Gå til innhold

ER disse reseptfrie?

Anbefalte innlegg

Gjest exemmmmmmmm
Skrevet

Mannen min sliter med seborreisk eksem og har prøvd en del uten særlig effekt.

Leser nå på nettet at disse kan hjelpe, men ingenting om de er på resept.

Vet dere det?

Selukos

Fungural

sjampooer - reseptfrie?

Fungural krem og Lamisil

Daktacort

Locoid

Hydrokortison

Protopic

Elidel

Noen som har andre råd?.

Han har prøvd tablettkur samt salve mot sopp, men den hjalp bare litt.

Han syns Dexem krem hjelpe noe, men ikke nok.

brilleslangen
Skrevet

fungoral shampo er reseptfri, salven er så vidt det er meg bekjent reseptbelagt. Det andre vet jeg ikke noe om.

Kan også være verdt å prøve en shampo som heter selukos

brilleslangen
Skrevet

fungoral shampo er reseptfri, salven er så vidt det er meg bekjent reseptbelagt. Det andre vet jeg ikke noe om.

Kan også være verdt å prøve en shampo som heter selukos

hydrokortisonsalver selges også reseptfritt.

hjernetrimmern
Skrevet

Selukos - reseptfri

Fungural sjampooer - reseptfri

Fungural krem - reseptbelagt

Lamisil - liten tube reseptfri

Daktacort - liten tube reseptfri

Locoid - reseptbelagt

Hydrokortison- liten tube reseptfri

Protopic - reseptbelagt

Elidel- reseptbelagt

Håper det var oppklarende, og håper dere finner noe som hjelper godt!

Skrevet

Det gjør min kjære også.. Men den sjampoen funker ikke for han. Ikke salven noe særlig heller. Sjampoen er reseptfri, salven tror jeg ikke er det..

Det som har virket best på samboern min er faktisk denne: http://www.decubal.no/mxcms.aspx?itemId=272

Jeg fikk den til jul til å bruke på leppa, men den er også til tørrflekker. Samboern smører seg på kvelden på eksemet i ansiktet, og på morningen er det røde borte. Den er fet, men det trekker seg inn i løpet av kvelden og natta.

Ingen skumle indigrienser heller :) Shampoen han bruker nå husker jeg ikke hva heter, men den lukter skikkelig pyton, permanentvæske og er brun og ser ut som noe annet enn shampo. Men den er den eneste som funker. Han bruker den en gang i uka.

Gjest exemmmmmmmm
Skrevet

Selukos - reseptfri

Fungural sjampooer - reseptfri

Fungural krem - reseptbelagt

Lamisil - liten tube reseptfri

Daktacort - liten tube reseptfri

Locoid - reseptbelagt

Hydrokortison- liten tube reseptfri

Protopic - reseptbelagt

Elidel- reseptbelagt

Håper det var oppklarende, og håper dere finner noe som hjelper godt!

Tusen takk :) Vi får ta en tur på apoteket og se.

brilleslangen
Skrevet

Det gjør min kjære også.. Men den sjampoen funker ikke for han. Ikke salven noe særlig heller. Sjampoen er reseptfri, salven tror jeg ikke er det..

Det som har virket best på samboern min er faktisk denne: http://www.decubal.no/mxcms.aspx?itemId=272

Jeg fikk den til jul til å bruke på leppa, men den er også til tørrflekker. Samboern smører seg på kvelden på eksemet i ansiktet, og på morningen er det røde borte. Den er fet, men det trekker seg inn i løpet av kvelden og natta.

Ingen skumle indigrienser heller :) Shampoen han bruker nå husker jeg ikke hva heter, men den lukter skikkelig pyton, permanentvæske og er brun og ser ut som noe annet enn shampo. Men den er den eneste som funker. Han bruker den en gang i uka.

høres ut som selukos..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...