Gå til innhold

Stina og Madelaine er dømt

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

''Jeg diskuterer et problem, og akkurat her inne er det beklageligvis du som er problemet. Da sier det seg selv at du blir diskutert. Det er ikke sakene dine eller meningene dine som er problemet, det er deg. Du er ufordragelig irriterende. Og når jeg har et problem (altså deg) så diskuterer jeg det så mye jeg vil.''

Wow :-(

Sjølmotsigende, sjokkerende og frustrerende lesning - og det i en debatt der "Sør" maner til diskusjon av sak og ikke person! Ja, "Sør" har et imponerende engasjement og "innsatsvilje", men han argumenterer og underbygger i hvert fall sine synspumkter på en høyst saklig måte. (Veit jeg har skrevet noe liknende før og fått litt motbør, men kan bare uttale meg utfra det jeg har lest.)

''Men jeg synes det er forbanna surt at du kommer inn her på dol og ødelegger tråd etter tråd etter tråd med din oppførsel. Du ser jo hva du gjør med folk og hvordan ting da utvikler seg. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå inn for at dol skal bli slik.''

Innlegg som dine ødelegger tråder! Det tror jeg du skjønner selv også, siden du ikke tør å bruke ditt faste nick....

''Innlegg som dine ødelegger tråder! Det tror jeg du skjønner selv også, siden du ikke tør å bruke ditt faste nick....''

Jeg tør, og jeg er faktisk enig med vedkommende!

Synes ikke vedkommende har ødelagt noe som helst i den tråden, men det har Sør, med sine sedvanlige sure kommentarer og avsporing.

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

40

• Mary Poppins

21

• hidi, the scorpion

13

• morsan

8

Skrevet

''Innlegg som dine ødelegger tråder! Det tror jeg du skjønner selv også, siden du ikke tør å bruke ditt faste nick....''

Synes ikke vedkommende har ødelagt noe som helst i den tråden, men det har Sør, med sine sedvanlige sure kommentarer og avsporing.

Ser du det som din oppgave å fordømme alle som ikke har samme synspunkt som deg?

hidi, the scorpion
Skrevet

Ser du det som din oppgave å fordømme alle som ikke har samme synspunkt som deg?

Gjør du?

Gjest tuppen og
Skrevet

Gjør du?

Nå sporet tråden litt av?

Ikke bare til deg, men et sted måtte jeg legge den.

Skrevet

''Ser du det som din oppgave å fordømme alle som ikke har samme synspunkt som deg?''

Absolutt ikke! Alle har rett til å ytre seg, men mitt poeng var at man bør diskutere saklig, og at "Sør" i denne sammenheng ba om at man diskuterte sak og ikke "Sør"..

Skrevet

''Jeg tør, og jeg er faktisk enig med vedkommende!''

All honnør til deg som svarer på fast nick uansett kontrovers - du er beundringsverdig!

Har stor respekt for deg, sjøl om jeg tidvis kan være sterkt uenig med deg!

Stå på, "Hidi, the scorpion" :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Jeg tør, og jeg er faktisk enig med vedkommende!''

All honnør til deg som svarer på fast nick uansett kontrovers - du er beundringsverdig!

Har stor respekt for deg, sjøl om jeg tidvis kan være sterkt uenig med deg!

Stå på, "Hidi, the scorpion" :-)

Tusen, tusen takk, Angustia:)

Det varmet virkelig, og ja, vi kan være uenige, men fremdeles ha stor respekt for hverandre!

'tørker vekk tårer*

Skrevet

Tusen, tusen takk, Angustia:)

Det varmet virkelig, og ja, vi kan være uenige, men fremdeles ha stor respekt for hverandre!

'tørker vekk tårer*

Gjensidig takk!!

Nå skal jeg se "Fra sjel til sjel" for å bekrefte mitt syn på synske, hehe :-)

Klem fra din "Nodding Sister"

hidi, the scorpion
Skrevet

Gjensidig takk!!

Nå skal jeg se "Fra sjel til sjel" for å bekrefte mitt syn på synske, hehe :-)

Klem fra din "Nodding Sister"

Gjør du det;)

Skrevet

Jeg synes det virker som en riktig konklusjon at de kjennes skyldig i det var tiltalt for. Og det er absolutt fortjent at noen dømmes i narkosaker selv om de var "unge og dumme" og "langt ned på rangstigen" i narkonettverket.

Når det er sagt, synes jeg det er veldig strengt med norske øyne med 13 års fengsel. Det er omtrent som en drapsdom i Norge.

Jeg synes synd på jentene ut fra det at det var en svært dyrekjøpt erfaring for dem å finne ut at det ikke er "lov å være så dum" at man tror det er en piece of cake å få påspander en ferie i et fjernliggende land og litt lommepenger mot å smugle narkotika hjem igjen.

Og jeg synes det er trist at de har ødelagt livene sine ved å ta slike sjanser.

Og jeg synes synd på familiene deres, og i særdeleshet barnet til Rodriguez og det ufødte barnet til Brendmo Hagen.

Skrevet

Jeg tror Sør til og med er villig til å argumentere MOT sin egen positive mening bare for å være vrang i diskusjoner.

Høres akkurat som en av mine "samboere" (dvs delte kjøkken med) på kringsjå studentby i hine hårde dager! :-) Han inntok nesten hele tiden motsatt standpunkt av andre bare fordi han elsken en god debatt! :-)

Når Jehovas vitner kom på døra var han i himmelrik! :-)

Skrevet

Høres akkurat som en av mine "samboere" (dvs delte kjøkken med) på kringsjå studentby i hine hårde dager! :-) Han inntok nesten hele tiden motsatt standpunkt av andre bare fordi han elsken en god debatt! :-)

Når Jehovas vitner kom på døra var han i himmelrik! :-)

'' Han inntok nesten hele tiden motsatt standpunkt av andre bare fordi han elsken en god debatt! :-)

''

Lurer på om det var en av brødrene mine du bodde sammen med!

Mary Poppins
Skrevet

Hvorfor spør du ikke i Ludvigsen-tråden om hvorfor folk synes det er trist at han er død? Folk dør jo hele tiden over hele verden. Ikke noe spesielt trist ved dette dødsfallet.

;-)

*skriver ut resept på Chill Pill til Sør*

''*skriver ut resept på Chill Pill til Sør*''

Hehe :-)

Mary Poppins
Skrevet

Hvis du forstår meget godt, hvorfor spør du?

Bare for å kverulere?

Med vennlig hilsen

Sør, få deg litt selvinnsikt a! Hvem er det som kverulerer i denne tråden? Det er deg det.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg tror Sør til og med er villig til å argumentere MOT sin egen positive mening bare for å være vrang i diskusjoner.

Hehe det tror jeg du har helt rett i

Mary Poppins
Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt overraska over din stadige trang til omtale jentene i Bolivia som "nekene" i denne tråden.

Vanligvis er du svært opptatt av menneske- og likeverd, og ikke minst det å behandle andre mennesker på en respektfull måte.

Score!!

Mary Poppins
Skrevet

Ser du har fått mange hissige svar nedover i tråden her.

Grunnen tror jeg er fordi det er litt vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Alle vet du har rett, men ingen kan gi et godt svar. Ikke jeg heller, annet enn at det er lettere å indentifisere seg med andre nordmenn og andre norske foreldre. Burde ikke vært slik, men slik er det.

Men er det så rart? Folk i Albania ville nok også vært mye mer opptatt av at en Albansk gravid jente på 19 år ble dømt til 13 års fengsel i Bolivia, enn at en norsk jente ble dømt det samme i Bolivia.

Skrevet

'' Han inntok nesten hele tiden motsatt standpunkt av andre bare fordi han elsken en god debatt! :-)

''

Lurer på om det var en av brødrene mine du bodde sammen med!

*s* han lignet til forveksling på fantombildet man laget av Palme-morderen...;-)

Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt overraska over din stadige trang til omtale jentene i Bolivia som "nekene" i denne tråden.

Vanligvis er du svært opptatt av menneske- og likeverd, og ikke minst det å behandle andre mennesker på en respektfull måte.

Godt poeng

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men er det så rart? Folk i Albania ville nok også vært mye mer opptatt av at en Albansk gravid jente på 19 år ble dømt til 13 års fengsel i Bolivia, enn at en norsk jente ble dømt det samme i Bolivia.

Nei, jeg synes ikke det er rart, siden jeg tenker slik selv :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...