Gå til innhold

Skal jeg tørre å slippe han i bade-bursdag?

Gjest sdfm

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 10 år er invitert i bade-bursdag i helga,,, Han kan svømme, men er ikke kjempe god til det...

Jeg er engstelig, ja redd for at han skal drukne hvis han går i basseng-bursdag...

Sliter litt psykisk... Bør jeg la han gå eller holde han hjemme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville latt ham gå hvis han vil selv, men ville kanskje vurdert muligheten av å bli med selv for å passe på fra land hvis du er urolig, hvis ikke sønnen din syns det er flaut.

Uansett kan du jo gjøre foreldrene til bursdagsbarnet oppmerksom på at de kanskje følger ekstra med på gutten din, hvis det får deg til å føle deg litt tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby deg å være med, det setter sikkert foreldrene pris på. Til gutten kan du jo bare si at du har tilbudt deg å hjelpe til.

Ellers hadde jeg spurt hvor mange barn som er bedt, og hvor mange voksne som vil være tilstede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kommer det an på størrelsen på bassenget, reglene i svømmehallen, antall voksne og antall barn i bursdagen.

Jeg har en gang vært bekymret for å sende min sønn i badebursdag, da gikk jeg med lillebroren i svømmehallen samtidig slik at jeg kunne holde et øye med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kommer det an på størrelsen på bassenget, reglene i svømmehallen, antall voksne og antall barn i bursdagen.

Jeg har en gang vært bekymret for å sende min sønn i badebursdag, da gikk jeg med lillebroren i svømmehallen samtidig slik at jeg kunne holde et øye med han.

De er tre gutter som feirer sammen, så regner med det blir "mange" voksne til å passe på, de kommer ca 28 barn i bursdagen....

TUSEN TAKK TIL ALLE SOM SVARER :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Så klart han skal få gå.

Det er sikkert nok voksne der til å passe på, ellers regner jeg med at de ikke hadde arrangert en slik bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde presisert at han skulle følge evt. regler som de voksne kom med, og at han ikke skulle prøve på noe han egentlig ikke mestrer for å spille tøff, og sendt ham av gårde.

Men jeg har generelt lavt hysterinivå. Det går som regel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt ham gå hvis han vil selv, men ville kanskje vurdert muligheten av å bli med selv for å passe på fra land hvis du er urolig, hvis ikke sønnen din syns det er flaut.

Uansett kan du jo gjøre foreldrene til bursdagsbarnet oppmerksom på at de kanskje følger ekstra med på gutten din, hvis det får deg til å føle deg litt tryggere.

''men ville kanskje vurdert muligheten av å bli med selv for å passe på fra land hvis du er urolig, hvis ikke sønnen din syns det er flaut.''

*hehe* Jeg hadde _aldri_ fått lov til å vise meg i en bursdag poden var i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at dette er i et svømmeanlegg der det er badevakter? I så fall så har badevaktene ansvar.

Hos oss setter de inn ekstra badevakter når det er barn som feirer bursdag.

Så lenge barnet kan svømme ok, så hadde jeg sendt ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vær med

Min tiåring er også dårlig til å svømme. Jeg blir derfor alltid med i badebukser. De fleste foreldre er bare glad for å ha med flere voksne til å passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fargeklatten

Kanskje du skulle tenkt på at ditt barn skulle blitt bedre til å svømme før fyllte 10 år. Det er sen alder når barnet ikke mestrer dypet godt nok.

Jeg hadde vært mer redd for å sende ham på skoleturer før sommeren. Da blir det ofte badet i sjøen og det er mye mer farlig.

I bassenget må det være noen som har godkjente svømmekurs for at barna skal få lov til å bruke svømmehallen. Om det er badevakter eller foreldre er jo det samme hvis papiret er i orden.

Dessuten oppdager man et barn på bunnen av bassenget fortere enn om det hadde skjedd ute. Så det er ikke ofte det går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skulle tenkt på at ditt barn skulle blitt bedre til å svømme før fyllte 10 år. Det er sen alder når barnet ikke mestrer dypet godt nok.

Jeg hadde vært mer redd for å sende ham på skoleturer før sommeren. Da blir det ofte badet i sjøen og det er mye mer farlig.

I bassenget må det være noen som har godkjente svømmekurs for at barna skal få lov til å bruke svømmehallen. Om det er badevakter eller foreldre er jo det samme hvis papiret er i orden.

Dessuten oppdager man et barn på bunnen av bassenget fortere enn om det hadde skjedd ute. Så det er ikke ofte det går galt.

Selvfølgelig lar du ham dra! Han kan jo svømme! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Guttungen var i badebursdag, feiret en 9 års dag. Gikk så fint atte, de ble passet på av voksne.

Ei mor var veldig bekymret, så hun pratet med mammaen til bursdagsbarnet først, og fikk dermed roet seg når hun fikk vite at det var voksne som passet på.

Vil han ikke bli veldig lei seg dersom du nekter han? Jeg hadde latt han gå, men du kan forklare at han må oppføre seg, overholde regler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han dra uten noe som helst om og men eller formaninger. Den eneste formaningen som er tillatt er 'Ha det kjempekjekt!" Ikke et ord om å være forsiktig eller oppføre seg pent.

Og _ikke_ bli med for å passe på.

De som holder badebursdag har sikkert tenkt på sikkerhet. Dessuten passer badevaktene godt på.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange som vil ha en bekymret forsiktig-forsiktig-mamma med seg i badebursdag.

Mamma bør heller være hjemme å øve seg på å ikke være så bekymret.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...