laban Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 De er i utgangspunktet stengt. Storkiosker og butikker som er små nok til å ha søndagsåpent, kan være åpne. 0 Siter
Gjest nei, det er stengt Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 De fleste av de som vanligvis er åpne på søndager ("Brustadbuer") er åpne i morgen, men de andre er stengt. I prinisppet skal alle ha fri i mogen (men det er selvsagt noen som må ha nødvendige vakter osv). 0 Siter
EnolaGay Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 De er i utgangspunktet stengt. Storkiosker og butikker som er små nok til å ha søndagsåpent, kan være åpne. Hadde jeg ikke tenkt på en gang! Godt du sa det ellers hadde barna vært uten lørdagsgodter! 0 Siter
laban Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Hadde jeg ikke tenkt på en gang! Godt du sa det ellers hadde barna vært uten lørdagsgodter! Akkurat godteri er nok noe av det letteste å få tak i imorgen. Men det er nok best å ta helgehandelen idag. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Akkurat godteri er nok noe av det letteste å få tak i imorgen. Men det er nok best å ta helgehandelen idag. ''Akkurat godteri er nok noe av det letteste å få tak i imorgen'' Hehe, akkurat det tenkte jeg og. Men tenkte derimot at vi burde handle grillkjøtt og annet godt i dag! :-) 0 Siter
EnolaGay Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Akkurat godteri er nok noe av det letteste å få tak i imorgen. Men det er nok best å ta helgehandelen idag. Kommer an på hvor man bor det. ;0) 0 Siter
Gjest by og land Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 ''Akkurat godteri er nok noe av det letteste å få tak i imorgen'' Hehe, akkurat det tenkte jeg og. Men tenkte derimot at vi burde handle grillkjøtt og annet godt i dag! :-) Det er visst ingen som ser for seg hvordan det er å bo på enkelte landsbygder rundt omkring i dette land.. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Det er visst ingen som ser for seg hvordan det er å bo på enkelte landsbygder rundt omkring i dette land.. Nei, går det an å bo nord for Sinsenkrysset, da? Forøvrig trodde jeg faktisk de aller fleste hadde en bensinstasjon innen kjøreavstand. 0 Siter
Gjest lauring Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Kommer an på hvor man bor det. ;0) Ingen bensinstasjon i nærheten heller? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Jammen godt du sa! Vi skal ha barnebursdag i morgen, og jeg tenkte at vi kunne supplere med det vi evt glemte å kjøpe - i morgen.... 0 Siter
laban Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Det er visst ingen som ser for seg hvordan det er å bo på enkelte landsbygder rundt omkring i dette land.. Dette handler ikke om hvor vanskelig det _generelt_ er å få tak i "alt" hvis man bor landlig til. Det handlet om hvorvidt det for de aller fleste er lettere å få tak i godterier enn f.eks. middagsmat. Jeg er fullstendig klar over at ikke alle bor i en storby. I min barndom var det dessuten åpningstider (selv i byen) som mange nekter å tro på idag. Bor man langt unna nærmeste kiosk, gatekjøkken eller bensinstasjon, bor man ofte minst like langt unna en søndagsåpen matbutikk. Men det finnes sikkert enkelte unntak - og mange bensinstasjoner har et brukbart tilbud av det aller nødvendigste. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Nei, går det an å bo nord for Sinsenkrysset, da? Forøvrig trodde jeg faktisk de aller fleste hadde en bensinstasjon innen kjøreavstand. ''Forøvrig trodde jeg faktisk de aller fleste hadde en bensinstasjon innen kjøreavstand.'' Tja - jeg vet om en liten bygd som ikke har bensinstasjon, men hvor man må kjøre 3 mil for å komme seg til nærmeste. Ikke lett om du ikke har bil, dersom du må handle noe annet enn bensin mener jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Dette handler ikke om hvor vanskelig det _generelt_ er å få tak i "alt" hvis man bor landlig til. Det handlet om hvorvidt det for de aller fleste er lettere å få tak i godterier enn f.eks. middagsmat. Jeg er fullstendig klar over at ikke alle bor i en storby. I min barndom var det dessuten åpningstider (selv i byen) som mange nekter å tro på idag. Bor man langt unna nærmeste kiosk, gatekjøkken eller bensinstasjon, bor man ofte minst like langt unna en søndagsåpen matbutikk. Men det finnes sikkert enkelte unntak - og mange bensinstasjoner har et brukbart tilbud av det aller nødvendigste. ''I min barndom var det dessuten åpningstider (selv i byen) som mange nekter å tro på idag.'' 9-17 var vel vanlig, på landet gjerne 9-16:30 da mange skulle i fjøset kl. 17 og det da ikke var nødvendig med så lang åpningstid. ) Lørdagene stengte de vel kl. 12 eller 13? 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Nei, går det an å bo nord for Sinsenkrysset, da? Forøvrig trodde jeg faktisk de aller fleste hadde en bensinstasjon innen kjøreavstand. Tro det eller ei - på bensinstasjonen i byda vår selger de nesten bare bensin, olje, vindusviskere og det nødvendigste til _bilen_. I tillegg har de omtrent samme åpningstider som butikkene. 0800 -1700 på hverdager og, tja, tror det er til 1300 på lørdager. Søndager stengt. Men vi kan fylle bensin uansett - de har kortautomat ute. :-) Sånne steder finnes fortsatt. (Nå ble ikke jeg akkurat så veldig provosert av denne tråden, jeg bare slang inn en betraktning om bensinstasjoner.) :-) 0 Siter
laban Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 ''I min barndom var det dessuten åpningstider (selv i byen) som mange nekter å tro på idag.'' 9-17 var vel vanlig, på landet gjerne 9-16:30 da mange skulle i fjøset kl. 17 og det da ikke var nødvendig med så lang åpningstid. ) Lørdagene stengte de vel kl. 12 eller 13? Det stemmer. Det var revolusjonerende da mange innførte torsdag som "langdag". De største butikkene hadde da åpent helt til kl. 19(!) Kioskene hadde søtsaker og blader, og bensinstasjonene solgte søtsaker og bensin. 0 Siter
Gjest Megler Smekk Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Dette handler ikke om hvor vanskelig det _generelt_ er å få tak i "alt" hvis man bor landlig til. Det handlet om hvorvidt det for de aller fleste er lettere å få tak i godterier enn f.eks. middagsmat. Jeg er fullstendig klar over at ikke alle bor i en storby. I min barndom var det dessuten åpningstider (selv i byen) som mange nekter å tro på idag. Bor man langt unna nærmeste kiosk, gatekjøkken eller bensinstasjon, bor man ofte minst like langt unna en søndagsåpen matbutikk. Men det finnes sikkert enkelte unntak - og mange bensinstasjoner har et brukbart tilbud av det aller nødvendigste. ''I min barndom var det dessuten åpningstider (selv i byen) som mange nekter å tro på idag. '' Det må ha vært en stund siden. Før krigen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Det stemmer. Det var revolusjonerende da mange innførte torsdag som "langdag". De største butikkene hadde da åpent helt til kl. 19(!) Kioskene hadde søtsaker og blader, og bensinstasjonene solgte søtsaker og bensin. ''Det var revolusjonerende da mange innførte torsdag som "langdag". De største butikkene hadde da åpent helt til kl. 19(!)'' Mener å huske at det i Trondheim sentrum (Fjordgata) lå en butikk som het Lagerpris (?) og de hadde langåpent på torsdag og halve byen valfartet dit for å handle matvarer torsdag ettermiddag. En venninne og jeg måtte ofte være barnevakter for hennes småsøsken denne dagen for foreldrene skulle på handel. ) Og det er ikke mer enn 27-28 år siden omtrent. *hehe* 0 Siter
laban Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 ''I min barndom var det dessuten åpningstider (selv i byen) som mange nekter å tro på idag. '' Det må ha vært en stund siden. Før krigen? Nei - 1960-tallet. Det er stort sett de yngste som ikke kan forestille seg det, da. Det er ikke sånn at jeg er den eneste som husker det :-)) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Tro det eller ei - på bensinstasjonen i byda vår selger de nesten bare bensin, olje, vindusviskere og det nødvendigste til _bilen_. I tillegg har de omtrent samme åpningstider som butikkene. 0800 -1700 på hverdager og, tja, tror det er til 1300 på lørdager. Søndager stengt. Men vi kan fylle bensin uansett - de har kortautomat ute. :-) Sånne steder finnes fortsatt. (Nå ble ikke jeg akkurat så veldig provosert av denne tråden, jeg bare slang inn en betraktning om bensinstasjoner.) :-) Og merk at jeg skrev _de fleste_ - ikke alle 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.