Gå til innhold

Er matbutikkene åpne i morgen, 1 Mai?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

''Forøvrig trodde jeg faktisk de aller fleste hadde en bensinstasjon innen kjøreavstand.''

Tja - jeg vet om en liten bygd som ikke har bensinstasjon, men hvor man må kjøre 3 mil for å komme seg til nærmeste. Ikke lett om du ikke har bil, dersom du må handle noe annet enn bensin mener jeg.

''Tja - jeg vet om en liten bygd som ikke har bensinstasjon''

Merk - jeg skrev "de aller fleste" - ikke alle! Jeg er klar over at det finnes mennesker som bor milevis fra folk og bensinstasjoner.

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen bensinstasjon i nærheten heller?

Joda, men det er dyrest. ;0)

Gjest Elextra
Skrevet

''Det var revolusjonerende da mange innførte torsdag som "langdag". De største butikkene hadde da åpent helt til kl. 19(!)''

Mener å huske at det i Trondheim sentrum (Fjordgata) lå en butikk som het Lagerpris (?) og de hadde langåpent på torsdag og halve byen valfartet dit for å handle matvarer torsdag ettermiddag. En venninne og jeg måtte ofte være barnevakter for hennes småsøsken denne dagen for foreldrene skulle på handel. :o) Og det er ikke mer enn 27-28 år siden omtrent. *hehe*

''Og det er ikke mer enn 27-28 år siden omtrent.''

Mao en generasjon siden omtrent ;P

Skrevet

''Tja - jeg vet om en liten bygd som ikke har bensinstasjon''

Merk - jeg skrev "de aller fleste" - ikke alle! Jeg er klar over at det finnes mennesker som bor milevis fra folk og bensinstasjoner.

''Jeg er klar over at det finnes mennesker som bor milevis fra folk og bensinstasjoner.''

Her er det snakk om en bygd med rundt 3500 innbyggere, ikke bare noe få gårdsbruk langt inni huttaheiti. :o)

Gjest Tatjana
Skrevet

Og merk at jeg skrev _de fleste_ - ikke alle ;)

Hehe - ja, jeg så det. Men jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle tolke det: hvis man _ikke_ har en bensinstasjon innen kjøreavstand, hvordan får man da fylt bensin? Har man sin egen pumpe på plenen eller noe?

;-)

Skrevet

Nei, går det an å bo nord for Sinsenkrysset, da? :P

Forøvrig trodde jeg faktisk de aller fleste hadde en bensinstasjon innen kjøreavstand.

Har bensinstasjoner betjening lenger da? Synes alle her i nærheten går på kortautomater.

Jeg er på jakt etter en bensinstasjon med betjening som fyller bensin når man kommer jeg, men jeg tror jammen ikke det finnes i hele Oslo

Annonse

Skrevet

Har bensinstasjoner betjening lenger da? Synes alle her i nærheten går på kortautomater.

Jeg er på jakt etter en bensinstasjon med betjening som fyller bensin når man kommer jeg, men jeg tror jammen ikke det finnes i hele Oslo

''Jeg er på jakt etter en bensinstasjon med betjening som fyller bensin når man kommer jeg, men jeg tror jammen ikke det finnes i hele Oslo''

Det finner du vel neppe i hele landet. :o)

Skrevet

''Jeg er på jakt etter en bensinstasjon med betjening som fyller bensin når man kommer jeg, men jeg tror jammen ikke det finnes i hele Oslo''

Det finner du vel neppe i hele landet. :o)

Det er endel som har ringeklokka ved siden av pumpa som man kan ringe på hvis man treffer hjelp. Hehe, en kompis av meg tuter som en gærning helt til noen kommer ut, men det synes jeg blir litt pinlig ;o(

Skrevet

Oopps.... Kanskje jeg skal hive meg bort på butikken en tur da..! ;-) Det hadde jeg helt glemt gitt!

Skrevet

Det stemmer.

Det var revolusjonerende da mange innførte torsdag som "langdag". De største butikkene hadde da åpent helt til kl. 19(!)

Kioskene hadde søtsaker og blader, og bensinstasjonene solgte søtsaker og bensin.

...og så husker jeg at det én lørdag før jul var "langåpent" til klokken 15! :-)

Skrevet

Nei, tidene har forandret seg! Husker godt t man hadde betjening som fylte bensin da jeg var lite barn. Faren min rullet ned vinduet og sa "Super, takk!" ;-)

Skulle ønske det var slik fortsatt, spesielt de gangene man stopper for å fylle bensin på vei til selskap...

Skrevet

Hehe - ja, jeg så det. Men jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle tolke det: hvis man _ikke_ har en bensinstasjon innen kjøreavstand, hvordan får man da fylt bensin? Har man sin egen pumpe på plenen eller noe?

;-)

Tenkte det samme selv :-)

Litt dumt hvis man tømmer tanken på vei hjem fra bensinstasjonen:-)

Skrevet

Nei, tidene har forandret seg! Husker godt t man hadde betjening som fylte bensin da jeg var lite barn. Faren min rullet ned vinduet og sa "Super, takk!" ;-)

Skulle ønske det var slik fortsatt, spesielt de gangene man stopper for å fylle bensin på vei til selskap...

Det husker jeg og og jeg vet at de hadde en stasjon i Vika hvor de hadde betjening lenge.

Her er det stort sett bare stasjoner med kortautomat og ingen betjening inne engang.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...