Gå til innhold

hei.

Gjest thomaskiless

Anbefalte innlegg

Gjest thomaskiless

jeg er en VELDIG aktiv gutt på 13 år. jeg spiller fotball osv.. problemet er at jeg har ganske ofte Stikking i venstre side når jeg puster innover. det er forferdelig vondt ! ( det er ikke så langt unna hjerte) Jeg prøver liksom å klemme skinne ut å puste inn men det hjelper svert lite.. vet du hva dette kan være ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Sånne stikkende smerter som virker som de kommer fra hjertet, og blir verre når man puster inn har jeg også til tider. Har alltid fått høre at det ikke er farlig, det er muskler (andre enn hjertet) som gjør vondt, og er ganske vanlig. Hjelper å holde pusten/puste veldig overfladisk en stund, så går det over (ikke sant?)...

Håper du får litt bedre svar fra lege (spør gjerne din egen lege neste gang du er der - eller helsesøster på skolen) - men tror du ikke behøver å være nervøs for dette. Vet om mange som har det sånn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Sånne stikkende smerter som virker som de kommer fra hjertet, og blir verre når man puster inn har jeg også til tider. Har alltid fått høre at det ikke er farlig, det er muskler (andre enn hjertet) som gjør vondt, og er ganske vanlig. Hjelper å holde pusten/puste veldig overfladisk en stund, så går det over (ikke sant?)...

Håper du får litt bedre svar fra lege (spør gjerne din egen lege neste gang du er der - eller helsesøster på skolen) - men tror du ikke behøver å være nervøs for dette. Vet om mange som har det sånn. :-)

Det er vel det vi gjerne kaller sting eller hold. Har lett for å få det jeg også. Går over etter hvert, men det er ikke noe godt. Er faktisk ikke sikker på helt hvilken mekanise som er involvert, men det er helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det vi gjerne kaller sting eller hold. Har lett for å få det jeg også. Går over etter hvert, men det er ikke noe godt. Er faktisk ikke sikker på helt hvilken mekanise som er involvert, men det er helt ufarlig.

Jeg tror trådstarter tenker på noe annet enn hold... Jeg får i alle fall både vanlig hold (etter å ha løpt f.eks.) og de andre stikkene, som blir verre når man puster litt dypt inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...