Gjest prust Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Javel - da er vi i gang med første barn med tannregulering! Hun i midten som fyller 9 til sommeren var hos reguleringstannlege for første gang i dag - og hun skal starte opp umiddelbart med plate/padde mot kryssbitt. Hun har forresten gledet seg noe vanvittig til i dag, og hatt nedtelling til timen - og mammaen var nå ganske spent hun og.... De var utrolig hyggelige og flinke med barn!!!! Bare moro! Men så er det pengene da... Hvordan er dette med refusjon? Jeg spurte, og da sa de at det som kunne bli refundert, ble trukket fra allerede hos dem (trygderefusjon) - men er det ikke slik at en kan søke om å få dekket enda mer? Hvordan gjøres dette i praksis? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iformasjon Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Egenandelen er på 6000 kroner pluss. Og en første konsultasjon på 600 til 700 kroner. Altså ca 7000 for hele greia. Da har en fått 75% dekt. Gutten min skal også ha regulering, og dette fikk jeg vite i dag. Jeg håper min eks vil betale halvparten, for jeg har ikke råd til dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Det kommer an på graden av "tannfeil". http://www.slemdal-tann.no/tjenester.asp?sid=73 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mosj Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Man får refusjon etter graden på feil, vi ble først forespeilet å måtte betale 60 % selv men da tannlegen tok avstøpningene og målte nøyere viste det seg at vi måtte bare betale 25%. Det blir ca 12-13 000 fordelt over 2 år. Får regning en gang i halvåret og deler den mellom meg og barnefaren, så da blir det ikke så ille. Sto på papirene fra tannlegen at om man ikke hadde inntekt/eller lav inntekt kunne man søke om å få dekt egenandelen, fra Nav tror jeg. Og er man enslig og ikke faren betaler frivillig kan man søke ekstra barnebidrag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg tror at det er kun i de aller alvorligste tilfellene en får alt dekket, f.eks. ved ganespalte (kanskje er det en egenandel da også?). Men det stemmer nok dette at det blir en regning å betale direkte til tannlegen - med utgangspunkt i graden av behov. Her i huset har alle 4 hatt regulering, eldstemann fra 1.klasse og ut videregående... de andre også over flere år... det er blitt noen kroner av det, ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Alle mine tre har hatt/har tannregulering. Den eldste fikk vi dekket 40%, og betalte da over 10000 i egenandel. de to neste fikk vi dekket 60% og 90%, henholdsvis i egenandel: 10000 og 2000. Når du har flere enn et barn som skal ha regulering, så får du mer dekket. hvis du ved første barn får dekket 40%, så vil du ved neste barn få dekket mer enn hvis andre barn var den første. Feks. hvis andremann skal ha dekket 40%, så får du dekket 60%. en slags kvantumsrabatt. Vi fikk en bunke med regninger med en gang, med forskjellige betalingsdatoer. der sto rette summen, så det er ikke sånn at en betaler, og så får tilbake noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Alle mine tre har hatt/har tannregulering. Den eldste fikk vi dekket 40%, og betalte da over 10000 i egenandel. de to neste fikk vi dekket 60% og 90%, henholdsvis i egenandel: 10000 og 2000. Når du har flere enn et barn som skal ha regulering, så får du mer dekket. hvis du ved første barn får dekket 40%, så vil du ved neste barn få dekket mer enn hvis andre barn var den første. Feks. hvis andremann skal ha dekket 40%, så får du dekket 60%. en slags kvantumsrabatt. Vi fikk en bunke med regninger med en gang, med forskjellige betalingsdatoer. der sto rette summen, så det er ikke sånn at en betaler, og så får tilbake noe. Dette hadde jeg helt glemt Slik var det jo! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.