Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bedt i konfirmasjon til en slektning som skal feire sammen med en kusine som jeg ikke kjenner (tror jeg har møtt henne en gang, moren 2-3 ganger). Min slektning har et drøss med tanter/onkler/søskenbarn/stesøskenbarn/forstersøskenbarn på "den andre siden". Jeg kjenner ikke noen av dem noe særig, og jeg blander dem sammen.

Bør jeg gi kort med en liten pengeseddel i til denne kusinen?

Gjest tanta til beathe
Skrevet

en 200-lapp bør du vell gi

Gjest do as you please
Skrevet

Du gjør akkurat det du føler for.

Vi var i samme situasjon i fjor - mitt barn ble konfirmert sammen med sitt søskenbarn. Mitt barn fikk en liten påskjønnelse fra _noen_ i slekten til søskenbarnet, men slett ikke fra alle. Min slekt gav alle til søskenbarnet - men så har min slekt vært mer sammen med søskenbarnet enn omvendt.

Jeg hadde nok gitt litt i lignende situasjon. En 200-lapp tenker jeg.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg tror nok jeg ville gitt en liten oppmerksomhet, ikke av stor verdi. 200 høres greit ut.

Skrevet

200 kr? Evt. en liten annen oppmerksomhet istedet for penger.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

200 kr? Evt. en liten annen oppmerksomhet istedet for penger.

1kg Kong Haakon?

Skrevet

''Bør jeg gi kort med en liten pengeseddel i til denne kusinen?''

Støtter opp om flere andre i tråden og sier ja. Definitivt et kort, med en liten pengeseddel eller en annen liten gave. Det er jo familie / slekt som feirer med en felles markering.

Skrevet

Takk for svar! Ser det stor sett er enighet om 200 kr, så jeg tror jeg går for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...