Gå til innhold

Anbefale et bra kamera

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med mitt panasonic lumix dmc tz7!

Ja, Lumix-kameraene er bra.

Skrevet

Canon Ixus modellene gjør en strålende jobb. Jeg har ett, jentungen har ett og har også sett mange flotte som er tatt av min venninne.

Canon Powershot er også veldig praktisk. Det kan ta bilder under vann.

http://www.online.no/tips_rad/foto/undervannskameraer.jsp (det nederste på dette bildet)

Det tar fine bilder, og er utrolig praktisk da det tåler "alt".

Mary Poppins
Skrevet

Canon Ixus modellene gjør en strålende jobb. Jeg har ett, jentungen har ett og har også sett mange flotte som er tatt av min venninne.

http://www.online.no/tips_rad/foto/undervannskameraer.jsp (det nederste på dette bildet)

Takk for svar. Jeg tror kanskje jeg ender opp med Canon Ixus ja :)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med mitt panasonic lumix dmc tz7!

Takk for svar. Jeg har inntrykk av at hvis man skal gå for Lumix så bør man gå for de modellene som er ganske stive i pris? Jeg tenkte holde meg til maks Kr 2000 da jeg ikke bruker kamera så veldig mye, men greit å ha :-)

Skrevet

Takk for svar. Jeg tror kanskje jeg ender opp med Canon Ixus ja :)

Da anbefaler jeg deg også å lese bruksanvisningen til dette. Kameraet har en god del ferdige innstillinger som gjør bildene mye bedre.

Nattbilder, snøbilder, fyrverkeri, ekstra blå/grønn/rød farge, macro osv.

Gjest les igjen
Skrevet

En psykolog som bruker tittelen sin for å anbefale et kamera? Hahaha, lurer på om han blir sponset ;-)

Eh, nei. Han er psykiater, men han bruker ikke tittelen sin. Se en gang til: "Nils Håvard Dahl, privat "

Gjest Elextra
Skrevet

En psykolog som bruker tittelen sin for å anbefale et kamera? Hahaha, lurer på om han blir sponset ;-)

For det første er han ikke psykolog, men psykiater, for det andre går det tydelig frem at han her ikke svarer som en :-)

Skrevet

Vi er godt fornøyde med vårt Olympus Mju, det tåler både vann og fall fra inntill 1,5 meter. Veldig greit å slippe å være så forsiktige med det :o) Bruker litt for lang tid på autofokus syns jeg, det er eneste minus.

Gjest fhgyjjd
Skrevet

For det første er han ikke psykolog, men psykiater, for det andre går det tydelig frem at han her ikke svarer som en :-)

han kan da bruke et annet privat nick han som alle andre???

Skrevet

Vi har det Olympuskameraet som er med der. Helt supert :o) Det kommer også i mange farger.

Mary Poppins
Skrevet

Vi er godt fornøyde med vårt Olympus Mju, det tåler både vann og fall fra inntill 1,5 meter. Veldig greit å slippe å være så forsiktige med det :o) Bruker litt for lang tid på autofokus syns jeg, det er eneste minus.

Takk for forslag. Jeg har fortsatt ikke gått til innkjøp av kamera enda så jeg skal sjekke ut forslaget ditt også :-)

Skrevet

signerer på den - har hatt veldig stor glede av et litt solid og vanntett kamera på vååte teltturer, fotturer, seilturer osv. Også moro å ta bilder mens man bader. :-) Dette er jo egenskaper som også andre vanntette kameraer har da, men jeg har Olympus Mju Tough, så da er dét min referanse.. Så ingen tvil om at vanntett kamera er topp ihvertfall.

På maks oppløsning bruker Olympus Mju noe lang tid på å lagre bildet, og det er av og til irriterende. Tar for lang tid før jeg kan ta nytt bilde. Dette kunne jeg løst ved å senke kvaliteten på filene, men..jeg angrer alltid hver gang jeg gjør slikt..da er det plutselig blinkskudd numero uno som ble av altfor dårlig oppløsning. Murphys lov..

Hmh, når jeg tenker meg om så foretrekker jeg zoom-knappen som er på Ixusen også, med en sånn rund ring med en liten tapp på som er på framsiden, rundt utløserknappen. På Mju-en må man bruket tommel på to knapper baksiden av kameraet. Vanesak, men synes Ixusen sin løsning der man bruker pekefingeren er bedre.

(bakside her er ment som "den siden som er mot ansiktet når du tar bilde")

Gjest Dia-jenta
Skrevet

Men skjønner ikke poenget. Han kunne jo bare brukt et annet nick? Han er nok fullt klar over at han får oppmerksomhet ved å bruke sitt røde tittel navn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...