alice Skrevet 5. september 2001 Del Skrevet 5. september 2001 Hei! Jeg ammer mitt andre barn, som nå er blitt 9 mnd gammel. Han er veldig glad i puppen og det er stort sett bare morsmelk han får å drikke. Ammer han i alle fall 5-6 ganger om dagen på begge bryst. Kan jeg stole på at han får i seg nok drikke da? Kan jeg bruke vanlig melk i grøt nå? Har ikke overskudd til å pumpe. For variasjonen sin del har jeg lyst å prøve Nestle grøter som skal blandes med melk. Nå er det bare 2 mnd til jeg skal begynne å jobbe igjen og da blir jeg jo tvunget til å trappe ned på ammingen. Hvor lenge på forhånd bør jeg venne han av med pupp på dagtid? Vil fortsette å amme morgen og ettermiddag/kveld. Er redd for brystbetennelse da jeg har fått dette flere ganger når melken har hopet seg opp. Jeg er overbevist om at ammingen har hjulpet meg å ta av etter fødselen. Likevel har jeg kanskje vent meg til litt for mye søtsaker...Er det slik at når jeg slutter å amme så må jeg legge om til et sunnere kosthold også? Siden barnet ikke hjelper meg med å bli kvitt kaloriene, altså.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34623-han-vil-nok-aldri-slutte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild Alquist, Helsesøster Skrevet 5. september 2001 Del Skrevet 5. september 2001 Kjære alice. Han får nok melk fra deg, vend han til å drikke vann til det første måltidet du kutter ut. Vann er fint å gi mellom måltidene hvis barnet er tørst.Anbefales å vente til barnet er 12 mnd før du gir han H-melk. Bruk grøter som skal tilsettes vann hvis du ikke vil pumpe.Når du skal trappe ned, beregn 1-2 uker på hvert måltid. Ta eventuellt med en pumpe på jobben i starten hvis du får brystspreng.God ide å legge om til et sunnere kosthold uansett om du ammer eller ikke for din egen helses skyld. Hva med å bytte søtsakene ut med frukt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34623-han-vil-nok-aldri-slutte/#findComment-133551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.