mariaflyfly Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Jeg er enig i at det er tragisk, men jeg ser ikke at de er spesielt tragisk, hvis du forstår? Eller, jeg ser ikke at det er "mer tragisk" enn alle de andre tilfellene av 19-åringer som smugler narko og blir tatt. Det er ingen som skriver om hvor tragisk det er når 19-årige albanere eller estlendere blir tatt for narkosmugling, selv om de nok har hatt langt bedre "grunn" til å smugle (komme seg ut av fattigdom) enn nekene i Bolivia. Med vennlig hilsen ''Det er ingen som skriver om hvor tragisk det er når 19-årige albanere eller estlendere blir tatt for narkosmugling, selv om de nok har hatt langt bedre "grunn" til å smugle (komme seg ut av fattigdom) enn nekene i Bolivia. '' Du skriver om det, Sør. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Jeg lurer på hvorfor du skriver at denne saken er så tragisk, men ikke skriver det samme for andre saker? Med vennlig hilsen ''Jeg lurer på hvorfor du skriver at denne saken er så tragisk, men ikke skriver det samme for andre saker?'' Og hva vet du om at jeg ikke kan skrive det samme i en annen liknende sak?!?!? Jeg synes det er tragisk når så unge mennesker roter seg borti sånt. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Jeg er enig i at det er tragisk, men jeg ser ikke at de er spesielt tragisk, hvis du forstår? Eller, jeg ser ikke at det er "mer tragisk" enn alle de andre tilfellene av 19-åringer som smugler narko og blir tatt. Det er ingen som skriver om hvor tragisk det er når 19-årige albanere eller estlendere blir tatt for narkosmugling, selv om de nok har hatt langt bedre "grunn" til å smugle (komme seg ut av fattigdom) enn nekene i Bolivia. Med vennlig hilsen Men i DENNE tråden var det snakk om Bolivia-saken, så da kommenterer man den. Dersom du vil lage en ny tråd om en annen sak om albanere som får 13 års fengsel for narkotikasmugling i Norge, så kan vi kanskje kommentere den også. 0 Siter
Sør Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 ''Jeg lurer på hvorfor du skriver at denne saken er så tragisk, men ikke skriver det samme for andre saker?'' Og hva vet du om at jeg ikke kan skrive det samme i en annen liknende sak?!?!? Jeg synes det er tragisk når så unge mennesker roter seg borti sånt. Det finnes utallige slike saker. Har du skrevet om noen av dem før? Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Men i DENNE tråden var det snakk om Bolivia-saken, så da kommenterer man den. Dersom du vil lage en ny tråd om en annen sak om albanere som får 13 års fengsel for narkotikasmugling i Norge, så kan vi kanskje kommentere den også. Neida, det går fint an å bruke reaksjonene i denne tråden til å illustere forskjellen. Bare det at de andre trådene ikke eksisterer sier jo sitt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Neida, det går fint an å bruke reaksjonene i denne tråden til å illustere forskjellen. Bare det at de andre trådene ikke eksisterer sier jo sitt. Med vennlig hilsen Det er sikkert noen som lager de trådene i Albania eller hvor det nå var de kom fra, dem du snakker om. Det er jo naturlig at norske aviser skriver om norske tenåringer som blir dømt. Og det er naturlig at vi på et norsk nettsted leser norske medier, og skriver innlegg om det som står der... Ref. at man som regel er mer opptatt av om en i nabolaget dør (selv om man ikke kjenner vedkommende) enn at en i en annen lands/verdensdel dør... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Det finnes utallige slike saker. Har du skrevet om noen av dem før? Med vennlig hilsen ’’Det finnes utallige slike saker. Har du skrevet om noen av dem før?’’ Jeg har ikke skrevet om denne saken før heller. Jeg har bare kommentert i denne tråden. Forøvrig er det jo ikke så rart at det er denne saken det skrives om nå all den tid disse jentene fikk dommen igår. Denne saken har jo også fått veldig mye medieomdekning. Personlig vet jeg ikke om så mange konkrete sånne saker i norge fordi det ikke skrives om i like stor grad. Jeg tviler ikke på at det er veldig mange liknende saker i Norge, men som sagt skrives det ikke så veldig mye om. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Det er sikkert noen som lager de trådene i Albania eller hvor det nå var de kom fra, dem du snakker om. Det er jo naturlig at norske aviser skriver om norske tenåringer som blir dømt. Og det er naturlig at vi på et norsk nettsted leser norske medier, og skriver innlegg om det som står der... Ref. at man som regel er mer opptatt av om en i nabolaget dør (selv om man ikke kjenner vedkommende) enn at en i en annen lands/verdensdel dør... ''Ref. at man som regel er mer opptatt av om en i nabolaget dør (selv om man ikke kjenner vedkommende) enn at en i en annen lands/verdensdel dør...'' Artig at du skrev akkurat der her for jeg hadde akkurat tenkt til å skrive det samme. Men da slapp jeg jo det ;-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Neida, det går fint an å bruke reaksjonene i denne tråden til å illustere forskjellen. Bare det at de andre trådene ikke eksisterer sier jo sitt. Med vennlig hilsen Dette blir for dumt sør. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 ''Ref. at man som regel er mer opptatt av om en i nabolaget dør (selv om man ikke kjenner vedkommende) enn at en i en annen lands/verdensdel dør...'' Artig at du skrev akkurat der her for jeg hadde akkurat tenkt til å skrive det samme. Men da slapp jeg jo det ;-) 0 Siter
Sør Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 ’’Det finnes utallige slike saker. Har du skrevet om noen av dem før?’’ Jeg har ikke skrevet om denne saken før heller. Jeg har bare kommentert i denne tråden. Forøvrig er det jo ikke så rart at det er denne saken det skrives om nå all den tid disse jentene fikk dommen igår. Denne saken har jo også fått veldig mye medieomdekning. Personlig vet jeg ikke om så mange konkrete sånne saker i norge fordi det ikke skrives om i like stor grad. Jeg tviler ikke på at det er veldig mange liknende saker i Norge, men som sagt skrives det ikke så veldig mye om. Nei, og akkurat det siste du skrev der er poenget mitt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Nei, og akkurat det siste du skrev der er poenget mitt. Med vennlig hilsen Da får du nesten skylde på media enn meg. 0 Siter
Sør Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Det er sikkert noen som lager de trådene i Albania eller hvor det nå var de kom fra, dem du snakker om. Det er jo naturlig at norske aviser skriver om norske tenåringer som blir dømt. Og det er naturlig at vi på et norsk nettsted leser norske medier, og skriver innlegg om det som står der... Ref. at man som regel er mer opptatt av om en i nabolaget dør (selv om man ikke kjenner vedkommende) enn at en i en annen lands/verdensdel dør... Dette skjer i Norge, som er mye nærmere enn Bolivia. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest jøye meg Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Jeg er enig i at det er tragisk, men jeg ser ikke at de er spesielt tragisk, hvis du forstår? Eller, jeg ser ikke at det er "mer tragisk" enn alle de andre tilfellene av 19-åringer som smugler narko og blir tatt. Det er ingen som skriver om hvor tragisk det er når 19-årige albanere eller estlendere blir tatt for narkosmugling, selv om de nok har hatt langt bedre "grunn" til å smugle (komme seg ut av fattigdom) enn nekene i Bolivia. Med vennlig hilsen Nå må du rulle inn... 0 Siter
Sør Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Nå må du rulle inn... Hadde du ikke noe fornuftig å komme med? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Neida, det går fint an å bruke reaksjonene i denne tråden til å illustere forskjellen. Bare det at de andre trådene ikke eksisterer sier jo sitt. Med vennlig hilsen Du får ta ansvar du da Sør, for å opprette disse trådene. Her viser du bare hvor desperat du er etter å skape diskusjon. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Du får ta ansvar du da Sør, for å opprette disse trådene. Her viser du bare hvor desperat du er etter å skape diskusjon. Jeg tror Sør til og med er villig til å argumentere MOT sin egen positive mening bare for å være vrang i diskusjoner. 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Jeg tror Sør til og med er villig til å argumentere MOT sin egen positive mening bare for å være vrang i diskusjoner. "Hvorfor være vanskelig når man med litt innsats kan være alldeles umulig?" ;-) 0 Siter
Sør Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Du får ta ansvar du da Sør, for å opprette disse trådene. Her viser du bare hvor desperat du er etter å skape diskusjon. Hvorfor skal jeg ha mer ansvar enn andre? Jeg skaper gjerne diskusjon. Der hvor alle tenker likt er det ingen som tenker særlig mye! Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.