Gå til innhold

Hva er vanlig å gi i konfirmasjonsgave?

Gjest tante denne gangen

Anbefalte innlegg

Gjest tante denne gangen

Det eldste tantebarnet mitt skal konfirmere seg, og jeg lurer på hva og hvor mye som er vanlig å gi?? Synes det er kjempevanskelig! H#n ønsker seg penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stort smil

Jeg vet ikke hvor mye det er vanlig å gi, men til tantebarnet mitt kjøpte jeg luftgevær til ca.1000,-.

Jeg forhørte meg med foreldrene før jeg kjøpte, for det er ikke alle som liker at barna er i nærheten av skytevåpen. Gaven ble forresten godt mottatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt 500 + en Victorinox lommekniv til ca. 300,-. Litt koselig med gaver også. Spesielt til gutter som nesten bare får penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga 1000,- i fjor vi, men var da ikke faddere. Vi kjøper nok en tilleggsgave til +/- 300 til h*n vi er faddere til tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 800- 1000 for tantebarn her i området. Kommer litt an på. Noen begynner å samle på sølvtøy, da kan summen gjerne være litt høyere for å få feks. kniv og gaffel.

Men hva bør man gi (i kroner) til nabobarn som vi ikke har så mye med å gjøre? De er litt eldre enn våre barn, så de er ikke omgangsvenner. Tenkte en konvolutt med 200,- eller 300,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg vet ikke hvor mye det er vanlig å gi, men til tantebarnet mitt kjøpte jeg luftgevær til ca.1000,-.

Jeg forhørte meg med foreldrene før jeg kjøpte, for det er ikke alle som liker at barna er i nærheten av skytevåpen. Gaven ble forresten godt mottatt :-)

Takk for siste avsnitt, må si jeg stusset noe over valget av gave med en gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca. 800- 1000 for tantebarn her i området. Kommer litt an på. Noen begynner å samle på sølvtøy, da kan summen gjerne være litt høyere for å få feks. kniv og gaffel.

Men hva bør man gi (i kroner) til nabobarn som vi ikke har så mye med å gjøre? De er litt eldre enn våre barn, så de er ikke omgangsvenner. Tenkte en konvolutt med 200,- eller 300,-?

200 bør da være mer enn nok? Eller hva med gavekort på cd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest og i år er det 5 konfirmanter i nabolagets 12 hus

Her i nabolaget gir man en 100-lapp til nabobarn som ikke er omgangsvenner med egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tantebarn vil jeg gi max 1000. Muligens noe mer til den ene jeg er fadder for og enda litt mer til den jeg er Gudmor for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

200 kr har vi gitt til nabobarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i strøket er det mange unger, så her har de fleste lagt seg på 100 til "perifere" unger og 2-300 til unger som egne unger har lekt mye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...