Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og leser om brasiliansk voks og kjenner at barten stritter i skrekk! Har du prøvd? Aoa, Ja?

Går det an å vokse vekk hår selv? Hvor mye, altså bare bikinilinja eller lenger oppi dalstroka innafor? Med hvilke type?

Gjest Elextra
Skrevet

''Hvor mye, altså bare bikinilinja eller lenger oppi dalstroka innafor? ''

Det som skiller brasiliansk voksing ("Brazilan wax") fra annen voksing er vel nettopp at alt hår fjernes, evt. etterlates en liten stripe eller dott foran?

Og nei, jeg har ikke prøvd det.

Skrevet

''Hvor mye, altså bare bikinilinja eller lenger oppi dalstroka innafor? ''

Det som skiller brasiliansk voksing ("Brazilan wax") fra annen voksing er vel nettopp at alt hår fjernes, evt. etterlates en liten stripe eller dott foran?

Og nei, jeg har ikke prøvd det.

Hm.. så det går ikke an å leke brasilianer selv tenkte jeg? (Ikke at jeg hadde planer om å prøve!) *skriiik*

Gjest Elextra
Skrevet

Hm.. så det går ikke an å leke brasilianer selv tenkte jeg? (Ikke at jeg hadde planer om å prøve!) *skriiik*

Joda, jeg har jo vokset legger og bikinilinje, men har ikke vurdert å få vokset rund baut i salong, nei *grøsser ved tanken*

Persille1365381127
Skrevet

Har prøvd, og det er ikke så ille som det høres ut :)

Du kan IKKE gjøre det selv. Voksing hjemme er vondt, grisete, ikke spesielt effektivt og nøyaktig - men til gjengjeld veldig tidkrevende.

Dersom du har vokset bena og vet hvordan det er, så synes jeg bak på leggen (ved ankelen) og bak kneet er vondere enn brasiliansk. Dessuten venner man seg til det som alt annet. Blyghetsterskelen er verre ;)

Så nei, det er ikke så vondt - og det er bare å prøve! Men gjør det i en salong som vet hva de driver med.

Skrevet

Du kan IKKE gjøre det selv. Voksing hjemme er vondt, grisete, ikke spesielt effektivt og nøyaktig - men til gjengjeld veldig tidkrevende.

Dersom du har vokset bena og vet hvordan det er, så synes jeg bak på leggen (ved ankelen) og bak kneet er vondere enn brasiliansk. Dessuten venner man seg til det som alt annet. Blyghetsterskelen er verre ;)

Så nei, det er ikke så vondt - og det er bare å prøve! Men gjør det i en salong som vet hva de driver med.

Nei erru gæern! Har ingen planer, ingen her i provinsen jeg bor i som ser meg heller. *glaner uti skogen* :0) Bare nyskjerrig på det.

Har prøvd med leggene og synes det var greit nok, men fryktelig oppskrytt i forholdt til hvor lang tid det tok å gro ut igjen.

Skrevet

Har man hår bak kneet?

Skrevet

Har man hår bak kneet?

Jeg tror at man igrunnen skal være glad man ikke ser seg selv så nøye fra den vinkelen! Man kan sikkert har hårete knær fra innsiden også, jeg oppdaget at det jeg trodde var glatt fin hud bak på lårene var syltet med lange svarte hår! AW! De var bare så langt fra hverandre at jeg ikke kjente det som "pels" før jeg kikket etter en gang.

Og hvofor jeg kikket etter er en lang historie... ;0P

Persille1365381127
Skrevet

Nei erru gæern! Har ingen planer, ingen her i provinsen jeg bor i som ser meg heller. *glaner uti skogen* :0) Bare nyskjerrig på det.

Har prøvd med leggene og synes det var greit nok, men fryktelig oppskrytt i forholdt til hvor lang tid det tok å gro ut igjen.

''men fryktelig oppskrytt i forholdt til hvor lang tid det tok å gro ut igjen.''

Det er fordi du har gjort det selv, det blir ikke like bra da :)

Skrevet

''Du kan IKKE gjøre det selv. Voksing hjemme er vondt, grisete, ikke spesielt effektivt og nøyaktig - men til gjengjeld veldig tidkrevende.''

Tja, jeg synes jeg etterhvet fikk ganske bra dreisen på det, men enig i at det ikke er noe for "nybegynnere"! :-) Jeg gikk flere ganger i salong først. Da ble det mindre hår å fjerne ved hjemmevoksing, og ikke minst plukket jeg opp noen tips mht hvordan man gjør det. Og man bruker selvsagt varmvoks og ikke disse skrekkelige stripsene...

Selvsagt blir resultatet enda bedre i salong, og spesielt på baksiden, men du& du så praktisk der å kunne gjøre ting i sitt eget hjem uten å dra avgårde til salong osv.

Skrevet

''Du kan IKKE gjøre det selv. Voksing hjemme er vondt, grisete, ikke spesielt effektivt og nøyaktig - men til gjengjeld veldig tidkrevende.''

Tja, jeg synes jeg etterhvet fikk ganske bra dreisen på det, men enig i at det ikke er noe for "nybegynnere"! :-) Jeg gikk flere ganger i salong først. Da ble det mindre hår å fjerne ved hjemmevoksing, og ikke minst plukket jeg opp noen tips mht hvordan man gjør det. Og man bruker selvsagt varmvoks og ikke disse skrekkelige stripsene...

Selvsagt blir resultatet enda bedre i salong, og spesielt på baksiden, men du& du så praktisk der å kunne gjøre ting i sitt eget hjem uten å dra avgårde til salong osv.

Jeg tror Persille snakker om braziliansk nå angt. "IKKE gjør det hjemme" - gjør du det samme, eller snakker du om baksiden av leggene ;-)

Skrevet

Jeg tror Persille snakker om braziliansk nå angt. "IKKE gjør det hjemme" - gjør du det samme, eller snakker du om baksiden av leggene ;-)

Jeg skjønner at trådstarter spør om brasiliansk, men Persilles svar virker jo veldig generelt mht hjemmevoksing, da, hun nevner jo leggene også, og lenger ned her kommenterer hun dette med hvor fort det vokser ut igjen fordi trådstarter var så 'dum' å vokse leggene sine hjemme! ;-)

Så her snakkes det tydligvis om MER enn bare brasiliansk! :-)

Skrevet

Jeg skjønner at trådstarter spør om brasiliansk, men Persilles svar virker jo veldig generelt mht hjemmevoksing, da, hun nevner jo leggene også, og lenger ned her kommenterer hun dette med hvor fort det vokser ut igjen fordi trådstarter var så 'dum' å vokse leggene sine hjemme! ;-)

Jeg så for meg at Finn villig helte varm voks ned i brundalen, mens du lå med stumpen i været jmf. "baksiden" hehe!

"du & du så praktisk å gjøre det hjemme.." hihi!

Persille1365381127
Skrevet

Brasiliansk skal du absolutt ikke gjøre hjemme, men jeg synes det er helt tullete å vokse andre steder hjemme også.

Ordentlig voks er ikke spesielt billig, og skal du gjøre det selv bruker du så mye voks og tid at 450 kroner i salong (for hele benet) ikke er noe dyrere. Det er ikke noe gris, gjort på 30 minutter - og ikke nærheten av like smertefullt.

Så da blir det ikke noe tiltak å dra til salong fremfor å gjøre det hjemme. Men nå bor jeg i Oslo da, og det er salonger overalt her - så det er aldri noe problem.

Jeg bruker stort sett Alles Beauty eller Din Hår og Hudpleie - de har booking på nett, og mange salonger å velge i.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg skrev ikke at hun var dum...

Men det sier seg jo selv at en som er profesjonell har mer kompetanse og bedre teknikk. Dermed blir resultatet bedre også.

Det er jo ingenting å spare på å gjøre det hjemme heller, god voks koster noen hundrelapper - og det tar lang tid å gjøre det selv. Da er ikke 450 for 30 minutter i salong noe å snakke om egentlig...

Skrevet

''men fryktelig oppskrytt i forholdt til hvor lang tid det tok å gro ut igjen.''

Det er fordi du har gjort det selv, det blir ikke like bra da :)

Når man drar ut et hår med rota, så tar det en viss tid før det gror ut. SAMME hvordan man drar håret ut. Og mitt hår digger å gro...bortsett fra på hodet da..

Gjest pmsmonsteret
Skrevet

Når man drar ut et hår med rota, så tar det en viss tid før det gror ut. SAMME hvordan man drar håret ut. Og mitt hår digger å gro...bortsett fra på hodet da..

Ja, det der er helt utrolig. Jeg føler at hårene ellers på kroppen synlig gror i løpet av dagen. Pigger på beina ut på ettermiddagen, men håret på hodet står i ro.

Det var du som hadde stor forståelse for premenstruelle plager, var det ikke? I dag er det dag fem, og jeg er helt utkjørt. Har bestilt time med legen, for jeg må nå høre om det er noe han kan hjelpe meg med. Har alltid vært plaget, men det siste året synes jeg det om mulig har blitt verre. Akkurat nå kunne man fått eggstokkene mine på billigsalg. Jeg vil ikke miste en uke av livet mitt hver måned. Jeg føler ikke at jeg har et liv denne uken i måneden. Okei, nok syt. Måtte bare ha ut litt gørr. Har funnet frem vitamin b6, vitamin e og omega 3 fettsyrer. Har lest det skal være verdt et forsøk. Skal kjøpe meg magnesium også.

Skrevet

Ja, det der er helt utrolig. Jeg føler at hårene ellers på kroppen synlig gror i løpet av dagen. Pigger på beina ut på ettermiddagen, men håret på hodet står i ro.

Det var du som hadde stor forståelse for premenstruelle plager, var det ikke? I dag er det dag fem, og jeg er helt utkjørt. Har bestilt time med legen, for jeg må nå høre om det er noe han kan hjelpe meg med. Har alltid vært plaget, men det siste året synes jeg det om mulig har blitt verre. Akkurat nå kunne man fått eggstokkene mine på billigsalg. Jeg vil ikke miste en uke av livet mitt hver måned. Jeg føler ikke at jeg har et liv denne uken i måneden. Okei, nok syt. Måtte bare ha ut litt gørr. Har funnet frem vitamin b6, vitamin e og omega 3 fettsyrer. Har lest det skal være verdt et forsøk. Skal kjøpe meg magnesium også.

Ja jeg sliter med PMS, og antakelig nærmer jeg meg PMDD

http://en.wikipedia.org/wiki/Premenstrual_dysphoric_disorder

Så jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg har fått tilbud om "lykkepiller" men jeg anser at de gode periodene mine er for bra til å risikere at jeg blir "flat" hele tida. Jeg er heller ikke villig til å risikere å bli "frigid" av medisiner da vi har et fint sexliv jeg og mannen. Eller vektøkning og andre bieffekter.

Jeg har god hjelp av trening, og har "svart belte" i selvdisiplin, så jeg bruker tung trening for å holde hodet over vannet.

Gjest pmsmonsteret
Skrevet

Ja jeg sliter med PMS, og antakelig nærmer jeg meg PMDD

http://en.wikipedia.org/wiki/Premenstrual_dysphoric_disorder

Så jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg har fått tilbud om "lykkepiller" men jeg anser at de gode periodene mine er for bra til å risikere at jeg blir "flat" hele tida. Jeg er heller ikke villig til å risikere å bli "frigid" av medisiner da vi har et fint sexliv jeg og mannen. Eller vektøkning og andre bieffekter.

Jeg har god hjelp av trening, og har "svart belte" i selvdisiplin, så jeg bruker tung trening for å holde hodet over vannet.

Jeg trener mye ellers i måneden, men når pms setter inn klarer jeg ikke det. Jeg får så vondt i alle ledd og muskler, bekkenet løsner. Verker i korsryggen og magen. Blir helt slapp. Jeg kan kanskje klare å gå tur. Blir så deprimert og spiser så mye, brystene verker når jeg går. Jeg er ikke deprimert ellers. Vondt å bevege seg rett og slett, selv om jeg har på en veldig støttende bh. Men jeg kan sikkert klare en gåtur ja. Satser på det i dag. Nå får jeg heldigvis mensen innen de to neste dagene vil jeg tro. Jeg har nok helt klart den tyngste varianten av pms. Jeg fungerer ikke i hverdagen, og skal slite med å fungere med dette i jobb hvis jeg ikke får noe hjelp.

Takk for ditt øre. Gleder meg til å bli meg selv igjen. Heldigvis er jeg meg selv omtrent fra det øyeblikket mensen kommer. Har en kortvarig og lett mensperiode.

Skrevet

Jeg skrev ikke at hun var dum...

Men det sier seg jo selv at en som er profesjonell har mer kompetanse og bedre teknikk. Dermed blir resultatet bedre også.

Det er jo ingenting å spare på å gjøre det hjemme heller, god voks koster noen hundrelapper - og det tar lang tid å gjøre det selv. Da er ikke 450 for 30 minutter i salong noe å snakke om egentlig...

Ja, jeg er helt enig i at en proff klarer dette både mye bedre og raskere, og prisen er heller ikke avskrekende, men i en stressende hverdag kan det være veldig deilig med alt man kan gjøre hjemme selv fremfor å i tillegg til jobben skaffe tid til å dra til skjønnhetsklinikker og gjøre det der.

Der jeg jobbet tidligere, lå det en slik klinikk i samme bygget som mitt kontor - utrolig kjekt - det var bare å ta heisen ned og gå inn nabodøra uten å ta på seg jakke osv. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...