Gjest thomaskiless Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 jeg er en VELDIG aktiv gutt på 13 år. jeg spiller fotball osv.. problemet er at jeg har ganske ofte Stikking i venstre side når jeg puster innover. det er forferdelig vondt ! ( det er ikke så langt unna hjerte) Jeg prøver liksom å klemme skinne ut å puste inn men det hjelper svert lite.. vet du hva dette kan være ? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hei, Sånne stikkende smerter som virker som de kommer fra hjertet, og blir verre når man puster inn har jeg også til tider. Har alltid fått høre at det ikke er farlig, det er muskler (andre enn hjertet) som gjør vondt, og er ganske vanlig. Hjelper å holde pusten/puste veldig overfladisk en stund, så går det over (ikke sant?)... Håper du får litt bedre svar fra lege (spør gjerne din egen lege neste gang du er der - eller helsesøster på skolen) - men tror du ikke behøver å være nervøs for dette. Vet om mange som har det sånn. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerda Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hei, Sånne stikkende smerter som virker som de kommer fra hjertet, og blir verre når man puster inn har jeg også til tider. Har alltid fått høre at det ikke er farlig, det er muskler (andre enn hjertet) som gjør vondt, og er ganske vanlig. Hjelper å holde pusten/puste veldig overfladisk en stund, så går det over (ikke sant?)... Håper du får litt bedre svar fra lege (spør gjerne din egen lege neste gang du er der - eller helsesøster på skolen) - men tror du ikke behøver å være nervøs for dette. Vet om mange som har det sånn. :-) Det er vel det vi gjerne kaller sting eller hold. Har lett for å få det jeg også. Går over etter hvert, men det er ikke noe godt. Er faktisk ikke sikker på helt hvilken mekanise som er involvert, men det er helt ufarlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Det er vel det vi gjerne kaller sting eller hold. Har lett for å få det jeg også. Går over etter hvert, men det er ikke noe godt. Er faktisk ikke sikker på helt hvilken mekanise som er involvert, men det er helt ufarlig. Jeg tror trådstarter tenker på noe annet enn hold... Jeg får i alle fall både vanlig hold (etter å ha løpt f.eks.) og de andre stikkene, som blir verre når man puster litt dypt inn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.