Gjest Elextra Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 ''Forøvrig trodde jeg faktisk de aller fleste hadde en bensinstasjon innen kjøreavstand.'' Tja - jeg vet om en liten bygd som ikke har bensinstasjon, men hvor man må kjøre 3 mil for å komme seg til nærmeste. Ikke lett om du ikke har bil, dersom du må handle noe annet enn bensin mener jeg. ''Tja - jeg vet om en liten bygd som ikke har bensinstasjon'' Merk - jeg skrev "de aller fleste" - ikke alle! Jeg er klar over at det finnes mennesker som bor milevis fra folk og bensinstasjoner. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Ingen bensinstasjon i nærheten heller? Joda, men det er dyrest. ;0) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 ''Det var revolusjonerende da mange innførte torsdag som "langdag". De største butikkene hadde da åpent helt til kl. 19(!)'' Mener å huske at det i Trondheim sentrum (Fjordgata) lå en butikk som het Lagerpris (?) og de hadde langåpent på torsdag og halve byen valfartet dit for å handle matvarer torsdag ettermiddag. En venninne og jeg måtte ofte være barnevakter for hennes småsøsken denne dagen for foreldrene skulle på handel. ) Og det er ikke mer enn 27-28 år siden omtrent. *hehe* ''Og det er ikke mer enn 27-28 år siden omtrent.'' Mao en generasjon siden omtrent ;P 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 ''Tja - jeg vet om en liten bygd som ikke har bensinstasjon'' Merk - jeg skrev "de aller fleste" - ikke alle! Jeg er klar over at det finnes mennesker som bor milevis fra folk og bensinstasjoner. ''Jeg er klar over at det finnes mennesker som bor milevis fra folk og bensinstasjoner.'' Her er det snakk om en bygd med rundt 3500 innbyggere, ikke bare noe få gårdsbruk langt inni huttaheiti. ) 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Og merk at jeg skrev _de fleste_ - ikke alle Hehe - ja, jeg så det. Men jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle tolke det: hvis man _ikke_ har en bensinstasjon innen kjøreavstand, hvordan får man da fylt bensin? Har man sin egen pumpe på plenen eller noe? ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Nei, går det an å bo nord for Sinsenkrysset, da? Forøvrig trodde jeg faktisk de aller fleste hadde en bensinstasjon innen kjøreavstand. Har bensinstasjoner betjening lenger da? Synes alle her i nærheten går på kortautomater. Jeg er på jakt etter en bensinstasjon med betjening som fyller bensin når man kommer jeg, men jeg tror jammen ikke det finnes i hele Oslo 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Har bensinstasjoner betjening lenger da? Synes alle her i nærheten går på kortautomater. Jeg er på jakt etter en bensinstasjon med betjening som fyller bensin når man kommer jeg, men jeg tror jammen ikke det finnes i hele Oslo ''Jeg er på jakt etter en bensinstasjon med betjening som fyller bensin når man kommer jeg, men jeg tror jammen ikke det finnes i hele Oslo'' Det finner du vel neppe i hele landet. ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 ''Jeg er på jakt etter en bensinstasjon med betjening som fyller bensin når man kommer jeg, men jeg tror jammen ikke det finnes i hele Oslo'' Det finner du vel neppe i hele landet. ) Det er endel som har ringeklokka ved siden av pumpa som man kan ringe på hvis man treffer hjelp. Hehe, en kompis av meg tuter som en gærning helt til noen kommer ut, men det synes jeg blir litt pinlig ;o( 0 Siter
Parasoll Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Oopps.... Kanskje jeg skal hive meg bort på butikken en tur da..! ;-) Det hadde jeg helt glemt gitt! 0 Siter
morsan Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Det stemmer. Det var revolusjonerende da mange innførte torsdag som "langdag". De største butikkene hadde da åpent helt til kl. 19(!) Kioskene hadde søtsaker og blader, og bensinstasjonene solgte søtsaker og bensin. ...og så husker jeg at det én lørdag før jul var "langåpent" til klokken 15! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Har bensinstasjoner betjening lenger da? Synes alle her i nærheten går på kortautomater. Jeg er på jakt etter en bensinstasjon med betjening som fyller bensin når man kommer jeg, men jeg tror jammen ikke det finnes i hele Oslo Nei, tidene har forandret seg! Husker godt t man hadde betjening som fylte bensin da jeg var lite barn. Faren min rullet ned vinduet og sa "Super, takk!" ;-) Skulle ønske det var slik fortsatt, spesielt de gangene man stopper for å fylle bensin på vei til selskap... 0 Siter
morsan Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Hehe - ja, jeg så det. Men jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle tolke det: hvis man _ikke_ har en bensinstasjon innen kjøreavstand, hvordan får man da fylt bensin? Har man sin egen pumpe på plenen eller noe? ;-) Tenkte det samme selv :-) Litt dumt hvis man tømmer tanken på vei hjem fra bensinstasjonen:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Nei, tidene har forandret seg! Husker godt t man hadde betjening som fylte bensin da jeg var lite barn. Faren min rullet ned vinduet og sa "Super, takk!" ;-) Skulle ønske det var slik fortsatt, spesielt de gangene man stopper for å fylle bensin på vei til selskap... Det husker jeg og og jeg vet at de hadde en stasjon i Vika hvor de hadde betjening lenge. Her er det stort sett bare stasjoner med kortautomat og ingen betjening inne engang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.