Gå til innhold

Anbefale et bra kamera

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Kan noen anbefale et bra digitalt kamera (ikke speilrefleks)? Jeg vil gjerne ha 3" eller mer LCD skjerm. Helst et kamera som tar flatterende bilder ;-)

Gjest Kanskje til hjelp
Skrevet

Canon Powershot S90. 3 tommer skjerm. Lite og med lekker design. Og sist men ikke minst, god bildekvalitet.

Mary Poppins
Skrevet

Det finnes ingen kompaktkamera som slår Lumix (om du ikke går for en Leica til over 10.000)

Hvilket Lumix du skal kjøpe, avhenger av om du vil ha ultravidvinkel-moderat tele eller moderat vidvinkel-kraftig tele.

http://www.pixmania.com/no/no/rf/panasonic-tz7/1659__1?srcid=1918&mctag=ref_goog_481&gclid=CMPxrtCZpaECFYIsDgod_jPywQ

Takk for svar. Som jente bryr jeg meg litt om design, og jeg liker ikke designet på dette kamera, hva er poenget med den bulken på siden liksom?

Når det er sagt har jeg lest at Lumix er et meget bra kamera. Det står altså mellom Lumix eller Canon Ixus tror jeg. Jeg tenkte holde meg under kr 2000, da jeg ikke er den ivrigste til å ta bilder:)

Mary Poppins
Skrevet

Canon Powershot S90. 3 tommer skjerm. Lite og med lekker design. Og sist men ikke minst, god bildekvalitet.

Takk for svar. Den så bra ut men er nok i øverste prisklasse enn hva jeg hadde tenkt. Målet er å se om jeg kan finne et ok kamera til under kr 2000, da jeg ikke er den ivrigste til å ta bilder:-)

Skrevet

Takk for svar. Som jente bryr jeg meg litt om design, og jeg liker ikke designet på dette kamera, hva er poenget med den bulken på siden liksom?

Når det er sagt har jeg lest at Lumix er et meget bra kamera. Det står altså mellom Lumix eller Canon Ixus tror jeg. Jeg tenkte holde meg under kr 2000, da jeg ikke er den ivrigste til å ta bilder:)

Jeg har et knallrosa Canon Ixus 95 IS

http://www.elkjop.no/product/foto-video/digitalkamera/IXUS95PINK/canon-ixus-95-is

Jeg tror det er dette, har det ikke for hånden akkurat nå. Er kjempefornøyd! :o) Det kommer i flere farger da, men min kjære mente jeg måtte ha et "jentekamera" så derfor kjøpte han knallrosa. *hehe* Hadde et Canon Ixus 50 fra før, men det har med årene (det er 5 år nå) fått veldig dårlig batterikapasitet i kulda. Batteriet på det nye varer kjempelenge før det må lades, selv i -15!

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har et knallrosa Canon Ixus 95 IS

http://www.elkjop.no/product/foto-video/digitalkamera/IXUS95PINK/canon-ixus-95-is

Jeg tror det er dette, har det ikke for hånden akkurat nå. Er kjempefornøyd! :o) Det kommer i flere farger da, men min kjære mente jeg måtte ha et "jentekamera" så derfor kjøpte han knallrosa. *hehe* Hadde et Canon Ixus 50 fra før, men det har med årene (det er 5 år nå) fått veldig dårlig batterikapasitet i kulda. Batteriet på det nye varer kjempelenge før det må lades, selv i -15!

Har sett på det men skulle ønsker skjermen var litt større en 2,5":-/ Men jeg liker veldig godt at det kommer i forskjellige farger - det er et stort pluss ;-) Jeg ser at det kamera har kommet ganske bra ut i tester også, så det er absolutt under vurdering:)

Skrevet

Og er du fornøyd ?:)

Jeg betalte 2900 tror jeg. Men det var med ekstra batteri. Og jeg fikk det fritt levert til valgfri adresse. Kjøpte det fra den Sony-siden.

Jeg er fornøyd så langt jeg har rukket å bli kjent med kameraet, hvis jeg kan si det sånn. Har ikke fått prøvd det veldig mye ennå.

Liker at jeg kan snorkle med det, miste det i bakken, støve det ned, ta det med ut om vinteren og la det ligge i sola om sommeren :-D

Og skjermen er stor. Det er jo nesten ingen knapper på kameraet, bare touch-screen (synes menyene er veldig enkle å bruke)

Ja, også tar det noen skikkelig kule panoramabiler!

Skrevet

Vi har et Ixus, og er kjempefornøyd. Mye bra for ikke så alt for mye penger :) Det tåler en støyt også :)

Skrevet

Vi hadde canon ixus tidligere og var veldig fornøyd med det. Det ble dessverre ødelagt, og vi kjøpte Lumix-kamera i fjor sommer. Det er vi ikke så fornøyd med, så jeg har mest lyst på et nytt canon ixus.

Jeg synes det er vanskligere å få tatt gode bilder med lumix, mulig at vi må lese bruksanvisningen litt mer nøye.

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med mitt panasonic lumix dmc tz7!

Skrevet

Designet har vel ikke noe å si?!?! Det ser ut som et godt gammelt kamera med filmrull. Go for it!

Gjest Dia-jenta
Skrevet

En psykolog som bruker tittelen sin for å anbefale et kamera? Hahaha, lurer på om han blir sponset ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...