tzatziki1365380058 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hvis ditt barn hadde blitt invitert på overnattingsbursdag til en i klassen, og alle av samme kjønn i klassen hadde blitt invitert... Hadde du da latt ditt barn gå i denne bursdagen, men samtidig latt barnet la være å invitere det første bursdagsbarnet på sin fest, sammen med et annet barn fra klassen. (Altså invitert 10 av 12 gutter eller jenter, og altså unnlatt å invitere den som ditt barn hadde vært i bursdag hos.) Eller hadde du latt barnet ditt invitere 10 av 12, men ikke gått i bursdagen dagen før? Eller hadde du ikke latt barnet ditt invitert 10 av 12, men insistert på at han/hun enten fikk utelate færre, eller invitere alle? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Bursdagene er to dager på rad - overnattingsbursdag en dag, annen bursdag dagen etter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit å utelukke to stykker i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Innviter alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 stemmer for det siste alternativet.. enten utelate flere eller invitere alle... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit å utelukke to stykker i det hele tatt. Helt enig.. Om 6 av 12 blir invitert kan det forsvares..Feks med at man bare har et lite selskap for noen utvalgte... Men inviterer man 10 av 12 er det ren utestengning i forhold til de to som ikke blir bedt.. Og det kan ikke vi voksne gå god for.. Og skal man først ha 10 stk på besøk gjør to til liten forskjell, så da synes jeg man kan be alle 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Man inviterer ikke 10 av 12. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Man inviterer ikke 10 av 12. Ville du tatt det opp med foreldrene til barnet som inv iterer 10 av 12, og altså ikke ditt barn, ville du tatt det opp med skolen, eller bare latt det gå og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om? Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 stemmer for det siste alternativet.. enten utelate flere eller invitere alle... Samme spærsmål til deg, som til ariadne: Ville du tatt det opp med foreldrene til barnet som inv iterer 10 av 12, og altså ikke ditt barn, ville du tatt det opp med skolen, eller bare latt det gå og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om? Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Innviter alle. Samme spærsmål til deg, som til ariadne: Ville du tatt det opp med foreldrene til barnet som inv iterer 10 av 12, og altså ikke ditt barn, ville du tatt det opp med skolen, eller bare latt det gå og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om? Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit å utelukke to stykker i det hele tatt. Samme spærsmål til deg, som til ariadne: Ville du tatt det opp med foreldrene til barnet som inv iterer 10 av 12, og altså ikke ditt barn, ville du tatt det opp med skolen, eller bare latt det gå og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om? Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker jeg Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Ville du tatt det opp med foreldrene til barnet som inv iterer 10 av 12, og altså ikke ditt barn, ville du tatt det opp med skolen, eller bare latt det gå og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om? Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund. ''Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund.'' '' (...) og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om?'' Hvis barnet er et barn som til vanlig er populært, og det bare er dette bursdagsbarnet som ikke liker det, ville jeg helt klart gjort som det du sier nederst her. Et populært barn takler vel det bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Man invitere ikke 10 av 12 synes jeg. Skal man utelate noen må man utelate minst bortimot halvparten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Samme spærsmål til deg, som til ariadne: Ville du tatt det opp med foreldrene til barnet som inv iterer 10 av 12, og altså ikke ditt barn, ville du tatt det opp med skolen, eller bare latt det gå og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om? Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund. Jeg skjønner ikke helt hvem bursdagsbarn nr 2 er og sammenhengen, men jeg ser ikke helt at det er noe å ta opp med foreldre eller skole. Er det ikke bare sånn det er av og til at alle desverre ikke blir innvitert, men at man selv i alle fall kan sørge for å være inkluderende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg tror ikke jeg ville fulgt opp dette noe mer i denne konkrete saken. Jeg ville snakket med barnet som ble utelatt om at noen ganger får man ikke være med på alt, men at man selv likevel bør være inkluderende. Utover det ville jeg ikke laget noe nummer ut av det. Senere kan man kanskje vurdere å ta det opp som et generelt tema på foreldremøte, uten å knytte det direkte til denne hendelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Ville du tatt det opp med foreldrene til barnet som inv iterer 10 av 12, og altså ikke ditt barn, ville du tatt det opp med skolen, eller bare latt det gå og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om? Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund. Dette skjedde med mitt barn en gang på barneskolen. Hun er vanligvis populær, så jeg gjorde ikke noe med det annet enn å snakke med henne. Men jeg må si at min oppfatning av foreldrene til det andre barnet forandret seg radikalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Er det noen som virkelig inviterer 10 AV 12?? WHY?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Er det noen som virkelig inviterer 10 AV 12?? WHY?? I dette tilfellet, tror jeg ærlig talt det kommer av at foreldrene ikke orker å ta konflikten med bursdagsbarnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Samme spærsmål til deg, som til ariadne: Ville du tatt det opp med foreldrene til barnet som inv iterer 10 av 12, og altså ikke ditt barn, ville du tatt det opp med skolen, eller bare latt det gå og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om? Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund. Ville ikke tatt det opp med foreldrene... muligens kanskje tatt det med skolen, for å høre om det kan være et aktuelt samtaletema på foreldremøte... At man blir enig om hvordan man gjør det/hvordan man ikke gjør det... Og Ja jeg ville prøvd å bagatellisere det hele ovenfør barnet som er utestengt... Men om DET virker er en annen sak... Venner eller ikke venner... det er uansett sårt å ikke bli bedt i en slik situasjon.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Her hadde det aldri blitt aktuelt, ikke under noen omstendigheter, å invitere 10 av 12. Inviterer man ikke alle av samme kjønn her i huset , så tar man halvparten eller færre. Det er helt greitt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.