Gå til innhold

Utdannelse

Gjest Hva velger jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva velger jeg?
Skrevet

Jeg skal til på mitt 5. og siste år i utdannelsen min til høsten. Men begynner å angre på studievalget. Kom over en bachelorgrad som virket så spennene her om dagen, og funderer på om jeg skal søke der.. Er det dumt av meg å droppe av det siste året nå?

Jeg er en kvinne på 25 år, uten barn.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg har erfart at det lønner seg å fullføre. Spesielt du som har bare ett år igjen, -av en utdannelse på 5 år! Hadde du gått ett av fem år hadde det vært noe annet, men nå er du jo så nær å bli ferdig. Du er fremdeles så ung at du kan begynne på ny utdanning senere om du vil.

Gjest Kahloli
Skrevet

Jeg har erfart at det lønner seg å fullføre. Spesielt du som har bare ett år igjen, -av en utdannelse på 5 år! Hadde du gått ett av fem år hadde det vært noe annet, men nå er du jo så nær å bli ferdig. Du er fremdeles så ung at du kan begynne på ny utdanning senere om du vil.

Jeg ville ha fullført.

:) Det ser bedre ut på både cv i alle fall. Bedre å ha to utdannelser enn en og en halv.

Gir større muligheter:)

Skrevet

Jeg synes du skal fullføre. Det er aldri bortkastet med utdannelse! Om du etter endt utdannelse fremdeles mener det er feil, så er du likevel så ung at det ikke noe problem å starte en ny utdannelse :)

Gjest mitt råd
Skrevet

Fullfør. Om du vil kan du ta bachelorutdannelse etterpå.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, det er dumt å droppe sisteåret.

Fullfør, og ta så den andre utdannelsen om du vil.

Da har du flere bein å stå på- og mange flere jobb-muligheter- nå og om 20 år. ;-)

Skrevet

Å fullføre tar seg mye bedre ut på CV'en, og det kommer nok til å gi større gevinst i lønningsposen senere også, selv om du skulle jobbe med noe helt annet.

Håper du bestemmer deg for å fullføre!

Ny bachelor kan du ta etterpå :o)

Skrevet

Stram deg opp! Kast denne helvetes studiekatalogen i søppla og gjør det du må. Gjør jobben og lek deg med nye fristelser etterpå.

Gjest Hva velger jeg?
Skrevet

Stram deg opp! Kast denne helvetes studiekatalogen i søppla og gjør det du må. Gjør jobben og lek deg med nye fristelser etterpå.

Vet du, du har helt rett! Jeg må stramme meg opp. Som de andre også sier. Jeg kan starte på en ny studie senere.

Skrevet

Slutt for all del ikke nå!!!!!!

Fullfør det siste året ditt før du tenker på noe annet ;)

Gjest verinoca
Skrevet

Ja, det er litt dumt. For det første vil studiestipender omgjøres til lån om du ikke tar eksamen, og for det andre - en utdannelse er aldri bortkastet, å ha en tittel på CVen er mye verdt selv om du tenker å gå andre veier senere.

Om du ikke har andre forpliktelser synes jeg det klokeste nå er å fullføre. Du har alt å vinne på det. Og hevm vet - plustelig en dag kan denne utdannelsen være grei å falle tilbake på, da er det synd om du hoppet av og ikke har noe. :-)

Skrevet

Du har et år igjen av en femårig utdannelse. Ja, jeg ville ha fullført studieforløpet, så får du heller ta bacheloren etterpå hvis den fortsatt er interessant.

Mary Poppins
Skrevet

At du i det hele tatt vurderer å droppe det siste året er jo galskap.

Skrevet

Ja, det er dumt å avbryte nå! Ikke gjør det!

Lykke til :-)

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg ville ikke droppet siste året om jeg var deg. Du er jo nesten i mål. Kan du ikke fullføre dine nåværende studier og så ta den andre bachelorgraden? Evt søke permisjon fra studiene og begynne på det du syntes virket så spennende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...