOL

Memoreres for sener bruk.

;-)

mvh

Det er vel egentlig en typisk bemerkning fra småbarnsmødre som kun er i begynnelsen av sin kamel-spisende karriere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelm: litt snedig at vi faktisk klarte å vokse opp uten hjelm. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig en typisk bemerkning fra småbarnsmødre som kun er i begynnelsen av sin kamel-spisende karriere... :)

Og du vet hvor gamle barna mine er?

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...