Lillemus Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 ''NEI NEI NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'' Hehe,- hvis ikke jeg hadde vært så veloppdragen, kunne jeg skrevet det samme ;-) Selv om jeg sikkert kunne hatt bruk for noe sånt (aner aldri hvor sånne papirer er...), så ville en sånn sak nok ligget og slengt i et skap et sted. Uten noe inni.... ''Selv om jeg sikkert kunne hatt bruk for noe sånt (aner aldri hvor sånne papirer er...), så ville en sånn sak nok ligget og slengt i et skap et sted. Uten noe inni....'' Vi fikk en til dåpen til en av ungene. Den lå vel og lenge i en kasse før den endte i søpla. Men ikke si det til noen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 En fin utgave av Ringenes Herre ;-) Neida. Men jeg var borti at et dåpsbarn fikk en praktutgave av Shakespeares sonnetter eller noe lignende en gang. Store gavebøker har vi hatt glede av. Og sølvskjeen er ofte i bruk ennå (min også, som jeg fikk til dåpen). Og et Mummi-servise var fint. Og en trebarnestol, som kan stå til pynt når den er for liten, med navnet på. Ikke så veldig nyttig akkruat kanskje... Andre ting som dingser til å ha hår eller tenner i og sparebøsser har bare vært skuffefyll... '' Og sølvskjeen er ofte i bruk ennå (min også, som jeg fikk til dåpen).'' Det er jo kjempekoselig! Både ekse, kjæresten og jeg har våre sølvskjeer fra dåpen og de ligger i bestikkskuffen på kjøkkenet og brukes fra tid til annen. ) Mine unger har ikke brukt sine så mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 ''Hva med sånn rull til å ha dåpsattesten i? hvor får jeg kjøpt det og hva koster det? Tenkte å bruke 500 - 600 ca.'' NEI NEI NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt enig - herregud, for en unyttig og teit greie. Beklager, dere som evt leser dette og har kjøpt det til noen, men jeg står ved mitt ord. Huttetu. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Noe nyttig eller noe man kan bruke: barnehagesekk eller bæremeis eller servise, bestikksett, kniv(til bruk senere) sånne dilldall-ting blirdet som regel nok av likevel... Som sparebøsser, og beholdere av ymse slag. Fint ja, men har nå egentlig ungen bruk for feks 3 sparebøsser i tinn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Personlig så synes ikke noe særlig om sånne ruller til dåpsattesten eller beholdere til første hårlokk osv. Jeg synes det er mye bedre at ungene får noe de kan bruke senere. Barnebestikk i sølv eller Hardangerbestikk, f,eks. Eller en praktbok av noe slag. Kanskje et maleri eller annet fint bilde som kan henge på rommet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 ''Hva med sånn rull til å ha dåpsattesten i? hvor får jeg kjøpt det og hva koster det? Tenkte å bruke 500 - 600 ca.'' NEI NEI NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg er også for bruksting og ikke skapfyll. Liten tursekk - kanskje med en liten termos oppi, trehjulssykkel, bøker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Her har absolutt sølvbestikket vært det beste. Fortsatt elsker han å bruke det, spesielt skjeene som bl a brukes til frokostblanding. Han fikk ikke mye slike "dåpsting" i sølvplett, heldigvis, det var kun én eske til min første tann", og jeg aner ikke hvor den eska er hen nå. Jeg har ikke lest tråden her ennå, men har innimellom lest råd på dol om å kjøpe frukttre på rot og det er jeg jammen glad for at vi slapp å få til barnet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 En fin utgave av Ringenes Herre ;-) Neida. Men jeg var borti at et dåpsbarn fikk en praktutgave av Shakespeares sonnetter eller noe lignende en gang. Store gavebøker har vi hatt glede av. Og sølvskjeen er ofte i bruk ennå (min også, som jeg fikk til dåpen). Og et Mummi-servise var fint. Og en trebarnestol, som kan stå til pynt når den er for liten, med navnet på. Ikke så veldig nyttig akkruat kanskje... Andre ting som dingser til å ha hår eller tenner i og sparebøsser har bare vært skuffefyll... Min sigermor bruker fortsatt sin barnesølvskje når hun spiser yoghurt eller desserter:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg er også for bruksting og ikke skapfyll. Liten tursekk - kanskje med en liten termos oppi, trehjulssykkel, bøker. Ja, vi er forskjellige :-) Jeg synes det var hyggelig at junior fikk ting som han fortsatt kan bruke, fremfor slike bruksting som sekk og termos for veldig lite barn som nå ville vært pakket bort eller gitt bort forlengst. Det er fint å få bruksting sånn ellers, men jeg for min del setter pris på at gaver til akkurat dåpen er av en annen type enn dem som avlaster lommeboka til mor & far. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 ''Selv om jeg sikkert kunne hatt bruk for noe sånt (aner aldri hvor sånne papirer er...), så ville en sånn sak nok ligget og slengt i et skap et sted. Uten noe inni.... '' Helt enig, sånne ting er idiotisk skapfyll. Men fordelen er at om man putter i dåpsasttesten vet man i hvertfall hvor man har den! Det gjorde jeg med eldstemann sin, og jammen er jeg langt mer sikker på hvor det dokumentet er enn yngstemanns attest . Men - det burde vel være unødvendig med et slikt rør for å holde orden på papirene :-) En fordel er at inne i en sånn rull kan dåpsattesten overleve selv om huset brenner ned. :- ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Vi har hatt mye glede av sølvskjeene vi fikk til dåpen - de har vært mye bruk. Vi har ikke vært veldig nøye med å bevare det for ettertiden, så det er nok litt slitt etter utallige runder i oppvaskmaskinen, men det gjør ingen ting. Har likt bestikket som er litt solid,, fikk også noen tynne og spinkle som ikke var egnet til daglig bruk. For oss har med andre ord sølvbestikket også vært bruksting. Er ikke så glad i ting som kun er ment som minner fra dåpen, eksempelvis rull til dåpsattest, små skulpturer etc. (våre fikk også noe sånt). Fine bøker er også bra, men husk at disse vil preges av småbarnhåndtering etter få år, om de da ikke legges "på vent" av foreldre (jada, barna skal ikke håndtere bøkene alene, men ufattelig hvor lange og raske fingre ettåringer har...). Helt enig med deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 En fordel er at inne i en sånn rull kan dåpsattesten overleve selv om huset brenner ned. :- ) Ja, hvis det er én tin man virkelig ønsker skal overleve en brann, må det være dåpsattesten..,-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 En fordel er at inne i en sånn rull kan dåpsattesten overleve selv om huset brenner ned. :- ) Ja, hva gjør det vel med huset om dåpsattesten er intakt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Barnebibel? Asbjørnsen og Moes eventyrsamling? Snorre? Hvis det er en jente: gullhjerte eller gullkors? Bestikk i sølv synes jeg er en fin gave, bruker fortsatt mitt en gang i blant. Når jeg gir dåpspresanger legger jeg vekt på at det skal være noe som kan følge barnet videre i livet. (Selv fikk jeg et bilde som jeg nå har på veggen.) Sånne ruller til å ha dåpsattester blir nok stort sett kjøpt av folk som ikke har barn selv eller besteforeldregenerasjonen som har glemt hvor mange småting som føger med barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ja, hvis det er én tin man virkelig ønsker skal overleve en brann, må det være dåpsattesten..,-) Da de fant den i "god behold" var det til stor glede for både den lille jenta og bestemoren. (Men kunne de valgt, er det nok andre ting de heller ville reddet.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ja, hva gjør det vel med huset om dåpsattesten er intakt! Da de fant den i "god behold" var det til stor glede for både den lille jenta og bestemoren. (Men kunne de valgt, er det nok andre ting de heller ville reddet.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parasoll Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Her har absolutt sølvbestikket vært det beste. Fortsatt elsker han å bruke det, spesielt skjeene som bl a brukes til frokostblanding. Han fikk ikke mye slike "dåpsting" i sølvplett, heldigvis, det var kun én eske til min første tann", og jeg aner ikke hvor den eska er hen nå. Jeg har ikke lest tråden her ennå, men har innimellom lest råd på dol om å kjøpe frukttre på rot og det er jeg jammen glad for at vi slapp å få til barnet! '' frukttre på rot og det er jeg jammen glad for at vi slapp å få til barnet!'' Vi plantet epletre selv til dåpen, og det var masse epler på det i fjor. Gutten på 8 var veldig stolt over treet sitt :-) Hadde blitt glad for plommetre og ripsbusk også jeg ;-) Men det er helt klart en spesiell gave som må gis med omhu, og ikke passer hvem som helst... Det blir litt dumt hvis man ikke har hage som det passer i, eller man kommer til å flytte fra det osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 '' frukttre på rot og det er jeg jammen glad for at vi slapp å få til barnet!'' Vi plantet epletre selv til dåpen, og det var masse epler på det i fjor. Gutten på 8 var veldig stolt over treet sitt :-) Hadde blitt glad for plommetre og ripsbusk også jeg ;-) Men det er helt klart en spesiell gave som må gis med omhu, og ikke passer hvem som helst... Det blir litt dumt hvis man ikke har hage som det passer i, eller man kommer til å flytte fra det osv. Sambo planet morelletre til guttungen da han ble født, og det er stor stas nå 9 år etterpå, og noen få moreller modner. Jeg har mengder av plass ute, så vi hadde blitt glad for slikt, men jeg hadde ikke gitt det til hvem som helst, jeg ville kjent mottageren godt slik at jeg visste det falt i smak. Jeg fikk forøvrig tørkestativ ute samme dag som morelletreet, det var min "gave" ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 '' frukttre på rot og det er jeg jammen glad for at vi slapp å få til barnet!'' Vi plantet epletre selv til dåpen, og det var masse epler på det i fjor. Gutten på 8 var veldig stolt over treet sitt :-) Hadde blitt glad for plommetre og ripsbusk også jeg ;-) Men det er helt klart en spesiell gave som må gis med omhu, og ikke passer hvem som helst... Det blir litt dumt hvis man ikke har hage som det passer i, eller man kommer til å flytte fra det osv. Jeg synes tanken om å plante et tre når et barn fødes er veldig god, men da må det være noe man bestemmer seg for _selv_ og ikke noe som blir "dyttet" på en fordi noen er så opptatt av å være "original" i gavegivingen. Det føles jo forpliktende på en helt annen måte at dette er en gave fra noen utenfor kjernefamilien, men som mor&far må ha ansvaret for å plante det, stelle det og generelt sett sørge for at det overlever 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.