Gå til innhold

Bøker om triste livsskjebner

Unni23

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekte, mener du - ikke oppdiktede? I så fall:

Kathe, alltid vært i Norge av Espen Søbye

Ro uten årer av Ulla-Carin Lindquist

Idas dans av Gunnhild Corwin

Regines bok av Regine Stokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte, mener du - ikke oppdiktede? I så fall:

Kathe, alltid vært i Norge av Espen Søbye

Ro uten årer av Ulla-Carin Lindquist

Idas dans av Gunnhild Corwin

Regines bok av Regine Stokke

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Magnus "Veien til Karlsvogna". Jeg leste den i lunsjpausen en periode og kom tilbake i skranken med tårer i øynene hver dag.

Gunhild Corwin "Idas dans" - ta frem badehåndkleet sier jeg bare, lommetørkle holder ikke her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ikke at dette lå på forum for Et barn for lite.

Hvis det er et poeng, er det en litteraturliste her (bla litt ned):

http://www.etbarnforlite.no/Menysider/litteratur.htm

Jeg har lest bl.a. "Lille mann" - om å miste en baby.

Oj, det så ikke jeg heller... Jaja, "Idas dans" handler jo om en datter som dør selv om hun er eldre tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Magnus "Veien til Karlsvogna". Jeg leste den i lunsjpausen en periode og kom tilbake i skranken med tårer i øynene hver dag.

Gunhild Corwin "Idas dans" - ta frem badehåndkleet sier jeg bare, lommetørkle holder ikke her!

Takk for tips. De skal jeg lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

"Kjærlighet og mot" av Janice A.Burns.

De er så unge, så forelsket, så nygifte! Janice og Bill legger planer. For et deilig liv de begge skal få! Begge har gode jobber, og de drømmer om et hus på landet. Da slår bomben ned: De er HIV-positive - og de bør aldri få barn! Virkeligheten er nådeløs. Ingen medisiner kan kurere dem!

"Bak stengte dører" av Kristina Hansen med Bengt Åke og Agneta Cras.

Kristina var bare fire år gammel da hennes mor nesten ble drept - av Kristinas far. Moren er norsk, faren er fra Sør-Amerika. Han ble dømt, fengslet og fradømt retten til at se sine barn. Likevel, ni år senere sørger moren for at Kristina skal bo hos ham i Sverige, hos den mannen hun selv er redd og som hun vet er farlig! Slik starter Kristinas helvete! Hun er sin fars sex-slave. Han synes det er helt normalt at far og datter deler seng -kjærlighet mellom far og datter er det fineste som finnes, mener han. Kristina føder to barn som hun elsker, men de er begge utviklingshemmet. Hun hevder hardnakket at en mann ved navn Anders Eriksson er far til barna, hun er redd for at sannheten skal bli kjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så unge, så forelsket, så nygifte! Janice og Bill legger planer. For et deilig liv de begge skal få! Begge har gode jobber, og de drømmer om et hus på landet. Da slår bomben ned: De er HIV-positive - og de bør aldri få barn! Virkeligheten er nådeløs. Ingen medisiner kan kurere dem!

Kristina var bare fire år gammel da hennes mor nesten ble drept - av Kristinas far. Moren er norsk, faren er fra Sør-Amerika. Han ble dømt, fengslet og fradømt retten til at se sine barn. Likevel, ni år senere sørger moren for at Kristina skal bo hos ham i Sverige, hos den mannen hun selv er redd og som hun vet er farlig! Slik starter Kristinas helvete! Hun er sin fars sex-slave. Han synes det er helt normalt at far og datter deler seng -kjærlighet mellom far og datter er det fineste som finnes, mener han. Kristina føder to barn som hun elsker, men de er begge utviklingshemmet. Hun hevder hardnakket at en mann ved navn Anders Eriksson er far til barna, hun er redd for at sannheten skal bli kjent...

Jeg gleder meg til å lese dem. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

De skal jeg notere.

"PS jeg elsker deg" av Cecelia Ahern. Den handler om et ektepar på rundt 30 år der han dør uventet. Boken dreier seg egentlig om hvordan ektemannen som dør klarer å geleide sin kjære gjennom sorgen. Ved hjelp av brev han skrev før han døde og hun får ett hver måned i et år. Det er en trist bok, men samtidig en historie om hvordan komme over sorgen og klare å leve igjen.

"Veronika vil dø" av Paulo Coelho En pike tar en overdose og våkner på psykiatrisk, vi følger hennes vei videre.

"Jeg lovet deg aldri en rosenhave" av Hannah Green Sann historie om en 16 år gammel pike og hennes tre år som pasient på psykiatrisk.

"Som snøen faller" av Britt Karin Larsen Handler om en mor på et lite tettsted som kjemper for å beholde barnet sitt.

"Berøring forbudt" av Wera Sæther To kvinner som forteller om sitt liv som prostituerte.

"Løvetann" av Hilde Haugsgjerd Innsatte kvinner på Bredtveit forteller sine historier.

"Til Hanna fra mamma" av Helle Rolid En 15 år gammel pike blir lurt inn i prostitusjon. Vi følger hennes forsøk på å overleve.

"Som i går som i morgen" av Mette Sundt En historie om overgrep

"Natascha Kampusch - 8 år i fangenskap" av Allan Hall og Michael Leidig

"Gulldronning, perledronning" av Margareth Skjelbred Om overgrep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal jeg notere.

"PS jeg elsker deg" av Cecelia Ahern. Den handler om et ektepar på rundt 30 år der han dør uventet. Boken dreier seg egentlig om hvordan ektemannen som dør klarer å geleide sin kjære gjennom sorgen. Ved hjelp av brev han skrev før han døde og hun får ett hver måned i et år. Det er en trist bok, men samtidig en historie om hvordan komme over sorgen og klare å leve igjen.

"Veronika vil dø" av Paulo Coelho En pike tar en overdose og våkner på psykiatrisk, vi følger hennes vei videre.

"Jeg lovet deg aldri en rosenhave" av Hannah Green Sann historie om en 16 år gammel pike og hennes tre år som pasient på psykiatrisk.

"Som snøen faller" av Britt Karin Larsen Handler om en mor på et lite tettsted som kjemper for å beholde barnet sitt.

"Berøring forbudt" av Wera Sæther To kvinner som forteller om sitt liv som prostituerte.

"Løvetann" av Hilde Haugsgjerd Innsatte kvinner på Bredtveit forteller sine historier.

"Til Hanna fra mamma" av Helle Rolid En 15 år gammel pike blir lurt inn i prostitusjon. Vi følger hennes forsøk på å overleve.

"Som i går som i morgen" av Mette Sundt En historie om overgrep

"Natascha Kampusch - 8 år i fangenskap" av Allan Hall og Michael Leidig

"Gulldronning, perledronning" av Margareth Skjelbred Om overgrep

Kanskje du skulle lese noe mer oppløftende hvis du er trist fra før? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...