Gå til innhold

Din beste potetsalat

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg skal lage potetsalat til lillesøster sin konfirmasjon. Skal ha en vanlig type, men så har jeg smakt så mange andre gode, at jeg tenkte vi kunne ha en til, litt mer enn bare poteter i.

Jeg har spist en med rødløk i, og den var tydligvis noe krydder el.l i, for den var ikke helt hvit.

Så, kom med din beste, og mest spennende oppskrift. Trenger ikke mål, bare hva du har oppi sånn ca.

Den vanlige med purre, rømme og majones, litt sylteagurklake skal vi ha, så den er grei.

Skrevet

Jeg elsker den som heter "Pølsedigg" fra butikken, den er også litt brunlig på farge så jeg antar det er grillkrydder eller noe oppi. Ta en titt på innholdsfortegnelsene på pakkene i butikken så får du sikkert noen tips.

Skrevet

Denne pleier jeg å lage:

poteter

purreløk

kokte egg, oppdelt

rømme

majones

litt matolje

litt sennep

salt/pepper etter smak

Knallgod!

Skrevet

For rosa potetsalat bruk rødbetter. :) Jeg liker ikke rødbetter, men liker rosa potetsalat, ergo det setter ikke mye smak, men ser "friskt" ut. :o)

Rød eller gul løk, og eplebiter er nydelig - bruk grønt eple. Nam nam.. veldig friskt.

Skrevet

Jeg elsker den som heter "Pølsedigg" fra butikken, den er også litt brunlig på farge så jeg antar det er grillkrydder eller noe oppi. Ta en titt på innholdsfortegnelsene på pakkene i butikken så får du sikkert noen tips.

Pølsedigg ja, den er god. Kan kikke på den.

Skrevet

Denne pleier jeg å lage:

poteter

purreløk

kokte egg, oppdelt

rømme

majones

litt matolje

litt sennep

salt/pepper etter smak

Knallgod!

Nammenam! Tror du jeg kan bytte ut eggene med røde epler f.eks? Jeg skal lage eggesalat med reker oppi i tillegg + en pastasalat med egg, så det kan bli litt mye egg.

Skrevet

For rosa potetsalat bruk rødbetter. :) Jeg liker ikke rødbetter, men liker rosa potetsalat, ergo det setter ikke mye smak, men ser "friskt" ut. :o)

Rød eller gul løk, og eplebiter er nydelig - bruk grønt eple. Nam nam.. veldig friskt.

Må eplet være grønt? Jeg har nemlig røde her fra før.

Litt rødbeter *noterer*. Rødløk tenkte jeg, det er godt.

Hm, jeg tror jeg må smake en del underveis jeg i dag, viktig med kvalitetsikring ;o)

Skrevet

Her bruker vi å ha epler og valnøtter i :-)

Valnøtter kommer ikke i min salat ;o) Jeg liker det ikke, men det skal være i waldorfsalaten da, men den er ikke min jobb :o)

Mista nikket
Skrevet

En av tingene jeg synes er godt i potetsalat er litt hvitløk.

Gjest nammmmmmm
Skrevet

Mannen min har en potetsalat som han er så glad i.

Jeg kaller den mer fruktpotetsalat men...

God og frisk :D

Du tar en boks ferdig potetsalat,

skjær opp epler, banan, drue, rosiner og hva annet du har for hånden og bland i salaten :D

vel bekomme

Gjest Istapp
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272630773' post='4349207]

Valnøtter kommer ikke i min salat ;o) Jeg liker det ikke, men det skal være i waldorfsalaten da, men den er ikke min jobb :o)

Ok,da er jo saken grei :-) Er jo så godt med hjemmelaget potetsalat,så den blir nok god uansett ;)

Ino1365381263
Skrevet

Denne pleier jeg å lage:

poteter

purreløk

kokte egg, oppdelt

rømme

majones

litt matolje

litt sennep

salt/pepper etter smak

Knallgod!

Slik lager vi den også :-)

Sennepen gjør at den ikke blir helt hvit forresten..

Skrevet

En av tingene jeg synes er godt i potetsalat er litt hvitløk.

Det hadde jeg litt av oppi, og den smakte godt :o)

Skrevet

Mannen min har en potetsalat som han er så glad i.

Jeg kaller den mer fruktpotetsalat men...

God og frisk :D

Du tar en boks ferdig potetsalat,

skjær opp epler, banan, drue, rosiner og hva annet du har for hånden og bland i salaten :D

vel bekomme

Noterer det ned til en annen gang.

Nå ble det mandelpoteter, rødløk, epler, rømme, majones, sennep, litt hvitløk og litt chili.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...