MHC Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Min eldste datter sliter med konsentrasjonen, så vi bruker en god del tid på leksene. Hun har (nesten) selv funnet ut at det er en god ide og ta alle bøkene med hjem på mandagen for så å gjøre mest mulig av ukens lekser denne dagen. Da her hele familien fri på ettermiddagene. (Ingen trening etc.) Men stadig vil en veninne være med hjem. Nå ringte de to fra solen for å spørre om det var OK. Jeg sa da at veninnen fikk komme etter leksene. Veninnen er en racer og har som oftest gjort alt ferdig i timene. Hun er sjelden hjemme hos seg selv for foreldrene er på jobb sent og tidlig. Men jeg ønsker ikke å ødelegge den ene dagen vi har til skikkelig lekselesing med veninnebesøk. Vår datter klarer ikke å gjøre lekser sammen med noen- det har vi prøvd siden første klasse. Er det feil prioritert? Veninnen er stadig med oss på helgetur osv. og også stadig her etter skolen, men i dag sa jeg nei. Er jeg stygg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Du er slett ikke stygg. Vi har også leksedag på mandager og har da ikke besøk, bortsett fra at det hender poden har med seg en kompis eller to hjem rett etter skolen, men disse drar når vi skal spise middag om ikke før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Nei, jeg synes ikke du er stygg. Det er ingen selvfølge at venner alltid kan være med hjem fra skolen, og lekser kommer før lek. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 I så fall er jeg det også. Mandag er (litt avhengig av sesong) normalt den eneste treningsfrie dagen for junior - bortsett fra fredag, men da er det jo for sent. Derfor holder jeg på at den er til lekser. Det hender han tar en omvei hjem, via en kamerat. Men han har streng beskjed om å ikke lage noen avtaler for tiden etter middag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg synes absolutt ikke at du er stygg, derimot synes jeg du er veldig klok! :-) Her er ukene sjelden helt like, så vi setter oss ned på søndag kveld med kalenderen og ser hvordan uka blir. Og da bestemmer vi også hvilke ettermiddager som skal settes av til lekser, og hvilke som kan være venner-hjem-dager. De dagene det er lekser, er det lekser. Lek disse dagene foregår i gata med de som bor her, punktum finale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Lekser bør prioriteres, og jeg synes dette er helt OK. Så dersom også din datter forstår dette, så ser jeg virkelig ikke noe problem i det. Ring henne da leksene er gjort og si at de kan leke da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg synes du prioriterer helt riktig, og dessuten på samme måte som oss :-). Vi har også mandag som leksedag, det er stort sett den eneste uten noen faste aktiviter etter middag. Dermed er mandag den store leksedagen, og vi har flere ganger sagt nei til besøk (begge veier) på mandagene av denne grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Du er fornuftig og lærer barnet gode vaner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Du er på ingen måte stygg. Jeg synes det høres praktisk og fornuftig ut. Om noe skulle vært stygt ville det vært å ikke hegne om en godt fungerende lekserutine for et barn som strever litt med leksene. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 nei, ikke ødelegg gode rutiner!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Tenk så heldig datteren din er som har venner fra solen Neida, jeg synes absolutt ikke du er stygg. Du lar venner være med dere ofte, bare ikke den dagen dere gjør mest lekser. Det er helt greit 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hvis jenterne går i skole sammen så ved veninden helt sikkert godt at din datter stræver lidt mere med lektier og skolearbejde end det hun selv gør. Hun har sandsynligvis ingen problemer med at forstå at din datter trænger tid til at koncentrere sig om lektierne. Giv hende en ordentlig besked om hvorfor det ikke passer at gå med hjem om mandagen, så skal du se det løser sig uden problemer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Nei absolutt ikke. Du sørger for at ditt barn får roen og tiden som kreves til å gjøre skolearbeidet. At en ukedag er uaktuell som besøksdag kan da ikke være noe problem i det hele tatt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Nei absolutt ikke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.