Gjest regnskapslærlingen Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Hvorfor heter det Reskontro og ikke Restkonto? 0 Siter
Gjest Brukte Google... Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Fra Wikipedia: Reskontro (fra italiensk riscontro som betyr møte, kontroll, granskning, sammenligning). Det betyr ikke restkonto, det er en oppsplitting av en hovedkonto i flere underkonti. 0 Siter
Gjest regnskapslærlingen Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Fra Wikipedia: Reskontro (fra italiensk riscontro som betyr møte, kontroll, granskning, sammenligning). Det betyr ikke restkonto, det er en oppsplitting av en hovedkonto i flere underkonti. Da trenger vi jo ikke forum da, om alle bar ekunne brukt google. Jeg fikk egentlig ikke noe svar jeg skjønte noe av. Så håpet var at en som er regnskapskyndig kunne svare slik at en kunne forstå.. 0 Siter
Gjest Brukte Google... Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Da trenger vi jo ikke forum da, om alle bar ekunne brukt google. Jeg fikk egentlig ikke noe svar jeg skjønte noe av. Så håpet var at en som er regnskapskyndig kunne svare slik at en kunne forstå.. ''Da trenger vi jo ikke forum da, om alle bar ekunne brukt google.'' Det er ihvertfall mange spørsmål som kunne vært unngått om man hadde googlet litt først. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Jeg har også lurt på hvorfor det heter reskontro, og jeg har ført regnskap i de siste 40 årene. I ordboken er ordet definert slik: '' reskon'tro m1 (fra it., eg 'kontroll') bokføringsbok el. kontokort der en fører detaljert regnskap for hver enkelt forretningsforbindelse '' Da gir ordet litt mening, at det egentlig betyr kontroll, at en holder kontroll på transaksjonene for hver enkelt kunde eller leverandør. 0 Siter
Gjest regnskapslærlingen Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Jeg har også lurt på hvorfor det heter reskontro, og jeg har ført regnskap i de siste 40 årene. I ordboken er ordet definert slik: '' reskon'tro m1 (fra it., eg 'kontroll') bokføringsbok el. kontokort der en fører detaljert regnskap for hver enkelt forretningsforbindelse '' Da gir ordet litt mening, at det egentlig betyr kontroll, at en holder kontroll på transaksjonene for hver enkelt kunde eller leverandør. Takk for svar ) Da ble det mer mening ) Vi har tatt over vårt eget regnskap, så vi sliter litt med enkelte ting ) Så vi skulle hatt en vi kunne spørre, så vi spør her inne inntil videre ) (driver et lite firma) 0 Siter
Gjest Brukte Google... Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Takk for svar ) Da ble det mer mening ) Vi har tatt over vårt eget regnskap, så vi sliter litt med enkelte ting ) Så vi skulle hatt en vi kunne spørre, så vi spør her inne inntil videre ) (driver et lite firma) Og hadde du orket å slå opp på Wikipedia, så hadde du fått forklaringen for lenge siden. 0 Siter
Gjest regnskapslærlingen Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Og hadde du orket å slå opp på Wikipedia, så hadde du fått forklaringen for lenge siden. Du er jo direkte ufin. Hva medå kanalisere denne voldsomme energien i noe nyttig? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.