Gå til innhold

Stina og Madelaine er dømt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig i at det er tragisk, men jeg ser ikke at de er spesielt tragisk, hvis du forstår? Eller, jeg ser ikke at det er "mer tragisk" enn alle de andre tilfellene av 19-åringer som smugler narko og blir tatt.

Det er ingen som skriver om hvor tragisk det er når 19-årige albanere eller estlendere blir tatt for narkosmugling, selv om de nok har hatt langt bedre "grunn" til å smugle (komme seg ut av fattigdom) enn nekene i Bolivia.

Med vennlig hilsen

''Det er ingen som skriver om hvor tragisk det er når 19-årige albanere eller estlendere blir tatt for narkosmugling, selv om de nok har hatt langt bedre "grunn" til å smugle (komme seg ut av fattigdom) enn nekene i Bolivia.

''

Du skriver om det, Sør. :P

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

40

• Mary Poppins

21

• hidi, the scorpion

13

• morsan

8

Mary Poppins
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du skriver at denne saken er så tragisk, men ikke skriver det samme for andre saker?

Med vennlig hilsen

''Jeg lurer på hvorfor du skriver at denne saken er så tragisk, men ikke skriver det samme for andre saker?''

Og hva vet du om at jeg ikke kan skrive det samme i en annen liknende sak?!?!?

Jeg synes det er tragisk når så unge mennesker roter seg borti sånt.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er enig i at det er tragisk, men jeg ser ikke at de er spesielt tragisk, hvis du forstår? Eller, jeg ser ikke at det er "mer tragisk" enn alle de andre tilfellene av 19-åringer som smugler narko og blir tatt.

Det er ingen som skriver om hvor tragisk det er når 19-årige albanere eller estlendere blir tatt for narkosmugling, selv om de nok har hatt langt bedre "grunn" til å smugle (komme seg ut av fattigdom) enn nekene i Bolivia.

Med vennlig hilsen

Men i DENNE tråden var det snakk om Bolivia-saken, så da kommenterer man den. Dersom du vil lage en ny tråd om en annen sak om albanere som får 13 års fengsel for narkotikasmugling i Norge, så kan vi kanskje kommentere den også.

Skrevet

''Jeg lurer på hvorfor du skriver at denne saken er så tragisk, men ikke skriver det samme for andre saker?''

Og hva vet du om at jeg ikke kan skrive det samme i en annen liknende sak?!?!?

Jeg synes det er tragisk når så unge mennesker roter seg borti sånt.

Det finnes utallige slike saker. Har du skrevet om noen av dem før?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men i DENNE tråden var det snakk om Bolivia-saken, så da kommenterer man den. Dersom du vil lage en ny tråd om en annen sak om albanere som får 13 års fengsel for narkotikasmugling i Norge, så kan vi kanskje kommentere den også.

Neida, det går fint an å bruke reaksjonene i denne tråden til å illustere forskjellen.

Bare det at de andre trådene ikke eksisterer sier jo sitt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Neida, det går fint an å bruke reaksjonene i denne tråden til å illustere forskjellen.

Med vennlig hilsen

Det er sikkert noen som lager de trådene i Albania eller hvor det nå var de kom fra, dem du snakker om. Det er jo naturlig at norske aviser skriver om norske tenåringer som blir dømt. Og det er naturlig at vi på et norsk nettsted leser norske medier, og skriver innlegg om det som står der...

Ref. at man som regel er mer opptatt av om en i nabolaget dør (selv om man ikke kjenner vedkommende) enn at en i en annen lands/verdensdel dør...

Mary Poppins
Skrevet

Det finnes utallige slike saker. Har du skrevet om noen av dem før?

Med vennlig hilsen

’’Det finnes utallige slike saker. Har du skrevet om noen av dem før?’’

Jeg har ikke skrevet om denne saken før heller. Jeg har bare kommentert i denne tråden.

Forøvrig er det jo ikke så rart at det er denne saken det skrives om nå all den tid disse jentene fikk dommen igår. Denne saken har jo også fått veldig mye medieomdekning. Personlig vet jeg ikke om så mange konkrete sånne saker i norge fordi det ikke skrives om i like stor grad. Jeg tviler ikke på at det er veldig mange liknende saker i Norge, men som sagt skrives det ikke så veldig mye om.

Mary Poppins
Skrevet

Det er sikkert noen som lager de trådene i Albania eller hvor det nå var de kom fra, dem du snakker om. Det er jo naturlig at norske aviser skriver om norske tenåringer som blir dømt. Og det er naturlig at vi på et norsk nettsted leser norske medier, og skriver innlegg om det som står der...

Ref. at man som regel er mer opptatt av om en i nabolaget dør (selv om man ikke kjenner vedkommende) enn at en i en annen lands/verdensdel dør...

''Ref. at man som regel er mer opptatt av om en i nabolaget dør (selv om man ikke kjenner vedkommende) enn at en i en annen lands/verdensdel dør...''

Artig at du skrev akkurat der her for jeg hadde akkurat tenkt til å skrive det samme. Men da slapp jeg jo det ;-)

Mary Poppins
Skrevet

Med vennlig hilsen

Dette blir for dumt sør.

Skrevet

''Ref. at man som regel er mer opptatt av om en i nabolaget dør (selv om man ikke kjenner vedkommende) enn at en i en annen lands/verdensdel dør...''

Artig at du skrev akkurat der her for jeg hadde akkurat tenkt til å skrive det samme. Men da slapp jeg jo det ;-)

:)

Skrevet

’’Det finnes utallige slike saker. Har du skrevet om noen av dem før?’’

Jeg har ikke skrevet om denne saken før heller. Jeg har bare kommentert i denne tråden.

Forøvrig er det jo ikke så rart at det er denne saken det skrives om nå all den tid disse jentene fikk dommen igår. Denne saken har jo også fått veldig mye medieomdekning. Personlig vet jeg ikke om så mange konkrete sånne saker i norge fordi det ikke skrives om i like stor grad. Jeg tviler ikke på at det er veldig mange liknende saker i Norge, men som sagt skrives det ikke så veldig mye om.

Nei, og akkurat det siste du skrev der er poenget mitt.

Med vennlig hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Nei, og akkurat det siste du skrev der er poenget mitt.

Med vennlig hilsen

Da får du nesten skylde på media enn meg.

Skrevet

Dette skjer i Norge, som er mye nærmere enn Bolivia. :-)

Med vennlig hilsen

Gjest jøye meg
Skrevet

Med vennlig hilsen

Nå må du rulle inn...

Skrevet

Nå må du rulle inn...

Hadde du ikke noe fornuftig å komme med?

Med vennlig hilsen

Gjest verinoca
Skrevet

Med vennlig hilsen

Du får ta ansvar du da Sør, for å opprette disse trådene.

Her viser du bare hvor desperat du er etter å skape diskusjon.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror Sør til og med er villig til å argumentere MOT sin egen positive mening bare for å være vrang i diskusjoner.

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg tror Sør til og med er villig til å argumentere MOT sin egen positive mening bare for å være vrang i diskusjoner.

"Hvorfor være vanskelig når man med litt innsats kan være alldeles umulig?" ;-)

Skrevet

Hvorfor skal jeg ha mer ansvar enn andre?

Jeg skaper gjerne diskusjon. Der hvor alle tenker likt er det ingen som tenker særlig mye!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...