Gå til innhold

trådløse telefoner

Gjest stråleredd

Anbefalte innlegg

Gjest stråleredd

Den gamle trådløse telefonen vår virker dårlig. Vi vil derfor kjøpe ny. Jeg bruker en god del tid i telefonen og skulle derfor hatt en trådløs telefon som stråler minst mulig. Har noen noen tips for hva som da er bra? Finnes det trådløse telefoner som har like lite stråler som en vanlig hustelefon med ledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, hvis jeg skulle vært bekymret for noe slikt, ville jeg rengjort insiden av døren til mikrobølgeovnen. Strålingen som lekker ut er langt, langt større.

Trådløse telefoner stråler lite; jeg vet ikke om de selger trådløse telefoner på 800 MHz-båndet fremdeles; hvis ikke tipper jeg at DECT-telefoner (som mobiltelefoner) sender mye svakere jo nærmere basestasjonen sin de er.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stråleredd

For det første, hvis jeg skulle vært bekymret for noe slikt, ville jeg rengjort insiden av døren til mikrobølgeovnen. Strålingen som lekker ut er langt, langt større.

Trådløse telefoner stråler lite; jeg vet ikke om de selger trådløse telefoner på 800 MHz-båndet fremdeles; hvis ikke tipper jeg at DECT-telefoner (som mobiltelefoner) sender mye svakere jo nærmere basestasjonen sin de er.

Med vennlig hilsen

Takk for informasjon. Har ikke vasket innenfor døren i mikroen enda men har tatt ut av kontakten og skal bruke den minst mulig. Mener å ha hørt at mikrobølgeovner også kan avgi stråler selv om bare kontakten er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon. Har ikke vasket innenfor døren i mikroen enda men har tatt ut av kontakten og skal bruke den minst mulig. Mener å ha hørt at mikrobølgeovner også kan avgi stråler selv om bare kontakten er i.

Neida, mikrobølgeovner er helt greie, og stråler ikke så lenge døren lukkes ordentlig.

Ikke vær redd!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, mikrobølgeovner er helt greie, og stråler ikke så lenge døren lukkes ordentlig.

Ikke vær redd!

Med vennlig hilsen

Ikke alle som er enige i det: http://www.sandnesposten.no/modules/module_123/proxy.asp?C=303&I=34321&D=2&mid=525

I begynnelsen av 1990-tallet forsket sveitsiske Dr. Hans Hertel på hvordan mikrobølgemat påvirket kroppens system. Hans forskning fikk skremmende resultater og konklusjonen var at “Tilbereding av mat i mikrobølgeovn endrer matvarens struktur og medførte endringer i testpersonenes blod, og at endringene var sykdomsfremkallende.” Så snart han offentliggjorde resultatene kom bransjen etter ham og det ble en lang rettssak og det hele endte opp i den Europeiske menneskerettighetsdomstol. Her vant Hegel og fikk en stor erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som er enige i det: http://www.sandnesposten.no/modules/module_123/proxy.asp?C=303&I=34321&D=2&mid=525

I begynnelsen av 1990-tallet forsket sveitsiske Dr. Hans Hertel på hvordan mikrobølgemat påvirket kroppens system. Hans forskning fikk skremmende resultater og konklusjonen var at “Tilbereding av mat i mikrobølgeovn endrer matvarens struktur og medførte endringer i testpersonenes blod, og at endringene var sykdomsfremkallende.” Så snart han offentliggjorde resultatene kom bransjen etter ham og det ble en lang rettssak og det hele endte opp i den Europeiske menneskerettighetsdomstol. Her vant Hegel og fikk en stor erstatning.

Den der er skrevet av noen som overhodet ikke forstår hvordan en mikrobølgeovn fungerer, og hvorfor maten blir varm.

Og hadde mat fra mikrobølgeovner forårsaket kreft, så ville det vært avslørt for lengst.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...