grot Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ser du noen her som har sagt at man skal være utydelig for mobberen hvorvidt det er galt å mobbe? Poenget her er at man som voksenperson ikke skal tillate seg å falle til samme nivå som mobberen. Med vennlig hilsen Ja det mener jeg at noen gjør. Bare det å si at man ikke kan sette barnet på plass i full offentlighet, men må gjøre det i en annen setting, fører jo til at man ikke kan gi noen øyeblikkelig reaksjon der og da. Skal man da ta med seg barnet bort et annet sted eller avtale et møte med foreldrene? Mobberen vil uansett få tid til å forberede seg, i verste fall vil det kunne få hjelp av foreldrene til å komme med gode svar. Jeg holder fortsatt en knapp på jordskjelvet ja!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ja det mener jeg at noen gjør. Bare det å si at man ikke kan sette barnet på plass i full offentlighet, men må gjøre det i en annen setting, fører jo til at man ikke kan gi noen øyeblikkelig reaksjon der og da. Skal man da ta med seg barnet bort et annet sted eller avtale et møte med foreldrene? Mobberen vil uansett få tid til å forberede seg, i verste fall vil det kunne få hjelp av foreldrene til å komme med gode svar. Jeg holder fortsatt en knapp på jordskjelvet ja!! Og så har du lært ungen hva da? Å gi andre unger "jordskjelv"? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Helt enig! Jeg synest de aller fleste her er i overkant opptatt av hvor pent og ordentlig dette skal tas med mobberen. Jeg kjenner at jeg ikke er bare enig. Hadde mitt barn gjort noe slikt så håper jeg at han hadde fått hørt det i full offentlighet, og med et så talende språk at det ville oppleves ydmykende for han. Jeg ville i tillegg ønske å vite om hendelsen som mor.. En tiåring som gjentatte ganger mobber et funksjonhemmet barn fortjener ikke alt dette dillet. Kanskje det er et aldri så lite jordskjelv som skal til her...? Veldig enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ja det mener jeg at noen gjør. Bare det å si at man ikke kan sette barnet på plass i full offentlighet, men må gjøre det i en annen setting, fører jo til at man ikke kan gi noen øyeblikkelig reaksjon der og da. Skal man da ta med seg barnet bort et annet sted eller avtale et møte med foreldrene? Mobberen vil uansett få tid til å forberede seg, i verste fall vil det kunne få hjelp av foreldrene til å komme med gode svar. Jeg holder fortsatt en knapp på jordskjelvet ja!! Ved noen anledninger har jeg i sinne og tildels affekt utsatt mine barn for noen kraftige jordskjelv. De har aldri mer gjentatt bedriften. Og det merkelige er at når vi mange år senere har snakket om å gjøre lingnende ting, i en helt annen sammenheng, har barna hatt en rystet slik-gjør-man-bare-ikke-respons. Ikke av frykt for straff. Men en innebygd absolutt grense. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.