Gå til innhold

Forslag til bøker/lydbøker til jente 11 år

Gjest Bøker eller lydbøker

Anbefalte innlegg

Gjest Bøker eller lydbøker

Datteren her i huset fylles snart 11 år og jeg har lyst til å kjøpe henne bøker og lydbøker til gave. Hun elsker for tiden Twilightserien, som hun holder på å lese nå, og har alltid likt spenningsserier og fantasysjangeren. Liker også Charles Dickens. Liker ikke slike veldig typiske jentebøker ang gutter,og forelskelse. Lurer på om noen av dere har tips til bøker og lydbøker som dere tror kan passe til henne. hadde vært morsomt å overraske henne med noe nytt som kan falle i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dattera mi falt helt for Vera Henriksens bøker fra vikingetiden. Først så var det barne/ungdomsbøkene og deretter leste hun de voksne bøkene.

Det gikk i lydbøker da hvor hun leste ved siden av for å få opp lesehastigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa blir 11 i mai. I påskeferien leste vi Dødslekene. Fantastisk fengende bok. Vi leste ett kapittel hver oss med høytlesing. 450 sider var da unnagjort på 4 dager....

Og så hadde biblioteket oppfølgeren, og den lånte jeg i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av Roald dahl. Men spesielt Matilda og Heksene.

Er ikke Heksene for yngre barn enn 11-åringer, i alle fall 11-åringer som leser mye?

8,5-åringen min leste den i vinter - han på snart 11 leste litt, men den fenget ikke for ham.

Jeg derimot, måtte jo lese hele - syntes den var knallgod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på snart 11 holder på med en serie som heter Veitvedt-spanerene - tror det er 7 nøker i seren.

Tror de er ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke Heksene for yngre barn enn 11-åringer, i alle fall 11-åringer som leser mye?

8,5-åringen min leste den i vinter - han på snart 11 leste litt, men den fenget ikke for ham.

Jeg derimot, måtte jo lese hele - syntes den var knallgod!

Jenta mi på 8 år hørte på Heksene på lydbok i går kveld. Ikke smart, hun kom gråtende inn i stua i 22-tida og måtte ligge sammen med meg for å få sove. Sovna ikke før kvart på elleve.

-jeg hadde nok ikke latt henne høre på den på kvelden hvis jeg hadde visst om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi falt helt for Vera Henriksens bøker fra vikingetiden. Først så var det barne/ungdomsbøkene og deretter leste hun de voksne bøkene.

Det gikk i lydbøker da hvor hun leste ved siden av for å få opp lesehastigheten.

''Dattera mi falt helt for Vera Henriksens bøker fra vikingetiden.''

Blander du med Torilll Thorstad Hauger nå? Eller er det jeg som er på bærtur? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11-åringen min har akkurat lest serien om Pelle og Proffen. Jeg tenkte egentlig at ha var litt ung, men de har fenget han veldig, så jeg lot ham lese dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dattera mi falt helt for Vera Henriksens bøker fra vikingetiden.''

Blander du med Torilll Thorstad Hauger nå? Eller er det jeg som er på bærtur? ;)

Nei, Vera Henriksen har skrevet noen barnebøker også som er fra vikingetida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som at dette kan være noe for datteren min. Hun er veldig opptatt av vikingtiden for tiden.Hvilken bok anbefaler du å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at dette kan være noe for datteren min. Hun er veldig opptatt av vikingtiden for tiden.Hvilken bok anbefaler du å begynne med?

Gå på bibliotektet og sjekk ut hva de har. Dattera mi har dysleksi så vi var avhengig av både lydbøker og bøker av samme boka

Dette er i hvert fall ungdomsbøkene

Skipet uten drage. Vest i havet (Ungdomsbok) 1992

Skipet uten drage. Månesteinen (Ungdomsbok) 1991

Skipet uten drage. Olav ulvunge (Ungdomsbok)1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...