Gjest verinoca Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Får deres barn se på dette, og hvor gamle er de i så fall? Min er snart 6 og fikk tilfeldigvis med seg en episoden for noen måneder siden. jeg visste ikke hva dette var, så neste gang det dukket opp på TV fulgte jeg litt med. Det virket litt drøyt for en 5,5-åring, så jeg slo av. Han våknet samme natt av vonde drømmer. Han innrømmet selv at drømmene sikkert kom fra dette programmet, men nå har han glemt det, og vil gjerne se igjen. Jeg er veldig usikker, og han har ikke fått lov flere ganger. Er dette fornuftig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Må innrømme at mine fikk se dette allerede da de var 4-5 år. Enig i at det er litt drøyt, men samtidig er det jo klart at det er fantasi, jeg synes ikke det på noen måte kan sammenlignes med å la dem se vold mellom mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Vår minste på 4,5 snublet over dette for en god stund siden, og ble fullstendig fascinert. Han har fått se på et par episoder, og har ikke hatt noe mareritt i etterkant. Jeg tror ikke egentlig han forstår så veldig mye, men det er "skikkelig kuult" fordi det er Star Wars, som er det store blant guttene i barnehagen. Er sammen med ham når han ser på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Minsten her på 5 ser det sammen med storebror på 8. Han finnes ikke redd. Men eldstemann kunne ikke ha sett noe slikt på den alderen, knapt nok nå uten lillebror ved sin side. Så min erfaring er at dette er veldig individuelt. Men får gutten mareritt av det så er det da ingen grunn til å la han se på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Minsten her på 5 ser det sammen med storebror på 8. Han finnes ikke redd. Men eldstemann kunne ikke ha sett noe slikt på den alderen, knapt nok nå uten lillebror ved sin side. Så min erfaring er at dette er veldig individuelt. Men får gutten mareritt av det så er det da ingen grunn til å la han se på? ''Men får gutten mareritt av det så er det da ingen grunn til å la han se på?'' Det er nettopp derfor jeg er i tvil. Barn utvikles fort, og det er ca 5-6 mnd siden han så det og og hadde mareritt. Men han er så innmari oppsatt på å få se, derfor ønsket jeg tilbakemeldinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Her i huset er storebror 5,5 og har såvidt begynt å få se på en og annen episode, da sammen med en voksen. Star Wars er KJEMPEKULT så han syns det er veldig stas når han får lov:-) Men har ikke lyst til at han skal se det alene enda. Han skjøner jo ikke hva de sier heller så.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 For mange 5-6-åringer kan det nok bli vel voldsomt og gi mareritt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 ''Men får gutten mareritt av det så er det da ingen grunn til å la han se på?'' Det er nettopp derfor jeg er i tvil. Barn utvikles fort, og det er ca 5-6 mnd siden han så det og og hadde mareritt. Men han er så innmari oppsatt på å få se, derfor ønsket jeg tilbakemeldinger. En av mine får lett mareritt og skumle ting fester seg fort. Men glemmer/fortrenger fort den sammenhengen. Så er det ny runde med dystre kveldstanker og mareritt. Når det er såpass lang tid kan det jo være greit å prøve igjen siden han har så lyst. Spennende er det. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.