Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brasiliansk skal du absolutt ikke gjøre hjemme, men jeg synes det er helt tullete å vokse andre steder hjemme også.

Ordentlig voks er ikke spesielt billig, og skal du gjøre det selv bruker du så mye voks og tid at 450 kroner i salong (for hele benet) ikke er noe dyrere. Det er ikke noe gris, gjort på 30 minutter - og ikke nærheten av like smertefullt.

Så da blir det ikke noe tiltak å dra til salong fremfor å gjøre det hjemme. Men nå bor jeg i Oslo da, og det er salonger overalt her - så det er aldri noe problem.

Jeg bruker stort sett Alles Beauty eller Din Hår og Hudpleie - de har booking på nett, og mange salonger å velge i.

Ok, da beklager jeg at jeg sa "dum" i anførselstegn - tullete var jo mye bedre...;-)

Skrevet

Har prøvd, og det er ikke så ille som det høres ut :)

Du kan IKKE gjøre det selv. Voksing hjemme er vondt, grisete, ikke spesielt effektivt og nøyaktig - men til gjengjeld veldig tidkrevende.

Dersom du har vokset bena og vet hvordan det er, så synes jeg bak på leggen (ved ankelen) og bak kneet er vondere enn brasiliansk. Dessuten venner man seg til det som alt annet. Blyghetsterskelen er verre ;)

Så nei, det er ikke så vondt - og det er bare å prøve! Men gjør det i en salong som vet hva de driver med.

Hvordan er voksing av legger bedre enn barbering?

Persille1365381127
Skrevet

Hvordan er voksing av legger bedre enn barbering?

Det varer lenger, hårene som kommer ut er myke (ikke stikkete som ved barbering), antall hår minkes over tid og man får ikke like stor påkjenning på huden. Samtidig får man en god peeling regelmessig ;)

Persille1365381127
Skrevet

Ok, da beklager jeg at jeg sa "dum" i anførselstegn - tullete var jo mye bedre...;-)

Ja, tullete er faktisk veldig mye bedre enn dum!

Når det er sagt; at jeg beskriver en handling som tullete betyr ikke det samme som at den som utfører den er identisk med handlingen.

Persille1365381127
Skrevet

Når man drar ut et hår med rota, så tar det en viss tid før det gror ut. SAMME hvordan man drar håret ut. Og mitt hår digger å gro...bortsett fra på hodet da..

Ja, men man drar ikke ut alle hår med roten. Det er alltid noen hår som knekker litt under huden. En profesjonell drar med flere røtter enn en uprofesjonell - det er derfor det gror raskere ut når man gjør det selv.

Skrevet

Ja, tullete er faktisk veldig mye bedre enn dum!

Når det er sagt; at jeg beskriver en handling som tullete betyr ikke det samme som at den som utfører den er identisk med handlingen.

;-)

Plager det deg at andre gjør ting du ikke ville gjort? ;-) Virker nesten litt slik...

Skrevet

Det varer lenger, hårene som kommer ut er myke (ikke stikkete som ved barbering), antall hår minkes over tid og man får ikke like stor påkjenning på huden. Samtidig får man en god peeling regelmessig ;)

Har lyst til å prøve. Må det ha en viss lengde, så det er noe å få tak i? Hvor mye koster det ca?

Persille1365381127
Skrevet

Har lyst til å prøve. Må det ha en viss lengde, så det er noe å få tak i? Hvor mye koster det ca?

Det bør være lenger på utsiden enn innsiden, og det er normalt ca 4-6mm. Om du barberer til vanlig, så tar det ikke mer enn en uke å spare såpass. Antagelig ikke så lang tid engang. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men bor du i Oslo er det så mange salonger at du kan få time dagen etter - dermed kan du jo bare se an litt.

Det koster ca 200 for bare leggene, og ca 450-500 for hele benet.

Jeg bruker http://www.hudoghaarpleie.no/ og http://www.allesbeautyclinique.com/. Her er en prisliste: http://www.allesbeauty.com/uploads/prisliste.pdf og http://www.hudoghaarpleie.no/?module=Shop;action=ProductGroup.viewProductGroup;id=505

Persille1365381127
Skrevet

;-)

Plager det deg at andre gjør ting du ikke ville gjort? ;-) Virker nesten litt slik...

Nei, men det plager meg litt at du kommer med påstander om at jeg har skrevet eller ment slik eller sånn uten å ha hold for det.

Det er jo ikke første gangen...

Når det er sagt; trådstarter bad om innspill fra noen som har prøvd disse tingene - og da skriver jeg hva min erfaring og mening er. Det betyr ikke at jeg mener noe OM trådstarter, men at jeg mener noe om behandlingene vi diskuterer.

Persille1365381127
Skrevet

;-)

Jeg skrev faktisk ''Det er fordi du har gjort det selv, det blir ikke like bra da :)''

Det står ingenting der om at jeg sier at verken trådstarter eller handlingen er dum - det var det du som tolket. Jeg svarte til deg ETTER at du hadde påstått dette, og da skrev jeg at jeg synes det var tullete å gjøre det hjemme når det er raskere og bedre å gjøre det i salong, og prisforskjellen er minimal.

Tar man bare leggene er det faktisk BILLIGERE i salong.

Skal du først si at jeg har skrevet ting, så får du hvertfall gjengi det riktig.

Skrevet

Det bør være lenger på utsiden enn innsiden, og det er normalt ca 4-6mm. Om du barberer til vanlig, så tar det ikke mer enn en uke å spare såpass. Antagelig ikke så lang tid engang. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men bor du i Oslo er det så mange salonger at du kan få time dagen etter - dermed kan du jo bare se an litt.

Det koster ca 200 for bare leggene, og ca 450-500 for hele benet.

Jeg bruker http://www.hudoghaarpleie.no/ og http://www.allesbeautyclinique.com/. Her er en prisliste: http://www.allesbeauty.com/uploads/prisliste.pdf og http://www.hudoghaarpleie.no/?module=Shop;action=ProductGroup.viewProductGroup;id=505

Takk!

Skrevet

Nei, men det plager meg litt at du kommer med påstander om at jeg har skrevet eller ment slik eller sånn uten å ha hold for det.

Det er jo ikke første gangen...

Når det er sagt; trådstarter bad om innspill fra noen som har prøvd disse tingene - og da skriver jeg hva min erfaring og mening er. Det betyr ikke at jeg mener noe OM trådstarter, men at jeg mener noe om behandlingene vi diskuterer.

''Det er jo ikke første gangen...''

Wow!

Skrevet

Jeg skrev faktisk ''Det er fordi du har gjort det selv, det blir ikke like bra da :)''

Det står ingenting der om at jeg sier at verken trådstarter eller handlingen er dum - det var det du som tolket. Jeg svarte til deg ETTER at du hadde påstått dette, og da skrev jeg at jeg synes det var tullete å gjøre det hjemme når det er raskere og bedre å gjøre det i salong, og prisforskjellen er minimal.

Tar man bare leggene er det faktisk BILLIGERE i salong.

Skal du først si at jeg har skrevet ting, så får du hvertfall gjengi det riktig.

Ja, det er helt riktig at det var min tolkning, men det var BÅDE anførselstegn OG smiley....;-)

Skrevet

Ja, men man drar ikke ut alle hår med roten. Det er alltid noen hår som knekker litt under huden. En profesjonell drar med flere røtter enn en uprofesjonell - det er derfor det gror raskere ut når man gjør det selv.

Selv når man har vokset mange ganger etter hverandre så gror håret fort ut igjen, Man har da drevet med dette i noen år. Og jeg har vært hos salong og gjort det en gang, synes ikke resultatet var så mye å skryte av at jeg gidder å bruke penger på det igjen.

Persille1365381127
Skrevet

Selv når man har vokset mange ganger etter hverandre så gror håret fort ut igjen, Man har da drevet med dette i noen år. Og jeg har vært hos salong og gjort det en gang, synes ikke resultatet var så mye å skryte av at jeg gidder å bruke penger på det igjen.

Men om du kun har vokset én gang i salong, så er ikke det representativt for all voksing. Når man vokser selv så blir det ikke like bra som når noen andre gjør det, selv de som jobber i salonger får andre til å vokse for dem.

Det er noe med vinkelen man drar i, og kraften/hurtigheten i trekket.

Jeg har ganske kraftig/rask hårvekst, og det holder seg helt fint i to uker, før det kommer litt ut ila den tredje uke - og den fjerde er spare-uke før jeg vokser igjen. Men hårene er mye tynnere, og langt færre enn før jeg begynte med voksing (for ti år siden).

Brasiliansk derimot funker ikke særlig bra for meg. Der er veksttempoet så ujevnt at jeg må vokse minst annenhver uke for at det skal være tilnærmet ok - og da har det ingen hensikt. Da er det alltid noen småhår, og alltid litt stikkete - så da gidder jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...