Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Med en slik fengselsstraff kommer jeg først ut når jeg er gammel.''

Sier en av Boliviajentene - som nå er 19 år - og dømt til å sitte i fengsel høyst 11 år til. NÅ kjente jeg at jeg ble _skikkelig_ irritert på henne... ;-)

Mary Poppins
Skrevet

Hehe vet du.. da jeg leste den artikkelen istad så tenkte jeg; nå er det ikke lenge før noen kommenterer det utsagnet på dol hehe;-)

Skrevet

Hehe vet du.. da jeg leste den artikkelen istad så tenkte jeg; nå er det ikke lenge før noen kommenterer det utsagnet på dol hehe;-)

:-)

Måtte bare...

brilleslangen
Skrevet

Føles urgammelt for en på 19 kanskje... som skulle brukt de kommende årene på noe mer gøyalt og fornuftig enn hun nåblir tvunget til.. Men ho har nok seg selv å takke, underforutsetning at dommen er riktig da vel og merke... Men jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være mulig å frakte med seg så mange kg ekstra uten å ane noen ting...

Skrevet

Den samme tanken slo meg... *S* Gammel...*hmf* Jeg er overrasket over naiviteten disse jentene fremviser. Når man vet at 2g hamp til eget forbruk vil skaffe deg 120 år i fengsel i Thailand. Så er 13 år for 20 kilo koka absolutt ikke noe å sutre for...!

Gjest Elextra
Skrevet

Gammel er vel feil ordvalg, men skjønner godt at 11 år fremstår som en evighet for en 19-åring!

Men hun får søke overføring til Norge, oppføre seg pent, oppnå friere soning etterhvert, begynne å lese og slippe ut fra fengslet med en høyere utdannelse (om hun er kapabel til det)! :-)

Skrevet

Gammel er vel feil ordvalg, men skjønner godt at 11 år fremstår som en evighet for en 19-åring!

Men hun får søke overføring til Norge, oppføre seg pent, oppnå friere soning etterhvert, begynne å lese og slippe ut fra fengslet med en høyere utdannelse (om hun er kapabel til det)! :-)

Sant nok :) Men, egentlig syntes jeg ikke 11 år var så mye, man forbinder fengsling for slike ting i Sør-Amerika med langt høyere straffer enn det der...

Ellers synes jeg vel heller hun burde vært mer opptatt av at ungen hennes ville være 11 før hun slapp ut enn at hun selv ville hatt den grusomt høye alder av 30...

Skrevet

Dumme unge med høl i tenna.

Jeg hadde bekymra meg adskillig mer over at barnet mitt kommer til å være 11 år den dagen jeg slapp ut...

Gjest Elextra
Skrevet

Sant nok :) Men, egentlig syntes jeg ikke 11 år var så mye, man forbinder fengsling for slike ting i Sør-Amerika med langt høyere straffer enn det der...

Ellers synes jeg vel heller hun burde vært mer opptatt av at ungen hennes ville være 11 før hun slapp ut enn at hun selv ville hatt den grusomt høye alder av 30...

''Ellers synes jeg vel heller hun burde vært mer opptatt av at ungen hennes ville være 11 før hun slapp ut enn at hun selv ville hatt den grusomt høye alder av 30...''

Sant nok! Akkurat dét er ganske tragisk, lurer virkelig på hva som vil skje med barnet.

Skrevet

''Men hun får søke overføring til Norge, oppføre seg pent, oppnå friere soning etterhvert, begynne å lese og slippe ut fra fengslet med en høyere utdannelse (om hun er kapabel til det)! :-)

''

Godt sagt.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg husker at jeg en gang i tiden uttalte at en alder på 25 år var urgammelt, så jo jeg kan forstå det:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

I Bolivia er det vanlig å slippe ut etter at halve straffen er sonet dersom man velger å jobbe i fengselet.

13 år - 2 år (for varetekt)/2= drøye 5 år.

Blondie kan altså være ute før hun fyller 25.

Hennes definisjon av "gammel" er på nivå med den generelle virkelighetsoppfatningen disse jentene ser ut til å være innehavere av.

Skrevet

I Bolivia er det vanlig å slippe ut etter at halve straffen er sonet dersom man velger å jobbe i fengselet.

Hennes definisjon av "gammel" er på nivå med den generelle virkelighetsoppfatningen disse jentene ser ut til å være innehavere av.

''Hennes definisjon av "gammel" er på nivå med den generelle virkelighetsoppfatningen disse jentene ser ut til å være innehavere av.''

*hehe*

Skrevet

*LOL*

Skrevet

*he he' tenkte det samme selv! :-) Men jeg skjønner jo at det er ille å tenke på at man skal kaste bort tilsammen 13 år av livet sitt på å sitte i fengsel.

Verre enn at hun (indirekte) omtaler 30 år som "gammelt", er at hun også uttaler seg som at det da er for sent å få flere barn, ref en uttalelse ala (tar den på husken) om at hun i en alder av 30 år skulle ha hatt stor familie, noe hun nå mister muligheten til å få.

Skrevet

''Ellers synes jeg vel heller hun burde vært mer opptatt av at ungen hennes ville være 11 før hun slapp ut enn at hun selv ville hatt den grusomt høye alder av 30...''

Sant nok! Akkurat dét er ganske tragisk, lurer virkelig på hva som vil skje med barnet.

Ja, hun sier jo at hun vil ha barnet hos seg i fengslet, og greit nok med en i alderen 0-3 år, men det er helt utenkelig å skulle la et mye eldre barn bo i et fengsel.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, hun sier jo at hun vil ha barnet hos seg i fengslet, og greit nok med en i alderen 0-3 år, men det er helt utenkelig å skulle la et mye eldre barn bo i et fengsel.

''Ja, hun sier jo at hun vil ha barnet hos seg i fengslet, og greit nok med en i alderen 0-3 år, men det er helt utenkelig å skulle la et mye eldre barn bo i et fengsel.

''

Så vidt jeg har forstått er det vanlig å ha små barn i fengslet i Bolivia, men i Norge får man overhodet ikke ha barn i fengsel. Og det forventes at hun vil søke overflytting til Norge...

Gjest Elextra
Skrevet

*he he' tenkte det samme selv! :-) Men jeg skjønner jo at det er ille å tenke på at man skal kaste bort tilsammen 13 år av livet sitt på å sitte i fengsel.

Verre enn at hun (indirekte) omtaler 30 år som "gammelt", er at hun også uttaler seg som at det da er for sent å få flere barn, ref en uttalelse ala (tar den på husken) om at hun i en alder av 30 år skulle ha hatt stor familie, noe hun nå mister muligheten til å få.

''ref en uttalelse ala (tar den på husken) om at hun i en alder av 30 år skulle ha hatt stor familie, noe hun nå mister muligheten til å få.

''

Men skal aldri si det er en umulighet, hun har jo allerede vist at det er mulig å bli gravid i et kvinnefengsel ;).

Skrevet

''ref en uttalelse ala (tar den på husken) om at hun i en alder av 30 år skulle ha hatt stor familie, noe hun nå mister muligheten til å få.

''

Men skal aldri si det er en umulighet, hun har jo allerede vist at det er mulig å bli gravid i et kvinnefengsel ;).

Hun synes kanskje det er enda mer sært å bli gravid etter fylte 30 år...? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...