Gå til innhold

Overnattingstrøbbbel

Gjest isirkel

Anbefalte innlegg

Ja, ikke sant? Jeg har tenkt mye på hvorfor jeg blir så "trekt" over situasjonen, og har kommet til at problemet ikke er at ikke bare ett barn kan sendes på overnatting. Det skjer jo stadig vekk til andre unger - forskjellen her er jo bare at det nå dreier seg om 4 kusiner. Problemet er at 8åringen blånekter å ha 6åringen på besøk, og jeg blir så IRRITERT!

Denne gangen endte det med at 6åringen kommer mot 8åringens vilje, også får 8åringen bare se å oppføre seg!

Da ville jeg sendt 12-åringen på besøk til 10-åringen og latt 8-åringen sitte med svarteper.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg havde nok droppet hele arrangementet og heller funnet på noget andet. Så kan de voksne diskutere lidt sig imellem hvordan dette bør håndteres og arrangere et nyt overnatningsbesøg senere hvor man har bestemt settingen på forhånd så ikke denne 8åring får bestemme. Ikke noget morsomt for de søskendebarn som hører på denne diskussion og som dermed hurtigt ved hvem som har magten blandt søskendebarna.

Ingen kan jo styre om 8åringen og 6åringen noensinde bliver lige så gode venner og trives lige så godt sammen som 10 og 12 åringen. Jeg genkender problemstillingen og siden de barn vi har i familien er lidt ældre har vi indset at denne "8åring" som helst vil være med de ældste barn egenligt har fint lite med det yngste barn at gøre idag. Det yngste barn kan slå krølle på sig selv for at gøre "8åringen" tilpass, men det hjælper ikke. Hvis ikke "8åringen" får arrangeret at alle barn er sammen da trækker vedkommende fort ind til de voksne og sidder i et sofahjørne og er med i voksengruppen. Men sålænge det er "8åringen" som træder ud af barnegruppen og går ind til de voksne, så er der ingen som føler sig udestengt.

Barn er forskellige og vi kan ikke velge venner for dem, men vi kan, i hvertfald i familiesammenhæng, sikre os at de ikke stenger hinanden ude.

Så drop arrangementet i denne omgang og lav hellere en ny aftale senere, hvor de voksne har bestemt hvordan det skal foregå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...