trollemor;o) Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 I dette tilfellet, tror jeg ærlig talt det kommer av at foreldrene ikke orker å ta konflikten med bursdagsbarnet. Feige foreldre! Min yngste hadde to i klassen han ikke ville invitere sist bursdag, og jeg skjønner nå hvorfor.... (hjelpes for noen unger!!) Men da var jeg hard, alle eller ingen! valget blei ikke så vanskelig da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Ville ikke tatt det opp med foreldrene... muligens kanskje tatt det med skolen, for å høre om det kan være et aktuelt samtaletema på foreldremøte... At man blir enig om hvordan man gjør det/hvordan man ikke gjør det... Og Ja jeg ville prøvd å bagatellisere det hele ovenfør barnet som er utestengt... Men om DET virker er en annen sak... Venner eller ikke venner... det er uansett sårt å ikke bli bedt i en slik situasjon.. Det verste er at det er overnattingsbursdag, så resten av jentene skal rett fra oss til ny fest. DEN har jeg vanskelig for å svelge! Og jeg kommer til å være SOLEKLAR på at ingen skal snakke om bursdag nr. 2 på mitt barns fest. Jeg fatter ikke at det finnes sånne foreldre, at folk ikke TENKER! Er ikke rart at ungene mangler empati, når foreldrene lar dem holde på på denne måten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg liker ikke at 10 av 12 blir bedt. Da er det klart at man utelater kun 2, og det tror jeg er gir en dårlig følelse til disse to barna. Halvparten eller alle er reglen her i huset. Men jeg sier ikke at ho må invitere alle ho har vært i bursdag til. Det er hennes valg hvem ho vil invitere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Samme spærsmål til deg, som til ariadne: Ville du tatt det opp med foreldrene til barnet som inv iterer 10 av 12, og altså ikke ditt barn, ville du tatt det opp med skolen, eller bare latt det gå og forklart barnet ditt at det ikke nytter å bli likt av alle, og at det at noen gjør dumme ting ikke er noe å bry seg om? Det hører med til historien at dette utelatte barnet er et populært barn til vanlig, men at dette bursdagsbarnet nr. 2, aldri har likt det, og gitt uttrykk for det fra første stund. Jeg tok dette opp med foreldrene til en gutt i klassen til gutten min - da han for andre år på rad utelot 2 stk. Jeg gruet meg veldig til samtalen, men det var hun som ble flau. Året etter inviterte han alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 10 av 12 er uakseptabelt for meg i alle normale tilfeller. Jeg hadde ikke laget noen stor sak ut av det i et engangstilfelle. Hadde det blitt et mønster (f.eks. at de samme ble systematisk utelatt eller det generelt var mye styr med sånt i klassemiljøet), kunne jeg tatt opp saken mer generelt. Hvis folk (tenker mest på foreldrene) har så lite gangsyn at de utelukker 1-2 stk (antar dette er jenter?), kan det gjøre vondt verre å bråk om det. Jenter kan holde slike konflikter ved like mye lenger enn en bursdag egentlig er samtaleemne, dersom man puster på ilden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 hadde invitert alle guttene tenker jeg.. eller noen gutter og noen jenter. De han hadde fått invitasjon av ville jeg invitert igjen, hvis dette ikke hadde vært en unge som absolut ikke gikk sammen med sønnen, eller som jeg ikke hadde synes noe om.. (dårlig oppførsel, frekk, fæl mopt andre unger f.eks.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 10 av 12 er uakseptabelt for meg i alle normale tilfeller. Jeg hadde ikke laget noen stor sak ut av det i et engangstilfelle. Hadde det blitt et mønster (f.eks. at de samme ble systematisk utelatt eller det generelt var mye styr med sånt i klassemiljøet), kunne jeg tatt opp saken mer generelt. Hvis folk (tenker mest på foreldrene) har så lite gangsyn at de utelukker 1-2 stk (antar dette er jenter?), kan det gjøre vondt verre å bråk om det. Jenter kan holde slike konflikter ved like mye lenger enn en bursdag egentlig er samtaleemne, dersom man puster på ilden. ''Jenter kan holde slike konflikter ved like mye lenger enn en bursdag egentlig er samtaleemne, dersom man puster på ilden.'' Absolutt!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synes jeg Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 hadde invitert alle guttene tenker jeg.. eller noen gutter og noen jenter. De han hadde fått invitasjon av ville jeg invitert igjen, hvis dette ikke hadde vært en unge som absolut ikke gikk sammen med sønnen, eller som jeg ikke hadde synes noe om.. (dårlig oppførsel, frekk, fæl mopt andre unger f.eks.) Selv om foreldrene til et barn godtar at barnet får invitere 10 av 12, og ikke viser større gangsyn, synes jeg det er viktig at ved neste korsvei blir disse ungene likevel invitert i bursdag. En kan ikke synke ned på samme uvettige nivå. Man kunne løst akkurat det ved å invitere halve gjengen, men inviterer en så godt som alle bør_ alle_ inviteres, uansett forhistorie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Å inviterer ti av tolv er aldri greit. Våre barn må enten invitere under halve gruppen (enten det gjelder klassen, de av samme kjønn i klassen eller fotballaget) eller hele. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg ville aldri latt mine barn invitere 10 av 12 barn, uansett forhistorie mht hvem som har blitt bedt hvor. Jeg ville ha tatt det opp med foreldrene til det barnet som inviterte også, om det hadde hendt mitt barn. Men jeg ville ha gjort det såpass diskret at ikke mitt barn fikk med seg akkurat det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.