Gå til innhold

magesmerter og feber.

Gjest redd for å bli tatt som en sutremor, men føler det er behov for å få sjekket

Anbefalte innlegg

Gjest redd for å bli tatt som en sutremor, men føler det er behov for å få sjekket

Datteren i huset har hatt akutte uhell med å tisse seg ut de siste dagene, der alt kommer, hun klarer ikke å knipe igjen.

Samtidig har hun hatt smerter over skambeinet, og rundt navlen. (navlen og nedover)

Urinen som kom i buksa på søndag var illeluktende og brunaktig.

Vi dro til legen og stickset urinen, som var helt negativ. Denne urinen så også blank og fin ut. (hadde nettopp vært på do 20 min før prøven skulle tas)

Det ble ikke gjort mer med dette siden neg resultat. Søndag kveld hadde hun vondt, ikke ekstreme smerter, og hun hadde 38 i feber, rektal. (ligger på 36,3 til vanlig så jeg kaller det feber).

Mandag morgen rimelig ok, og var på skole. I dårlig form på ettermiddagen, med samme temp. stickset hjemme, fortsatt negativ.

Idag, dårlig form, liten matlyst, vondt, temp 38 midt på dag. Stick negativ på morgenurin.

Sier det sved en gang igår og to ggr idag ved vannlating.

Hva kan dette være?

Er så redd for å bli fremstilt som en tulling hos legen, ettersom sticksen er negativ...

Hun er også øm over høyre nyre, men bare når jeg trykker der..

Erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke medisinsk kompetanse. Urinveisinfeksjon. Høres ut som det er gått så langt at hun kan ha behov for antibiotika. Inntil hun får det, forsøk å ta knekken på det med sure ting: tranebærtilskudd, tyttebær, appelsinjuice å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere skal dra tilbake til legen, forklare symptomene og be om at han vurderer situasjonen. Du kan jo bare si at du er litt redd for å bli oppfattet som engstlig mor, men at du tenker at det er viktig at situasjonen blir vurdert.

Ta med prøve av morgenurin.

Det er ikke gitt at en negativ urinprøve nødvendigvis utelukker en urinveisinfeksjon. Noen ganger må det tas flere prøver for å få et sikkert resultat. Med vedvarende symptomer slik hun har, ville jeg ikke ha nølt med å be om fornyet vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en kraftig UVI. Vi ble oppringt fra legekontoret senest i dag morges, etter at mannen forlangte at en negativ prøve skulle sendes til dyrking. Fru LegesekretærDrage fortalte oss at vi absolutt ikke hadde kompetanse til å fortelle at det var en UVI. (Mannen er sykepleier!). Men jammen var det ikke en litt spak Drage som i dag fortalte at antibiotikaresepten lå klar i skranken. Så selv om prøven på legekontoret ikke viser er det ikke dermed sagt at det ikke er noe der!!. Ring legen igjen i morgen, og får du ikke time umiddelbart tar du med deg ungen og setter deg på legekontoret til de slipper deg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ta med morgenurin og be legen dyrke den. Negativ stick betyr ikke alltid at det ikke er UVI, når andre symptomer er tilstede. Be også om blodprøver for infeksjon.

Si at hun plages, og dermed må sjekkes på nytt. Det er ikke hysterisk når jenta ikke har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...