PieLill Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Nei,- det vet jeg ikke... Vet mer om Lillemus' barn. Meningen min var at tenåringer generelt ikke er snusfornuftige...men det kan hende de har noe mellom ørene likevel. Ironi... Jeg kommer til å spare den replikken til den neste som ikke synes det er så nøye med hjelm. Kjenner forresten en som fikk betydelig reduksjon av funksjonaliteten mellom ørene etter en sykkeltur uten hjelm. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Da jeg var liten, fantes det ikke barnesikring i biler. Det var heller ingen selvfølge at bilene hadde sikkerhetsbelter. Belter i baksetet fantes selvsagt ikke. Forsetene hadde ikke sperre, så hvis det ble bråbrems, ble vi kastet ut av baksetet inn i seteryggen foran - og hvis ingen satt på plassen ved siden av føreren, ga ryggen etter slik at vi havnet foran. Farten og trafikken var lavere, men det var sjelden to kjørefelt i hver retning, så det var mange frontkollisjoner. Og i veikanten beitet dinosaurene.... '' men det var sjelden to kjørefelt i hver retning, så det var mange frontkollisjoner.'' Det er stort sett ikke to kjørefelt i hver retning i dag heller. Ikke engang på E6, gjennom vårt langstrakte land. Verden går ikke framover ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Det er veldig, veldig få tenåringer (fra ungdomsskolen og oppover til de igjen blir fornuftige vesener en gang..) som bruker sykkelhjelm... skriver under på denne. mine barn godtok å måtte bruke hjelm, til den dagen de begynte på ungdomsskolen. det hadde jo sett rart ut hvis mine to var de eneste som kom med hjelm, det skjønner jeg jo. (men her på skolen er de strenge på det, at hvis det skal sykles i skoletida, så må en ha hjelm, ellers må de bruke bena. grei regel.til og fra skolen er det ikke "påbudt" i følge skolen) har selv en svoger som nesten døde, ble hardt hjerneskadet som liten, pga sykkel mot bil. hadde han brukt hjelm, så kunne det gått bedre, tror jeg nok. Det hjelper IKKE å si det til ungdommer. Og heller ikke til meg selv, jeg hadde aldri brukt hjelm hvis jeg hadde syklet. aldri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Istapp Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Aldri uten bremser,helst med hjelm også. Men som noen sier her,det er ikke så lett når de kommer i en viss alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sykling uten hjelm og bremser...sånn ble det... Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Det ble til at tenåringen får slippe hjelm....og bremsene skal han få montere av om ei lita stund... De som har omsorgen for tenåringen bestemte dette til slutt... Huff og lell... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna72 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Det ble til at tenåringen får slippe hjelm....og bremsene skal han få montere av om ei lita stund... De som har omsorgen for tenåringen bestemte dette til slutt... Huff og lell... Hvorfor vil han sykle uten bremser? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist jente Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg ville aldri tillatt noen å sykle uten både hjelm og bremser. Samtidig husker jeg veldig godt at jeg syklet med hjelmen på rundt hjørnet før den ble hengt på styret. Bremsene beholdt jeg på også etter svingen ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Det ble til at tenåringen får slippe hjelm....og bremsene skal han få montere av om ei lita stund... De som har omsorgen for tenåringen bestemte dette til slutt... Huff og lell... Hvorfor vil han ikke ha bremser? *nysgjerrig* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.