Spirello Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Barnebibel? Asbjørnsen og Moes eventyrsamling? Snorre? Hvis det er en jente: gullhjerte eller gullkors? Bestikk i sølv synes jeg er en fin gave, bruker fortsatt mitt en gang i blant. Når jeg gir dåpspresanger legger jeg vekt på at det skal være noe som kan følge barnet videre i livet. (Selv fikk jeg et bilde som jeg nå har på veggen.) Sånne ruller til å ha dåpsattester blir nok stort sett kjøpt av folk som ikke har barn selv eller besteforeldregenerasjonen som har glemt hvor mange småting som føger med barn. Jeg synes sånn rull er tull. men det var moren som navnte det.. Kjøpte den store evetyrboka, og vil kjøpe tallerken, dyp tallerken og kopp.. men ikke funnet noe fint. Vært på Tilbods og en glassbutikk til.. bare med sånn klusse-tegninger på, og det synes jeg ikke er fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg synes sånn rull er tull. men det var moren som navnte det.. Kjøpte den store evetyrboka, og vil kjøpe tallerken, dyp tallerken og kopp.. men ikke funnet noe fint. Vært på Tilbods og en glassbutikk til.. bare med sånn klusse-tegninger på, og det synes jeg ikke er fint. Mummiservise er fint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 ''Hva med sånn rull til å ha dåpsattesten i? hvor får jeg kjøpt det og hva koster det? Tenkte å bruke 500 - 600 ca.'' NEI NEI NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Enig jeg og Er mora hans som nevnte det, men så på det i går og det er bare tull å ha... Så kjøpte ikke det. Makan til mye dødsdritt de har i gullsmeden! Min første tann, min første hårlokk, stygge sparebøsser man får plas til tre kronestykker i.. nei, ble ikke noe der. Var å så etter den sparebøssa med batman.. http://www.tilbords.no/default.asp?page=152&article=229 men den var selvsagt utgått da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dåpsgave Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg synes sånn rull er tull. men det var moren som navnte det.. Kjøpte den store evetyrboka, og vil kjøpe tallerken, dyp tallerken og kopp.. men ikke funnet noe fint. Vært på Tilbods og en glassbutikk til.. bare med sånn klusse-tegninger på, og det synes jeg ikke er fint. Jeg kjøpte i sin tid barneserviser i dåpsgaver i en gavebutikk som selger keramikk. Håndlaget og spesielt. (Bor i Bergen og kjøpte på en butikk her som heter Hjertholm). Da unngår man det masseproduserte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolores77 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Ikke fotoalbum, alle andre kjøper det. Jeg fikk to... og har enda ikke fått inn et eneste bilde En rull kan være fint. Jeg ble litt skuffet da vi ikke fikk noe sølvgreier til dåpen, i min tid da jeg var dåpsbarn var det vanlig med bilderamme/dåpstavle der det var inngravert fødselsdato, dåpsdato, vekt og lengde samt å få en slik rull som du snakker om. Sparegriser i sølv var også populært, det er de ennå og nå selges de i artige fasonger i sølv og tinn. Men det er jo grenser for hvor mange man trenger da, om alle kjøper... og ikke sikkert foreldra syns d er gøy å bytte pga de er redd noen blir fornærmet for at de byttet deres gave. Andre populære dåpsgaver er esker i sølv/tinn og evnt tre MIn første hårlokk, min første tann osv... Bestikk er også populært. Jeg tror jeg ville gått for det. Bestikk har man aldri nok av, det ser jeg nå når jenta på 1-2 år spiser selv, de vanlige gaflene vi har er for store, så greit å ha flere barnebestikk. Ikke nødvendigvis i sølv, det er jo et styr å få rent, men de selger fint barnebestikk i sølv. Klær er også greit å ha, det er dyrt å ha baby som vokser og bodyer osv går det mye av.... jeg blir kjempeglad for klær Men de bør være litt ekstra fine de man gir i dåpsgave, ikke sånne vanlige Kapp Ahl med trykk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest serriøst Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Seriøst: Hvis moren har nevnt en slik rull, og du også vet at en søvskje ikke faller i smak, da hører du vel på mor og det du vet om familien, og driter da vel i hva folk her inne måtte mene (som ydeligvis mener bestikk er tingen og at en slik rull er noe dritt) Det er jo ikke folka her inne som skal ha gaven. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg synes tanken om å plante et tre når et barn fødes er veldig god, men da må det være noe man bestemmer seg for _selv_ og ikke noe som blir "dyttet" på en fordi noen er så opptatt av å være "original" i gavegivingen. Det føles jo forpliktende på en helt annen måte at dette er en gave fra noen utenfor kjernefamilien, men som mor&far må ha ansvaret for å plante det, stelle det og generelt sett sørge for at det overlever Hadde det vært mor her i heimen som måtte passe ett tre e.l så hadde det nok aldri blitt noe å glede seg over ;o) For her hadde nok jeg asfaltert eller gruset alt dersom jeg hadde fått viljen min ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1272061978' post='4345473] Hadde det vært mor her i heimen som måtte passe ett tre e.l så hadde det nok aldri blitt noe å glede seg over ;o) For her hadde nok jeg asfaltert eller gruset alt dersom jeg hadde fått viljen min ;o) *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.