Gå til innhold

Jeg har drept yndlingslua...

Mammantil3

Anbefalte innlegg

I min iver etter å få unna vinterklærne, har jeg greid å ta med ei nydelig, hjemmestrikket ullue i finvask 40 grader.

Det som var ei romslig, grovpinnestrikket ullue er nå forvandlet til en hard topp som i beste fall kan trøkkes ned over hodet på Amazing Amanda.

Er det noe jeg kan gjøre for å reversere tovingen?

Hvis ikke - hva er passende straff for en slik mor...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikke en ny lue.

He-he, det er definitivt straff for mor! Jeg kan _ikke_ strikke, det var en tante som kom med lua. Den ble strikket av restegarn og kan dermed ikke reproduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

He-he, det er definitivt straff for mor! Jeg kan _ikke_ strikke, det var en tante som kom med lua. Den ble strikket av restegarn og kan dermed ikke reproduseres.

Hvis det er en ganske nær tante, synes jeg du skal kontakte henne og informere om din fortvilelse. Kanskje hun viser forståelse og vil forsøke å strikke en lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en ny lue, etter podens ønske. Men da må du fort ut med 400 kr, blæææ. Ellers tror jeg vel de fleste en eller annen gang har fått seg noe sånne overraskelser nå de har tømt vaskemaskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en ny lue, etter podens ønske. Men da må du fort ut med 400 kr, blæææ. Ellers tror jeg vel de fleste en eller annen gang har fått seg noe sånne overraskelser nå de har tømt vaskemaskina.

Sukk, må vel det... Det er i alle fall straff for mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er en ganske nær tante, synes jeg du skal kontakte henne og informere om din fortvilelse. Kanskje hun viser forståelse og vil forsøke å strikke en lignende.

Dette er en "gammeltante", og for ikke lenge siden hadde hun et drypp som førte henne til sengeleie. Hvis hun kommer seg skal jeg spørre, så klart, men akkurat nå er det en smule uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det med min lue og ullgenser for noen uker siden. Lua er i søpla, og genseren har snuppa adoptert.

Vi får ta det som en lærepenge. Å reversere toving tror jeg er helt umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det med min lue og ullgenser for noen uker siden. Lua er i søpla, og genseren har snuppa adoptert.

Vi får ta det som en lærepenge. Å reversere toving tror jeg er helt umulig.

''Å reversere toving tror jeg er helt umulig.''

Var det jeg var redd for, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Å reversere toving tror jeg er helt umulig.''

Var det jeg var redd for, ja...

Har hørt om noen som har brukt tøymykner, og at det kan ha en viss effekt. Men jeg ikke noen stor tro på det. (Det kan visstnok løsne litt opp i ullfibrene) Fungerer kanskje dersom det er en liten ulykke som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjernetrimmern

Uff da, så kjedelig!!

Har hørt at det kan være mulig å reversere toving med balsam...har ikke prøvd det selv, men jeg har tenkt på det mange ganger.

For jeg har noen ull-labber som ble veeeldig små til meg her, som jeg skulle ønske ble større igjen!!

Aner virkelig ikke hvordan det virker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en "gammeltante", og for ikke lenge siden hadde hun et drypp som førte henne til sengeleie. Hvis hun kommer seg skal jeg spørre, så klart, men akkurat nå er det en smule uaktuelt.

Unnskyld, men jeg gapflirte over innlegget ditt.. :0)

Men du vet, hele nettet er så fullt av håndarbeidsblogger og fiklende damer i alle aldre. At jeg er 110% sikker på at du kan sende et bilde av lua til en av dem, og få strikket en nokså maken! Som utfordring til kvinnfolk med overaktive fingre og trang til å tre det ned over hodet på alle som surfer uskyldig forbi.. *S*

Den du herpa kan du jo modifisere litt mer og bruke som julepynt på treet..? *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://strikke.blogspot.com/ Det kvinnfolket her for eksempel, ser ut som hun kan luer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: "Hvis ikke - hva er passende straff for en slik mor...?"

Jeg tipper at folkene som driver www.smil-norge.no sikkert finner på noe passende for deg! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Hvis ikke - hva er passende straff for en slik mor...?"

Jeg tipper at folkene som driver www.smil-norge.no sikkert finner på noe passende for deg! ;-)

Med vennlig hilsen

''Jeg tipper at folkene som driver www.smil-norge.no sikkert finner på noe passende for deg! ;-)''

Wow - du er mer avansert enn jeg hadde trodd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, så kjedelig!!

Har hørt at det kan være mulig å reversere toving med balsam...har ikke prøvd det selv, men jeg har tenkt på det mange ganger.

For jeg har noen ull-labber som ble veeeldig små til meg her, som jeg skulle ønske ble større igjen!!

Aner virkelig ikke hvordan det virker...

Vel, jeg har nok avfunnet meg med at det rett og slett har blitt dukkelue.

Heldigvis så barnet en viss humor i mammas vaskekompetanse, så det gikk bedre å gi henne nyheten enn jeg fryktet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om noen som har brukt tøymykner, og at det kan ha en viss effekt. Men jeg ikke noen stor tro på det. (Det kan visstnok løsne litt opp i ullfibrene) Fungerer kanskje dersom det er en liten ulykke som har skjedd?

Vi snakker ikke "liten" ulykke her, gitt.

Jeg har innsett at dette nå er dukkelue, og heldigvis tok barnet dette med større fatning enn jeg hadde fryktet. Endog med en viss humor, faktisk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men jeg gapflirte over innlegget ditt.. :0)

Men du vet, hele nettet er så fullt av håndarbeidsblogger og fiklende damer i alle aldre. At jeg er 110% sikker på at du kan sende et bilde av lua til en av dem, og få strikket en nokså maken! Som utfordring til kvinnfolk med overaktive fingre og trang til å tre det ned over hodet på alle som surfer uskyldig forbi.. *S*

Den du herpa kan du jo modifisere litt mer og bruke som julepynt på treet..? *knis*

He-he, godt at noen kunne glede seg, jeg var rimelig fortvila da jeg skjønte hva som hadde skjedd...

Men - heldigvis var barnet mer humoristisk innstilt enn jeg fryktet, det har vært masse moro med mammas manglende vaskekompetanse her nå, og lua er gitt i arv til ei dukke.

Så det løste seg bedre enn jeg fryktet! :-)

Ha en festlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tipper at folkene som driver www.smil-norge.no sikkert finner på noe passende for deg! ;-)''

Wow - du er mer avansert enn jeg hadde trodd! :-)

I aim to please! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...