Gå til innhold

Sykling uten hjelm og bremser

Gjest Sykling uten hjelm og bremser

Anbefalte innlegg

Nei,- det vet jeg ikke... Vet mer om Lillemus' barn.

Meningen min var at tenåringer generelt ikke er snusfornuftige...men det kan hende de har noe mellom ørene likevel.

Ironi...

Jeg kommer til å spare den replikken til den neste som ikke synes det er så nøye med hjelm.

Kjenner forresten en som fikk betydelig reduksjon av funksjonaliteten mellom ørene etter en sykkeltur uten hjelm.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• Axcia

5

• Katt-ja

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Da jeg var liten, fantes det ikke barnesikring i biler. Det var heller ingen selvfølge at bilene hadde sikkerhetsbelter. Belter i baksetet fantes selvsagt ikke.

Forsetene hadde ikke sperre, så hvis det ble bråbrems, ble vi kastet ut av baksetet inn i seteryggen foran - og hvis ingen satt på plassen ved siden av føreren, ga ryggen etter slik at vi havnet foran.

Farten og trafikken var lavere, men det var sjelden to kjørefelt i hver retning, så det var mange frontkollisjoner.

Og i veikanten beitet dinosaurene....

'' men det var sjelden to kjørefelt i hver retning, så det var mange frontkollisjoner.''

Det er stort sett ikke to kjørefelt i hver retning i dag heller. Ikke engang på E6, gjennom vårt langstrakte land.

Verden går ikke framover ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det er veldig, veldig få tenåringer (fra ungdomsskolen og oppover til de igjen blir fornuftige vesener en gang..) som bruker sykkelhjelm...

skriver under på denne. mine barn godtok å måtte bruke hjelm, til den dagen de begynte på ungdomsskolen. det hadde jo sett rart ut hvis mine to var de eneste som kom med hjelm, det skjønner jeg jo. (men her på skolen er de strenge på det, at hvis det skal sykles i skoletida, så må en ha hjelm, ellers må de bruke bena. grei regel.til og fra skolen er det ikke "påbudt" i følge skolen)

har selv en svoger som nesten døde, ble hardt hjerneskadet som liten, pga sykkel mot bil. hadde han brukt hjelm, så kunne det gått bedre, tror jeg nok. Det hjelper IKKE å si det til ungdommer. Og heller ikke til meg selv, jeg hadde aldri brukt hjelm hvis jeg hadde syklet. aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykling uten hjelm og bremser...sånn ble det...

Det ble til at tenåringen får slippe hjelm....og bremsene skal han få montere av om ei lita stund...

De som har omsorgen for tenåringen bestemte dette til slutt...

Huff og lell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna72

Det ble til at tenåringen får slippe hjelm....og bremsene skal han få montere av om ei lita stund...

Huff og lell...

Hvorfor vil han sykle uten bremser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trist jente

Jeg ville aldri tillatt noen å sykle uten både hjelm og bremser. Samtidig husker jeg veldig godt at jeg syklet med hjelmen på rundt hjørnet før den ble hengt på styret. Bremsene beholdt jeg på også etter svingen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og lell...

Hvorfor vil han ikke ha bremser?

*nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...