Anonym 82 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jenta mi på to år har nok fått øreverk i natt. Nå har hun 39 i feber, og er veldig rød på det ene øret. Hun sier "vondt i øret", og smågråter litt, så det er nok ikke godt. I natt fikk hun ei stikkpille slik at hun skulle få sove litt, men skal jeg fortsette å "fore på" med smertestillende? Hun har som sagt en del feber nå, men sitter og ser på film. Hva annet kan jeg gjøre for at hun skal ha det så godt som mulig? Er det stor variasjon i smertene ved øreverk? Og hvor lang tid varer det? Har liksom ingen peiling merker jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Når hun ligger må hun ha hodet litt høyt, bøker under sengebena i fotenden f.eks. Nesespray for å holde trykket nede kan være lurt. Hold henne varm, men ikke sånn at hun blir for varm. Husker jeg syntes det var godt å holde min mormors ull-lue mot øret. ) Om det ikke blir bedre i løpet av et par dager tar dere en tur til legen, men de er vel ganske restriktive med å gi antibiotika mot ørebetennelse nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Når hun ligger må hun ha hodet litt høyt, bøker under sengebena i fotenden f.eks. Nesespray for å holde trykket nede kan være lurt. Hold henne varm, men ikke sånn at hun blir for varm. Husker jeg syntes det var godt å holde min mormors ull-lue mot øret. ) Om det ikke blir bedre i løpet av et par dager tar dere en tur til legen, men de er vel ganske restriktive med å gi antibiotika mot ørebetennelse nå. Tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Nesespray, smertestillende (så ofte som det står på pakningen) og hevet hode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Øreverk er jo kjempevondt, så jeg hadde gitt smertestillende hvis hun gråter og gir uttrykk for at det er vondt. Hvis det ikke går over ganske kjapt hadde jeg tatt henne til legen så han kan se om det bør behandles. Jeg hadde ikke risikert at f.eks trommehinna sprakk fordi jeg ventet for lenge med legebesøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har ørebarn Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg ville ikke tatt noen sjanser, men gått til legen. Så ville jeg sørga for å ha Rinexin i huset (reseptbelagt, virker avsvellende, ikke antibiotika). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Tusen takk! Og ikke vær redd for å gi smertestillende! Mye drikke og hvis du har en varmeflaske så hold den mot det vonde øret. Lindrer fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Viktigste behandling mot ørebetennelse er smertestillende! Ikke vær redd for å gi litt ekstra et døgns tid, dersom det da ikke har blitt bedre er det legebesøk neste. Dersom det kommer væske må man gå tidligere. God bedring! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Gi paracet, dosér ut fra vekt og gi med faste intervaller slik at du gir hele døgndosen i løpet av dagen. Da slipper hun å miste effekten helt, og få smertetopper. Sove med hodeenden av sengen hevet. Nesespray. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.