Gjest litt flaut men er jo feil det også Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hvordan takler dere dette? hva gjør dere hvis 3, 4 eller 5-åringen sitter og tar på seg selv f.eks hjemme i stua med andre tilstede? jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal ta dette... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sa noen Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Forteller pent at slike ting gjør man inne på sitt eget rom? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sa noen andre Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 enkelt,forteller at det er noe man ikke gjør 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mother of a adido Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Min toåring gnir seg på hinkel pinkel. Er det ekkelt, eller? Det er viktig å ikke gjøre det til en skambelagt ting, men samtidig ikke tillate at det skal skje foran andre. Si at barnet kan gå på rommet sitt, kanskje? Syns det er viktig å ikke le eller drite ut ungen og heller ikke være streng eller kjefte. Blir helt ille berørt når jeg husker tilbake til den slags reaksjoner fra mine nærmeste da jeg var liten. Jeg stoppet å onanere i en lang periode som ungdom pga det og blir flau om samboeren smiler når jeg onanerer nå. Forøvrig er det jo i utgangspunktet en bra ting at seksualdriften eller hva en skal kalle det fungerer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Vi har ikke gjort så mye med det, men har sagt at han ikke trenger å gjøre det når vi har besøk feks. Har vært veldig bevisst på å ikke gjøre ham flau, men at han skal skjønne at det han gjør er naturlig. bare ikke naturlig i alle sammenhenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Min toåring gnir seg på hinkel pinkel. Er det ekkelt, eller? Det er viktig å ikke gjøre det til en skambelagt ting, men samtidig ikke tillate at det skal skje foran andre. Si at barnet kan gå på rommet sitt, kanskje? Syns det er viktig å ikke le eller drite ut ungen og heller ikke være streng eller kjefte. Blir helt ille berørt når jeg husker tilbake til den slags reaksjoner fra mine nærmeste da jeg var liten. Jeg stoppet å onanere i en lang periode som ungdom pga det og blir flau om samboeren smiler når jeg onanerer nå. Forøvrig er det jo i utgangspunktet en bra ting at seksualdriften eller hva en skal kalle det fungerer. Hinkel pinkel?! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Sier at sånt pleier vi å gjøre når vi er alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Det kan man gjøre når man er alene. På rommet sitt eller på badet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mother of a adido Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hinkel pinkel?! :-) Jepp, hun har en liten hinkel pinkel-bamse som det er kjekt å legge seg oppå. Det er slikt som en ikke nevner for unga når de blir store. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Når det er andre til stede? Da ville jeg reist meg opp fordi jeg liksom skulle noe i naborommet. Og så stille meg i døråpningen og si blidt til barnet at han/hun skulle komme hit litt. Også ta barnet utenfor hørevidde til gjestene og foreslå en eller annen aktivitet. Om barnet har for vane ¨holde på sånn kan du si at han/hun kan fortsette på rommet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Man sier at det der er privat og det gjør man når man er for seg selv. Og sørger for at det overholdes. Når man er sammen med andre har man også selvsagt klær på. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Helt normalt Her i huset ber vi barnet om å gå på rommet sitt. Vi forklarer at det er helt greit å kose med tissen sin, men at det er noe man gjør når man er på rommet, og ikke når man sitter sammen med andre på stua. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Ber han slutte å pelle på tissen sin. han gjør det sånn tankeløst, og er neppe for å onanere. jegh synes heller ikke en fireåring tenger å vite hva sex eller onani er. Tenker det tilhører tenårene.. (onani). Hvis han vil leke med snoppen sin under dyna eller på rommet sitt så kan han for all del gjøre det. Men synes ikke jeg skal lære han hva onani er. han skal vite at man ikke peller seg i nesa, plukker på snoppen eller klør seg i rumpa foan andre. Det er bare sånn man ikke gjør.. Kjefter ikke. Vet han plukker litt når han dusjer, men han dusjer aleine så sier ikke noe på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.