fyrlykt Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Så du mener at det eneste riktige i en slik situasjon er å ta en pedagogisk koseprat med barnet om hvor dårlig gjort det er å mobbe et funksjonshemmet barn og så håpe at det når inn? Å gå en god del tøffere ut vil heller kanskje skremme barnet fra å fortsette å plage andre. Jeg husker fortsatt fra da jeg var rundt 10 år og hadde gjort en tildels alvorlig rampestrek. Jeg fikk da grisekjeft av en voksen, og jeg forsto dermed alvoret og gjorde aldri tilsvarende rampestrek igjen. ''Så du mener at det eneste riktige i en slik situasjon er å ta en pedagogisk koseprat med barnet om hvor dårlig gjort det er å mobbe et funksjonshemmet barn og så håpe at det når inn?'' Jeg tror at å snakke rolig med barn og spille på deres empati er en mye bedre metode enn å skremme og true. Først når barnet forstår hvor vondt det kan føles å bli mobbet vil det få motivasjon til å slutte å mobbe andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Du burde heller tatt det opp med foreldrene hennes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg synes ikke sånt skal håndteres via SMS. Skjønner at du reagerer på mobbingen, men kommunikasjon via mail og SMS er ikke løsningen, bedre å snakke sammen ansikt til ansikt. -særlig når mottakeren er mindreårig og bare 10 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.