caprice Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jeg hadde regnet med at barna etterhvert ville få egne meninger om klær som ikke samsvarte helt med mine egne, men dette er til å bli sprø av. Jenta er ganske tynn (alle bukser er for vide i livet) og hun har de siste to årene kun villet gå i jeans. Greit nok. MEN, jeansen skal ha totalt fravær av stæsj, ikke noe pynt på lommer, ikke noen ekstra kule sømmer, blonder, paljetter, applikasjoner, knapper, mansjetter, strikk i livet - altså helt enkle bukser med helt rette ben. Og det er pokker ikke lett å få tak i. Vi har saumfart H&M, Cubus, Lindex. Kappahl, WOW, og et par barne klesbutikker. Fant vi noe som var OK var de alt, alt for store i livet. Mange bukser har strikkstramming på innsiden, men det er grenser for hvor mye disse kan strammes også... Resultatet er at hun da fremdeles går rundt i fæle tynnslitte bukser - som hun synes er topp og som mamma'n gremmes over *stønn* Levi's er omtrent det eneste som funker, men det er jo pokker 600,- paret, og det går ikke mer enn 4 uker før hun har slitt hull på begge knær.... Det gjør ikke saken enklere at hun virkelig _hater_ å gå i klesbutikker.... Noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jeanstights til 100-150 kr finner på alle nevnte kjedebutikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Se her på H&M http://shop.hm.com/no/shoppingwindow?dept=BARN_SFL_NED_BYX&shoptype=S Bukse nr 2 på side 3 er ekstra smal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Kanskje levis er billigere på ebay? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Søk på American Eagel og Old Navy på nettet. Nå aner jeg ikke hvor lang hun er da, 10-år kan være så ymse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 KappAhl har flere vidder i guttebuksene og de har fint lite stæsj. Verdt en titt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Å finne jeans til tynne barn er en bortimot håpløs oppgave, men tenkte bare å foreslå at du kan se i gutteavdelingen også. Hvis du er så heldig å finne noen som er smale nok så er det iallefall ikke så mye stæsj på guttebuksene (i alle fall ikke på de fleste). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Fru Lyng har et merke som har passet mine barn som er slanke i livet og alt annet detter av de. Vet ikke om de har så store str som opp til 10 år. Jeg kjøpte sist str. 7-8 år for et par-tre år siden. Merket er dansk. Ellers er belter kjekt, i alle fall de med strikk i livet som barna slipper å løsne når de skal på do. Fungerer i alle fall for 8 åringen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Jeanstights til 100-150 kr finner på alle nevnte kjedebutikker. Jepp - men da er det thights og ikke ekte jeans, og da er det også strikk i livet - som er feil, men ellers takk for tipset :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Lindex har helt enkle bukser i Slim size. Sønnen min bruker omtrent bare dem. I tillegg bruker han alltid belte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Sparekjøp? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 De har Levis - iallfall i litt større størrelser enn det der - på UFF-butikken ved Jernbanetorget, hvis du bor i Oslo-området. Jeg kjøpte en finfin Levis-bukse 501 til sønnen min der, nesten ikke brukt. Tor det var 28- eller 29-tommers jeg kjøpte men de har kanskje mindre også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Polarn O. Pyret har enkle, ganske smale bukser med mulighet til innstramming i livet, men jeg er usikker på om de går opp til 10 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dongeri Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hva med: http://www.retourjeans.com/html/girlsjeans.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Lindex ho jo 3 størrelser på buksene sine. Den til tynne jenter heter vel slim tror jeg. Men hvor mye stæsj det er på dem nå det vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Prøv BIKBOK. De har helt enkle og meget smalle bukser i hvert fald. Tror faktisk at de minste størrrelser kan passe en str. 10 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jenta mi liker godt Lindex-jeans, tror de heter Detroit. De finnes i smal, normal og vid modell, og har lite stash. Har funnet smale og enkle jeans på H&M også. Hva med belte i livet, er det også uaktuelt? Jeg er ellers kjent med at klær kan være vanskelig til jenter i den alderen... Og at favorittklærne brukes leeenge etter at de er utslitt og/eller fravokst! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.