Zelda77 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg har en gutt på 8 år. Han har veldig lyst til å gå på tivoli med kompisen sin på 9 år. De ønsker da å gå aleine. Om de får lov å gå så kommer jeg og moren til kompisen til å kjøre dem til tivoliet. Kjøpe hver sitt billett hefte til dem og gi dem litt penger. Gutten min kommer til å få en mobil så han kan ringe meg om det skulle være noe. Jeg kommer til å være på butikken å handle, som ikke er mer enn 10min gange unna tivoliet. Begge guttene er fornuftige, så jeg ser ikke for meg at de vil komme til å gå noen andre plasser. Begge guttene får lov å være hjemme aleine opp til 2 timer om de ønsker det. Jeg er likevel veldig usikker. Det er stor forskjell på å være hjemme aleine og det å gå aleine på tivoli. De kommer til å bli hentet etter 1 time. Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Kommer helt an på hvor dette tivoliet er, og hvor stort det er. Tusenfryd: Nope. Her i byen (litt over liten by): Jepp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville latt være, nettopp fordi du er veldig usikker. Hvis du ikke hadde vært usikker, ville jeg gjort det, for da hadde du følt deg komfortabel med å gjøre dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg hadde ikke gjort det. Jeg er kanskje litt hønemor og syns tivoli har litt for stor risiko for uhell og skader for to små gutter uten voksentilsyn... Radiobiler, luftgevær, karuseller osv. :-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Kommer helt an på hvor dette tivoliet er, og hvor stort det er. Tusenfryd: Nope. Her i byen (litt over liten by): Jepp. ''Tusenfryd: Nope. Her i byen (litt over liten by): Jepp.'' Jeg syns ikke disse små, omreisende tivoliene virker så veldig trygge, jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Kommer helt an på hvor dette tivoliet er, og hvor stort det er. Tusenfryd: Nope. Her i byen (litt over liten by): Jepp. Det er et lite tivoli. Tror det er deler av Lunds tivoli som kommer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det kommer jo litt an på hvor og hvor stort det er. Hvor oversiktlig etc. Ulykker ville jeg ikke bekymret meg så mye for. De kan like godt skje om jeg er med. Guttene hadde jeg stolt på. Jeg hadde vel vært mer i tvil om jeg kunne stole på alle voksne som var der. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 kommer litt an på tidspunktet også da, syns jeg. Tidlig på ettermiddagen er det som regel litt mindre folk og litt mer rolige forhold. Og siden du er i nærheten tror jeg nok jeg ville latt dem gå, med streng beskjed om å ringe hver halvtime. Siden de vanligvis er fornuftige gutter er det vel ikke stor sannsynlighet at de skulle finne på så mye sprell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Ja, jeg hadde nok tillatt det. Under forutsetning at guttene kan stoles på, tivoliet er av mindre størrelse slik at de ikke kan gå seg bort e.l. Og at det er på ettermiddagen, gjerne midt i uka. Ofte endel ungdommer på kvelden, og noen ganger alkohol, spesielt da på helg, og den typiske festedagen i uka. Her er det det onsdagen, der jeg bodde før, var det torsdag. Uansett, så gjaldt det jo kvelden. Jeg hadde nok gjort som deg, vært tilgjenglig noen minutter unna. Hadde også avtalt med guttene at jeg kunne ringe dem, og de ikke måtte nøle med å ringe meg dersom det er noe. Ja, og vite at de mestret bruk av mobiltelefon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg hadde nok gjort det, hvis jeg hadde stolt på at de holdt avtalen. Men det hadde skjedd helt i starten av åpningstiden, ikke om kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Interessant!!! :-) Regner med at akkurat den samme problemstillingen dukker opp her i løpet av våren... Men da med jenta på 8.. Jeg kommer til å gjøre slik som du, og ho får gå dit med det samme det åpner.. Lykke til! Det går nok bra!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg hadde latt guttene være alene om de ønsket dette. Ulykker på tivoliet kan skje uansett om en voksen er med eller ikke. Personlig tenker jeg sjelden på hva som kan gå galt i slike situasjoner. Alle mine barn elsker tivoli og har kjørt alskens karuseller siden de var en neve stor. De har de sikkert etter moren sin.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Tusen takk for alle svar. Jeg tror nok jeg kommer til å la han gå. Er fortsatt litt usikkker men det er som Pielilll sier: En ulykke kan skje om jeg er der også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Det er et lite tivoli. Tror det er deler av Lunds tivoli som kommer Da bor dere sannsynligvis på en relativt liten plass, der ungene vil kjenne mange andre som er der. Det ville vært helt OK for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 ''Tusenfryd: Nope. Her i byen (litt over liten by): Jepp.'' Jeg syns ikke disse små, omreisende tivoliene virker så veldig trygge, jeg da... Men tryggere blir de vel neppe om mor er med heller? Enten tar man sjansen og bruker karusellene, eller man lar være. Jeg hadde sendt barna i en slik situasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 1 time alene på tivoli med en voksen 10 minutter unna - jo det hadde jeg nok antatt at gikk greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Men tryggere blir de vel neppe om mor er med heller? Enten tar man sjansen og bruker karusellene, eller man lar være. Jeg hadde sendt barna i en slik situasjon. ''Men tryggere blir de vel neppe om mor er med heller?'' Det er vel ikke uvanlig at barn oppfører seg litt forskjellig i en setting uten voksne enn hvis mor står "ring side" og ser på. Gutter på 9 år kan bl.a. finne på å utfordre hverandre og tøffe seg. Så nei, jeg ville ikke latt dem dra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 ''Men tryggere blir de vel neppe om mor er med heller?'' Det er vel ikke uvanlig at barn oppfører seg litt forskjellig i en setting uten voksne enn hvis mor står "ring side" og ser på. Gutter på 9 år kan bl.a. finne på å utfordre hverandre og tøffe seg. Så nei, jeg ville ikke latt dem dra. Det er jo helt greit at du tenker sånn, men det kan jo også være at guttene vil ta mer ansvar, være bevisst at de ikke har noen som passer på - og oppfører seg mer forsiktig. Her inne svarer vi ut fra hva vi selv har opplevd, våre egne unger og oss selv, og sånn må det neste bare være. Jeg hadde sagt ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Vesla på 9 fikk være alene på tivoli sammen med ei venninne, begge fyller 10 i år. Jeg følte meg ikke komfortabel med å reise hjem (rundt 30 minutters gange unna), men satte meg på en kafè i nærheten (noen minutter å gå derfra). I tillegg hadde de med mobiltelefon. Det gikk veldig bra, og vesla tok noen karuseller jeg aldri hadde trodd hun kom til å tørre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.