Gå til innhold

Synes dere denne er fin nok?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

En venninne av meg skal i et ganske kjent bryllup til sommeren, og sliter litt med hva hun skal ha på seg. Antrekk er smoking og lang kjole, og bryllupet er i utlandet.

Hun har kjøpt en kjole fra Mango. Jeg finner desverre ikke akkurat kjolen men den likner på denne i formen

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://i244.photobucket.com/albums/gg11/shiningtrends/mango_dresses_spring_2009_1.jpg&imgrefurl=http://www.shiningtrends.com/hottest-items-this-season/maxi-dresses-by-mango/&usg=__5_1R6kT5sV3z3EZ-KgXvCsFDfqY=&h=456&w=626&sz=138&hl=no&start=23&um=1&itbs=1&tbnid=IHdxboAfmFZIUM:&tbnh=99&tbnw=136&prev=/images%3Fq%3Ddress%2Bmango%26start%3D18%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1

(første til høyre)

Kjolen er 100% silke, og går i blått, sennepsgult, og grønt med en god del mønster. Jeg mener den ikke er ”fin” nok i denne anledningen. Hadde kjolen vært ensfarget så hadde det kanskje vært greit men det er den ikke. Jeg ser for meg at det er en kjole man kan ha lave sandaler til og bruke en varm sommerdag.

Kjæresten hennes mener det samme som meg. Hun selv er litt usikker. Hva synes dere?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

14

• morsan

6

• Mandolaika

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, denne kjolen er kanskje ikke akkurat hva jeg ville valgt i bryllupet til Victoria og Daniel! :P

Gjest mener jeg
Skrevet

Fin kjole, men jeg er enig med deg i at den ikke passer så godt i et slikt bryllup. For casual.

Skrevet

For casual, ikke stilfull nok til et bryllup.

Skrevet

Jeg syns kanskje ikke den er "pen" nok til den type bryllup. (tror jeg vet hvilket bryllup hun skal i) ;o)

Hva med å google brudens navn og sjekke hva slags antrekk hun har brukt i andre kjendisbryllup tidligere? Hvis venninna di får tak i en kjole som ligner noe bruden tidligere har brukt, så kan hun vel umulig gjøre noe feil?? :o)

Mary Poppins
Skrevet

Nei, denne kjolen er kanskje ikke akkurat hva jeg ville valgt i bryllupet til Victoria og Daniel! :P

Det er ikke Victoria og Daniel :-) Vil påstå det er større ;-)

Mary Poppins
Skrevet

Fin kjole, men jeg er enig med deg i at den ikke passer så godt i et slikt bryllup. For casual.

Godt å se andre som er enig med meg:)

Mary Poppins
Skrevet

For casual, ikke stilfull nok til et bryllup.

Takk, det samme mener jeg :)

Mary Poppins
Skrevet

Hehe hva er det jeg skrev nå, det er absolutt ikke større. Men kanskje mer kostbart var det jeg mente. Men _ikke_ større.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg syns kanskje ikke den er "pen" nok til den type bryllup. (tror jeg vet hvilket bryllup hun skal i) ;o)

Hva med å google brudens navn og sjekke hva slags antrekk hun har brukt i andre kjendisbryllup tidligere? Hvis venninna di får tak i en kjole som ligner noe bruden tidligere har brukt, så kan hun vel umulig gjøre noe feil?? :o)

Ja det er en idé, skal tipse henne om det :)

Skrevet

Jeg synes kjolen er en grei sommerkjole, men ikke som lang kjole når antrekket er smoking.

Skrevet

Som jeg ser den for meg er den nydelig! Og med en liten ensfarget bolero over blir den passe tekkelig til middagen også. :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Dette er hva skikk-og-bruk-mafiaen sier om kleskode "antrekk smoking":

''Damer bærer lang kjole, som dog ikke skal være gulvlang eller like flott og påkostet som til galla. Damer kan også ha kortere kjole, knekort, men ikke lårkort. Kjolen kan gjerne være festfin og eventuelt med glitter. Ved kleskode smoking brukes ikke hansker.''

Det er med andre ord en viss valgfrihet i henhold til etiketten. Men når det er sagt, har jeg nettopp valgt bort en ganske lik kjole som alternativ til et sommerbryllup jeg skal i. Jeg synes maxikjolene er kjempefine, men tenker at dersom jeg kan bruke kjolen med sandaler og olajakke til hverdags, er det ikke helt hva jeg er ute etter i bryllupssammenheng.

Skrevet

Takk, det samme mener jeg :)

Bryllupet til Petter Stordalen og Gunhild Melhus? :-)

Mary Poppins
Skrevet

Som jeg ser den for meg er den nydelig! Og med en liten ensfarget bolero over blir den passe tekkelig til middagen også. :o)

Kjolen er nydelig, ingen tvil om det :-) Hun er høy og veldig slank så hun ser utrolig flott ut i den.

Det er bare det at jeg ikke synes den er pyntet nok, siden antrekk er smoking.

Skrevet

Enig med deg. Dette er en vanlig sommerkjole, ikke noe man drar på seg når antrekket skal være smoking.

Mary Poppins
Skrevet

Dette er hva skikk-og-bruk-mafiaen sier om kleskode "antrekk smoking":

''Damer bærer lang kjole, som dog ikke skal være gulvlang eller like flott og påkostet som til galla. Damer kan også ha kortere kjole, knekort, men ikke lårkort. Kjolen kan gjerne være festfin og eventuelt med glitter. Ved kleskode smoking brukes ikke hansker.''

Det er med andre ord en viss valgfrihet i henhold til etiketten. Men når det er sagt, har jeg nettopp valgt bort en ganske lik kjole som alternativ til et sommerbryllup jeg skal i. Jeg synes maxikjolene er kjempefine, men tenker at dersom jeg kan bruke kjolen med sandaler og olajakke til hverdags, er det ikke helt hva jeg er ute etter i bryllupssammenheng.

’’Jeg synes maxikjolene er kjempefine, men tenker at dersom jeg kan bruke kjolen med sandaler og olajakke til hverdags, er det ikke helt hva jeg er ute etter i bryllupssammenheng.’’

Det er akkurat det jeg mener også. Denne kjolen er nydelig, men hun kan fint ha lave sandaler og olajakke til også. Dette er grunnen til at jeg mener den ikke er pyntet nok i en slik sammenheng. Så da er vi enige :-)

Mary Poppins
Skrevet

Bryllupet til Petter Stordalen og Gunhild Melhus? :-)

;-)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes kjolen er en grei sommerkjole, men ikke som lang kjole når antrekket er smoking.

Takk for svar. Helt enig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...